Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

فعلا که تبریز ما مدرنترین شهر ایران و شهر بی افغانی و شهر اولینهاست در حالیکه پارس جناب کرمی اردوگاه مهاجران عرب عراق و اوغان است . حکومت در این سالها جرات نکرد یک مهاجر خارجی را به آذربایجان بفرستد اما پاسارگاد شما یک چهارمش مهاجر خارجی است!! مهاجر خارجی و بیکاری و بیماریهای واگیر و قتل و تجاوز اجنبی را به پارس فرستادیم و بی سروصدا صنعت را به آذربایجان بردیم هر زمان هم بخواهیم جدا شویم آماده ایم تمام زیرساختهای یک کشور مستقل را در این سالها درست کرده ایم ( با پول نفت و گاز ایران!) این است سیاست ترکی در برابر سیاست پارسیِ امثال کرمی مطرح کردن این بحثهای تاریخی هم برای رد گم کردن است!!!

نوشته شده توسط: Anonymous

فکر میکنی خیلی زرنگی ، با خودت حرف میزنی. این نشانه خوبی نیست.
این فرد (اسامه مجددی ) قبلا از فارس های سنی منطقه بلوچستان خودش را معرفی کرد.
حالا خودش را (محمد بارکزهی بلوچ ) معرفی می‌کند. و با شیوه، خشن ، قلدر منشانه و با دستور زبان فارسی خیلی ابتدایی کامنت می نویسد، تا به خوانندگان این را برساند که بلوچها دارای چنین خصوصیات شخصی هستند.
این تاکتیک ها.... مدتها ست که کار آمد ندارند .
....

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

متاسفانه بحث ها دو نفره شد. خوب ... جمهوری اسلامی تنها ایران را «اشغال» کرده است و یکی از دولت های حامی تروریست است ولی سازمان ملل به نقشه ای از اسرائیل رای داده رای بود که مورد تائید بنده هم است ولی لطفا دو نقشه اسرائیل در سال 1948 و امروز2016 اسرائیل را بخصوص منطقه غزه را نگاه کنید که عمدتا با شهر ک سازی به اشغال اسرائیل در امده است . منهم قبول دارم که اعراب با شعار ریختن یهودی ها به دریا و عملا آب به اسیاب اشغالگران ریختند و این شجاعت سادات و عرفات را نداشتند که به صلح به اندیشند. نتیجه این شد که بازی دست افراطیون مسلمان و اسرائیلی افتاد و در این میان جمهوری اسلامی ایران

بر خلاف منافع ملی ایرانیان که موجودیت اسرائیل تضادی با این کشور ندارد، اتش بیار معرکه شود و همه ی هستی ایرانیان را نابود نماید. نکته اخر اینکه اسرائیل تنها کشور جهان است که محدوده مرزهای خود را عمدا مشخص نکرده است/. ایا می توانید به این مسایل بپردازید؟
نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

جناب بهمن موحدی گرامی / برای شما از طریق امیل اکانت کامنت گذاری مستیقیم رسیده است لطفا امیل های خود را چک کنید و در صورت مشکل به من خبر دهید

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای توکلی گرامی!
جمهوری اشغالگر اسلامی دلیل اصلی تروریسم در همۀ جهان است.
دولت اسراییل تناقض نیست.
هم شوروی پیشین زیر رهبری استالین به تشکیل دولت اسراییل رای داد و هم ایالات متحدۀ آمریکا.
در آن هنگام همه می خواستند دو کشور تشکیل شود. فلسطینی ها نخواستند.
دولت اسراییل یکی از واقعیات جهان جغرافیایی-سیاسی امروز است.

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-دردجامعه ایران تنهاحقوق نیست.ریخت وپاش وباندبازی ورانت خواری آنچنان بالاست که نمی توان تنهابه حقوق هابسنده کرد.
درکشورهای دلارهای نفتی این حقوق گرفتن های بالا درسطحی نیست که صحبت کرد.
دلارهای مفتی نفتی وقفل های کلیدچاه های نفت دست هرچوپانی بافتدتنهاکافی است که دوست همفکرخودرا درپست های کلید ومفت خوری کاشته ودشمنانش رابشناسد ونابودکند.بشکست انقلاب مشروطیت که همزمان باپیدایش نفت درایران شد.انگلیس باروی کارآوردن اتینیک فارس ضددموکراسی این پایه های دزدی رادرایران نهادینه کرد.
بخاطرهمین است این اتینیک بااین پول ها کشوررادرتقسیم درآمدهای نفتی باارباب خودشریک ونسل کشی رادرزیرسایه این دیکتاتور رسمیت داده است.
دزدی درایران تمامیت نخواهدداشت مگراینکه حاکمیت ازیدانحصاری این اتینیک خارج گردد.
دراین راه باسواداتینیک فارس تمام تلاش خودرادرهرزمینه انجام میدهندتاحاکمیت خودرابادلارهای نفتی پایدار

نگه دارند.
نامه ورجاوندریس حزب جبهه ملی به خاتمی.ده هانفر ازنویسندگان دررابطه با مجسمه فردوسی.جدیدا رحیم ریس نیا که دررابطه باتروریست درفرودگاه استانبول .رفتن آقای داودرشیدی به سازمان ملل برای دفاع ازحکومت ایران باآقای احمدی نژاد رامیتوان درهمین راستا نام برد.
محمدعلی فروغی .سیدضیا طباطبایی.قوام السلطنه ها.پرویزثابتی .اردشیرزاهدی.اشرف ها درجمهوری اسلامی نیزباچهره هایی همچون حدادعادل.رفسنجانی.لاجوردی.اجمدی نژاد.روحانی وشریعت مداری ها ادامه داشته وتازمانی که اربابان خارجی شریک درآمدهای نفتی وروشنفکرانی همچون کرمی ها واقبال واستخوانلو.موحدی ها وجود دارد.این دزدی وحاکمیت جهل وضددموکرات نیزوجودخواهدداشت.
نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

رشیدی جان / یا تو موافقم که « دولت اسراییل تنها دولت دمکرات در خاورمیانه و نزدیک است.» اما این کشور اشغالگر هم است بعبارت مشخص ،دهها قطعنامه سازمان ملل به .... نیست .قدرت های بزرگ و دوست اسرائیل بر این نظر هستند که اسرائیل می باید به شهرک سازی در مناطق اشغالی خاتمه دهد و دست از محاصره غژه بردارد و به تشکیل دولت فلسطینی رضایت دهد و.... این تناقص بزرگی است و بنظر بسیاری از تحلیلکران سیاسی یکی از دلایل عمده تروریسم اسلامی در جهان همین موضوع اشغالگری اسرائیل است.

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

از دو جدید درگیری مسلحانه در کردستان از دوست کردی پرسیدم داستان از چه قراراست ؟ ایا این در گیری جنبه اتفاقی و دفاعی دارد؟ و یا دور جدیدی از آغاز مبارزه مسلحانه در کردستان است؟،او پاسخ داد که متاسفانه حزب دمکرات کردستان ایران که برخلاف گذشته که با احزاب سراسری خود را تعریف می کند ؛ امرور در جنگ های نیابتی گرفتار امده اند. دو حزب عمده کردی در اقلیم کرستان یعنی بارزانی ؛ جانب ترکیه و عربستان را گرفته و جلال طالبانی ها و کرد های شیعه جانب ایران.... در سوریه هدف اصلی ظاهرا داعش است ولی در بطن ماجرا، در جهت گسترش قلمرو کرد ها در سوریه است که در اینجا معادلات بسیار پیجیده عمل می کند . ترک ها و سعودی ها یک طرف جنگ اند و بقیه بازیگران منطقه ای ، ایران ، روسیه ،امریکا و دولت اسد در طرف دیگر ماجرا قرار گرفته اند و در این میان؛ پ پ ک هم

که سابقا در مذاکرات صلح در ترکیه شریک اردوغان بود ، به دلیل تحولات سوریه و ظهور داعش ، مجبور شد از روند صلح خارج شود و در جنگ نیابتی در سوریه؛ نقش مهمی را ایفا نماید. سئوالی که در پرسش از سیروس ملکوتی عمدا خالی بود ؛ می تونست این باشد که چشم انداز شرکت کرد ها در جنگ نیابتی چیست؟ ایا اصولا کردها می توانستند فارغ از جنگ نیابتی به زندگی سیاسی در چار چوب ملی بسنده نمایند؟ ایا شرکت در جنگ نیابتی بهر حال غلط است و یا بستگی به توازان قوا در منطقه دارد و سئوال اخر اینکه شرکت کرد ها در در جنگ های نیباتی اینده «کردستان بزرگ» را به مخاطره نمی اندازد؟ اینها سئوالاتی است که می شود از فعالان سیاسی کرد طرح کرد و دوران پرسش های کلیشه ای بسر امده است.
نوشته شده توسط: کیانوش رشیدی قادی

آقای توکلی گرامی!
آنانی که حتی به همین چند خط نوشتۀ من در رثای "الی ویزل" رای منفی می دهند، پنهان هستند، اما فاشیستی برخورد می کنند. هر که باشد.

نوشته شده توسط: کیانوش رشیدی قادی

آقای توکلی گرامی!
شما همه چیز را گفتید و نوشتید.
اما "الی ویزل" هیچگاه خواهان سرنگونی دولت یهود نشد و بسیار درست.
من درست دقایقی پس از شنیدن مرگ "الی ویزل" همین چند خط را نوشتم. نرفتم دنبال زندگی نامه اش چون من او را می شناختم و می شناسم.
برای الی ویزل که پشتیبان مردم ایران بر علیه رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی بود، آرامشی بی پایان را آرزومندم.
آقای توکلی گرامی!
من پشتیبان دولت اسراییل هستم و بر این باورم دولت اسراییل تنها دولت دمکرات در خاورمیانه و نزدیک است.
هم شهری شما:
کیانوش

نوشته شده توسط: کیانوش رشیدی قادی

آقای اقبالی گرامی!
با درود.
سازمان مجاهدین خلق ایران تا به امروز بر فرقش"فضل الله مجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما" را دارد.
به "بهمن موحدی" بر نخورد.

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

همشهری جان , می باید در باره "الی ویزل" بیشتر می نوشتی .... ! دوم_ اگر کسی به دولت ناتنیاهو نقد دارد و یا با شهرک سازی در مناطق اشغالی مخالفت داره که ضد یهود نیست . دیروز چهار قدرت بزرگ جهانی یعنی امریکا ، اتحادیه اروپا ، چنین و روسیه به شهر ک سازی در مناطق اشغالی انتقاد جدی داشتند ، ایا این دولت ها ضد یهودند؟..کتاب خاطرات "الی ویزل"دز دوران زندگی‌اش در اردوگاه آشویتز آلمان نازی، باعث شهرت جهانی‌اش شد.
او که در سال ۱۹۲۸ در رومانی و در خانواده ای یهودی به دنیا آمده بود در سال ۱۹۴۴ به اردوگاه آشویتز تبعید شد؛ جایی که مادر، پدر و خواهر کوچکش را از دست داد.
روایت خاطرات آقای ویزل از دوران نوجوانی‌اش در آشویتز با استقبال فراوان روبرو شد و مشوق او برای نوشتن ۴۰ کتاب بعدی‌اش شد.
او زندگی خود را وقف آگاه‌سازی در ارتباط با جنایات بشری دوران آلمان نازی کرد و آن طور که خودش اذعان کرده بود

کتاب خاطرات او از دوران زندگی‌اش در اردوگاه آشویتز آلمان نازی، باعث شهرت جهانی‌اش شد.
الی ویزل که در سال ۱۹۲۸ در رومانی و در خانواده ای یهودی به دنیا آمده بود در سال ۱۹۴۴ به اردوگاه آشویتز تبعید شد؛ جایی که مادر، پدر و خواهر کوچکش را از دست داد.
روایت خاطرات آقای ویزل از دوران نوجوانی‌اش در آشویتز با استقبال فراوان روبرو شد و مشوق او برای نوشتن ۴۰ کتاب بعدی‌اش شد.
او زندگی خود را وقف آگاه‌سازی در ارتباط با جنایات بشری دوران آلمان نازی کرد و آن طور که خودش اذعان کرده بود می‌خواست مطمئن شود که جهان آن فاجعه انسانی را هرگز فراموش نخواهد کرد.
کاربرد مکرر او از واژه هولوکاست، موجب شد که این اصطلاح با رفتار آلمان نازی با یهودیان در دوران جنگ جهانی دوم مترادف شود.
الی ویزل در سال ۱۹۸۶ به علت فعالیت‌های درخشانش برای مقابله با خشونت، سرکوب و نژادپرستی موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.
او در سال ۱۳۸۸ یکی از ۴۵ برنده جایزه نوبل بود که در حمایت از معترضان انتخاباتی در ایران و همچنین شیرین عبادی، نامه‌ای سرگشاده را امضاء کرد.
الی ویزل دو سال پیش هم در کنار ۳۰۰ نفر از بازماندگان هولوکاست از اسرائیل به علت حمله به غزه انتقاد کرد و دولت اسرائیل را به "نسل‌کشی" متهم کرد.
نوشته شده توسط: Anonymous

در این حکومت خوب و بد وجود نداره ..همه از سر و ته یک کرباس هستند.
حالا شما هی پای صندوقهای رای بروید و به این حکومت اعتبار بینالمللی بدهید.
این هم سند خیانتهای جبهه اصلاح طلبها و بزرگانشان …اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس
مهدی کروبی نایب‌رئیس مجلس علیه عبدالمجید شرع‌پسند صحبت کرد.
>>
کمتر از یک ماه پس از درگذشت آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران و معرفی آیت الله علی خامنه ای به عنوان رهبر جدید، یک نماینده مجلس به دلیل اظهارات اش در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس مورد حمله قرار گرفت، بازداشت و محروم شد، علیه او تظاهرات و به منزل مسکونی اش حمله کردند و کرسی نمایندگی را از او گرفتند
منبع:
http://www.bbc.com/persian/iran/2016/07/160702_l10_fgh_sharpasand

نوشته شده توسط: Anonymous

کاربرمحترم و"نابغه" ای با آیدی "خدمت جناب ايستا" نوشته است که "کلمه ها" غلط است و باید نوشت"کلمات" چون "کلمه" عربی است. از این پانترک گرامی میپرسم این "حقیقت" تکان دهنده را خود به تنهایی "کشف" کرده یا سند و منبعی هم دارد! اگر این ادعای من درآوردی شمارا قبول کنیم پس اینهمه نویسندگانی که در نوشته هایشان "کتاب ها" "ساعتها" "شمع ها" "قصرها" "دعا ها" و مثل اینها را استفاده کرده اند همه غلط نوشته اند و فقط شما کامنت نویس پانترک درست میگویید! درضمن در همین یک کامنتی که نوشته اید چندین غلط دیکته ای و لغوی دارید. مثلا نوشته اید "علي وحوضه هم نمي ماند" که غلط و بی معنی است و درستش "علی و حوضش..." است. کاش پانترکها اینقدر که به فکر خودنمایی و دادن نظرهای عجیب و غریب من درآوردی بودند به کسب دانش و سواد ارزش میدادند.

نوشته شده توسط: Anonymous

دوست عزیز جغرافیایی را که شما کردستان می نامید در حقیقت آزربایجان نام دارد و شکردهای عزیز مهمان ما تورکها هستند که شکر خدا الان که شرایط بازگشتشان به کوه های قندیل فراهم شده بهتر است در صلح و صفا برگردند به وطن اصلی خودشان . در سالهای 54 به گواه اسناد حدود یک میلیون و ششصد هزار کرد آواره وارد آزربایجان جنوبی شده اند و در سالهای 1296 تا 1300 حدود 8 الی 10 میلیون از 22 میلیون نفوس ایران در اثر قحطی مرده اند که 90 درصد آن از ملت تورک و ساکن آزربایجان جنوبی بوده اند و کردهای عراق جایگزین آنها شده اند یعنی یک تغییر اتنیک مهندسی شده که نسل کشی حساب می شود.دوست عزیز مظلوم نمایی نفرمایید اگر به دست کردها سلاح بیافتد هیچ کس آرامش نخواهد داشت به شهرهای موصل و کرکوک نگاه کنید که بر سر اعراب و ترکمنها چه می آورند.کردها به فکر کردستان بزرگ هستند غافل از اینکه سرزمینهایی که خواهان آنها هستند مالک دارد!

یک مورد دیگر هم اینکه چرا هیچ وقت به اصل کردها اشاره نمی کنید که از کجا آمده اند؟شما به عنوان یک مهمان در سرزمین های ما هستید و بهتر است دیگر به فکر بازگشت باشید.با زاد و ولد بیش از 10 فرزند در هر خانواده حساب کنید 1میلیون و 600 آواره کرد 54 الان چند نفر می شود!کشتار جانیانی مثل سیمیتگو و قاسملو و ... هم که هنوز فراموش نشده است.
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب "اردبیللی" قبل از هرچیز باید بگویم که شما اسم خودتان را هم غلط نوشته اید! درستش میشود: "اردبیلی" و فقط یک حرف "لام" دارد. این لینک هایی که داده اید هیچکدام ارزش و اعتبار علمی ندارند و نویسندگان آنها پانترکهایی هستند که سوادشان از خود شما بیشتر نیست! این "منبع" های شما خودشان به "منابعی" مثل تقی زهتابی ارجاع داده اند که در بیسوادی و دروغگویی و جعل تاریخ ولغات شهره آفاق است. هیچ مرجع علمی معتبری در جهان برای کسانی چون تقی زهتابی یا حسین محمدزاده صدیق (مداح خمینی ومترجم چرندیات خمینی به ترکی) یا ناصر پورپیرار ذره ای اعتبار علمی قائل نیست. متاسفانه شما شاگرد چنین دروغگویان بیسوادی هستید و بجای رجوع به آثار علمی متخصصان تحصیلکرده زبانشناسی و تاریخ از این جور فریبکاران درس میگیرید! برای آشنایی با لغات زبان سومری بجای آن لینک های پانترکی دروغپرداز توصیه میکنم به لینک لغتنامه سومری

دانشگاه پنسیلوانیا که از منابع معتبر جهانی است رجوع کنید و ببینید که برخلاف ادعاهای پوچ پانترکها لغات سومری کمترین تشابهی با ترکی ندارند http://psd.museum.upenn.edu/epsd1/index.html
نوشته شده توسط: کیانوش رشیدی قادی

همۀ کسانی که منفی بافی می کنند و منفی می دهند، ضد یهود هستند و شیطان هایی همانند خمینی!

نوشته شده توسط: Anonymous

درست است یکی از علل انتخاب شیوه جنگ مسلحانه در کردستان ممنوعیت کار و فعالیت سیاسی است. دولت مرکزی همیشه تلاش کرده ملت کرد و احزاب نظامی یا سیاسی کرد را سرکوب و نابود کند. بنابر این موجودیت کرد به جنگ وابسته است. کردها بخاطر کوهستانی بودن کردستان توانستند جنگ و مقاومت را ادامه دهند. کوهستان بزرگترین دوست و رفیق پیشمرگ بوده است.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب انتی راسیزم اول شما پانتورکها با پان عرب ها تکلیف خودتان را مشخص کنید بعد از هم رفرنس بگذارید
در کجای این کتابی که منبع اوردید گفته شده در بین النهرین تورک ها بوده اند
در خاورمیانه اثری از اثار تورکها بوده است
اگر در بین النهرین فارسی نبوده پس جنگ قادسیه را عربها با کی کرده اند
شما تورکها که میگویی تورکها سومری ان و بابلی اند و عیلامی اند خب همین کتاب به شما پاسخ میدهد که خیلی بیجا کرده ای همگی این ها عرب اند

نوشته شده توسط: Anonymous

من تا جایی که میدانم سعید سلطانپور قرار بود با خواهر فدایی خلق قزل ایاخ که بچه زنوز بود ازدواج کند وایشان یکباردر یکی از باغات زنوز برای بچه‌های چپ سخنرانی کرده بودند و بعد از لو رفتن این سخنرانی دهها تن از جوانان چپ شهرزنوز را که اکثریت قریب به اتفاقشان فداییان اکثریت و تود‌ه‌آی بودند دستگیرمی کنند و حتی با چشمان بسته اعدام الکی در مورد این دستگیر شدگان اجرا میشود وسوال اساسی این بود که سعید شب را کجا سپری کرده است. در ضمن سعید در آغاز صحبتش به طنز گفته بود که باید مواظب اکثریتیها و توده‌ایها باشیم که اینجا ما را ترور نکنند و یا لو ندهند۰
بعدها ازدیدن سلطانپور در میدان ساعت تبریز تعجب کردم چرا که با آن چهره شناخته شده بدون کوچکترین تغییری در خیابان قدم میزد به نظر من ایشان یک نویسنده انقلابی بودند، نه چریک و اعدامشان جنایتی هولناک.

نوشته شده توسط: Anonymous

اگرکردها بیشترمقاومت کردند به خاطر فرهنگ والا وغنی نیست به خاطر اینه که اکثریت سنی لذا فقط اقلیت شیعه با فارس ویا عرب وترک اکثرا شیعه ازدواج کرده بلوچ ها از شما هم یک دست ترند چون اکثریت سنی درضمن این یک حکومت شیعه است که اصلش بر شیعه بودن نه قومیت

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای ناصر کرمی درود بر شما بسیار زیبا و آموزنده بیان کردید
جا دارد یادی از ولادیمیر مینورسکی خاورشناس و ایران شناس روس بکنم که میگوید
«هر جا که پرسش حل نشده‌ای در زمینه فرهنگ قوم‌های شرق باستان پدید آید ترکان بی درنگ دست خود را همان‌جا دراز می‌کنند.»

مینورسکی ضمن انتقاد از روش مورّخان پان‌ترکیست، بیان می‌دارد که «مسائل علمی حل نشده‌ای در زمینهٔ فرهنگ اقوام شرق باستان» بستری برای جعل تاریخی و توجیه مقاصد ایدئولوژیک پان‌ترکیسم فراهم ساخته‌است و ادعاهای مورخان ترک (پان‌ترکیست‌ها) را از اساس اشتباه میداند و معتقد است که این مورخان در واقع دزد تمدنهای شرق باستان هستند.

نوشته شده توسط: Anonymous

من نمیدانم این درویش پور چه اصراری دارد که در باره همه چیز بگوید و بنویسد و تئوری بدهد ؟ واقعا چه دنیای بلیشویی شده . به نظر نمی آید که وی یکی از نویسندگان نشریه پیکار باشد چون در آنجا در هر سطری یکبار از کلمه روزیونیسم استفاده میشد . یا اینکه وی مشاور سازمان پیکار باشد که آنزمان به سوپرچپگرایی شهره بود و ایشان فردی لیبرال است .

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای توکلی سیستم امتیازدهی خوب کار میکند.کسانی که تحمل مخالفان و اعتراض به دروغ و لجن پراکنی را ندارند بیهوده اعتراض میکنند.

سیستم که به ذات خود ندارد عیبی
امداد رسیده است آن هم غیبی

نوشته شده توسط: Anonymous

متاسفانه این دو شخصیت محترم یک ساعت صحبت و گفتگو کردند . اما هیچ چیز تازه و یا با ارزشی که انسان بخاطر آن 59 دقیقه عمر خود را تلف کند، در بطن این مصاحبه وجود نداشت. خیلی تاسف آوره. اگر بعد از 59 دقیقه حتی یک کلمه به اطلاعات و آگاهی و سواد سیاسی شما افزوده نشود، این یعنی ابطال عمر. یعنی ابطال یک ساعت عمر (59 دقیقه مصاحبه و چند دقیقه خواندن متن بعلاوه نوشتن این نظر). همش بباد رفت. همش . زهی افسوس

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای صوفی زاده , خجالت نکشید, مرز کردستان شرقی را از بحر خزر , دریای سیاه تا تهران و اهواز جیزما قره( ترسیم کودکانه) کنید. واقعا حرف درستی است که میگویند: روشنفکران کردی ,تازه بدوران رسیده , هستند.

نوشته شده توسط: Anonymous

درکتاب,
شعو بیه و ناسیونالیسم ایرانی وملی گرایی پان فارس) نوشته دکتر محمود افتخارزاده* نوشته
میخونیم

در بخشی از کتاب با آوردن قسمتی از کتاب یک نویسنده عرب( محمد البهییی) دروغ بودن تمدن ایرانی را آشکار می کند در ادامه می خوانیم: "... در نهضت ترجمه عصر عباسی از کتب ایرانی خبری نیست، تمام ترجمه ها از زبانهای غیر فارسی صورت گرفته و نامی از زبان پارسی نیست، بدیهی است که ترجمه از زبانی صورت می گیرد که دارای لغت زنده باشد و زبان فارسی زبانی مرده و مندرس بوده است. این عصبیت ایرانی بود که کتاب "کلیله و دمنه" را از خود محسوب دارند، آنان با انتحال ادبی و علمی، آثار دیگران را به خود نسبت داده اند، از جمله کتاب"سندباد حکیم" را که اصالت هندی دارد بخود بسته اند، نویسنده استدلال می کند که ایرانیها هنگام غلیه اعراب دارای فرهنگ و تمدنی نبوده اند که با فرهنگ و تمدن جهانی برابری کند داستان تمدن ایرانی بزرگترین دروغ و سرقت تاریخ است نویسنده استدلال می کند که اعراب دارای 5 هزار سال تاریخ و تمدن هستند، استدلال او بر اراضی بین "دجله" و "فرات" مبتنی است او می گوید: این اراضی هرگز متعلق به ایران نبوده و این یک اشتباه تاریخی است که این اراضی را به "عجم" می دهند در این اراضی کوچکترین اثری از ایرانیت دیده نمی شود. الواح حمورابی و کتیبه های آشور و... دال بر عدم عجمیت این اراضی است این آثار از آن نبطی ها است و نبطی ها همان کلدانی ها هستند
نوشته شده توسط: Anonymous

این نامه حتی اگر از روی طنز یا تشریفاتی باشد عین این می ماند که از داعش بخواهید به زندانیان و اعدامیها رحم کند
اما اگر واقعی باشد نوعی مشروعیت بخشیدن به جمهوری اسلامی است یا حداقل به بخشی از ارکان نظام.
از یک ملی مذهبی نباید بیشتر از این انتظار داشت.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب لوایی
ببینید وفای سگ گونه چنان درمغز واستخوان ودرعاداب معاشرت انسان اطاعتگرا مسکن گزیده درحالی که خود همدست مغولان واعراب بوده وبه دیگران نسبت بد می دهد.
ببینید اطاعت کور کورانه چنان درجامعه جهالت را گسترش داد انسان اطاعتگرا فکرنمی کند.
ترکهای که هم درزمان حمله اعراب ومغولان به ایران درمقابل آنها جنگیدند ولی باز گاهی ترکها به اعراب وگاهی به مغولان نسبت می دهند

نوشته شده توسط: Anonymous

کسانی که حتی از مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی وحشت دارید زیاد زور نزنید.حکیم نظامی در قلب آذربایجان هست.اگر نفت آذربایجان نباشد باید از فسیلی مثل لوایی استفاده کنید. فکر نکنید چون ایران اسیر اسلام و ملایان است مثل کرکس می توانید نصیب ببرید. فعلا هر چه میخواهید جعل کنید و بگویید. تعداد شما حتی با ای پی آدرسهایی که عوض میشود و افرادی که زیر چرت و پرت خودشان با اسم دیگر کامنت میگذارند خیلی اندک است.بزرگ قوم شما پیشه وری بود که با کمک روسها بازهم کاری از پیش نبرد. اینهمه از انگلیس و امپریالیسم گفتید ایا ازنقش مخرب روسیه جرات دارید بگویید. شتر در خواب بیند پنبه دانه

نوشته شده توسط: Anonymous

دیر یا زود یه بلایی سر استاد لوایی خواهند آورد. این جامعه طاقت نقد ندارد. جمع روشنفکران ایرانی به قول بامسی از حضور لوایی ناراحت است. آنها تحمل خود را ندارن. استاد لوایی با مقالاتش چهرۀ آنها را نشان می دهد. خب عزیزجان این بحث جدید فلسفۀ سگ شدگی خیلی جسورانه و ناب است. بیایید در این مورد بحث کنیم. یک موضوع ناب و بکره. این مرد واقعا روی موضوعاتی دست می گذارد که انکارناشدنی است.

نوشته شده توسط: Anonymous

لوائی در هذیان و پریشانی سرش به جمله درستی خورده:
اردوعان داعشی و علی اف جنایتکار توسط جنبش مدنی مردم حذف میشوند، پشتیبانی زیر میز حذف میشود و :
"این عوعوی سگان شما نیز بگذرد".
شدت خود نمائی اش به مرز جنون آمیزی رسیده است.

نوشته شده توسط: Anonymous

شرافت و شهامت این مدافع منافع طبقه کارگر ( عین شرافت و شهامت همه دموکرات ها و آزادیخواهان) واضح ترین نشان بی شرافتی و بی شهامتی همه نژاد پرستان (آریائی شوونیست فارس، پان ترکیست وابسته به جنایتکاران ترکیه و مافیای علی اف، پان کرد پان عرب و . . . ) است که در اروپا و امریکا نشسته و اراجیف مسخره را نشخوار میکنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب لوایی
وفاداری سگ گونه ، اطاعت مطلق منجر به جهالت می شود .
ببنید پایتخت هخامنشیان عراق بوده چطورشد درعرض چند دهه نه تنها هخامنشیان ازبین رفتند بلکه مرکز سیاسی اعراب عراق شد و چنان دربین مردم و رجال سیاسی اختلاف افتاد تا اشخاص مثل ابن ملج بفکر افتادند تا با تروررهبرهردوگروه سیاسی آرامش به جامعه برگردانند حضرت علی ترورشده ونامه های به امام حسین نوشته شد وامام حسین شهید شد .
منظور این است که وفاداری سگ گونه اجازه نمی دهد
مردم فکرکنند که تمام این وقایه درهمان زمان مکتوب بوده وچطور ازهخامنشیان هیچ مکتوبی نداریم.
با توجه به که می دانیم تنها مناطقی که درمقابل اعراب مقاومت کردند آزربایحان وخراسان بوده است.
آیا به سهولت متلاشی شدن هخامنشیان ، پذیرش اسلام ،گسترش آسان زبان عربی ، این اثبات نمی کند که حداقل زبان رایج عراق وجنوب عربی بوده است .
چون ازهخامنشیان هیچ نوشته ای نداریم چرا؟؟

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب شکوری با چه کسی صحبت میکنید؟! لاریجانی از آخوندهای تبهکار و فاسد است، آن گاه شما توقع رسیدگی به موضوع اعدام از سوی این آخوند جنایتکار و قاتل دارید!

نوشته شده توسط: بهنام چنگائی

دوستان و رفقا!
نگاه هوشیار جعفر، نگاهی فرافردی ست و اراده گر نیست. او پی به راز استقلال، آگاهی، همبستگی و توان مبارزه توده ای ـ طبقاتی برده است و آشکارا اجتماعی فکر و عمل می کند. شایسته است هرچه بیشتر دیدگاه ها و اهداف جمعی این کارگران و کارمزدان یدی و فکری بازتاب و پشتیبانی شود. تنها در چنان راستا و چشم اندازی ست که می توان، سیاست فردا را که می بایست محصول آن پیدایش، خیزش و چربش خواست مردمی باشد یافت و صف بندی خود را روشن و کلان و سراسری ساخت و سرنوشت ایران را بهتر توسط اراده ی بیدار و متشکل پائینی ها و کارمزدان و تهیدستان مدیریت کرد.

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-فکرکنم این شرکت خارجی ویامسئول فنی ببخشید ازآن آلمانی های معروف مثل همولایتی مان ازسرزمین ساتراپ(پارسه)بوده والایک خارجی چه قصد وغرضی میتواند،داشته باشد.
یااینکه به کلماتی مثل دموکراسی خواهی.عدالتخواهی وضدنژادپرستی آلرژی داشته باشد.
ویااینکه درانبارمنفی ها برای ماتعدادی راذخیره کرده ویک هو به منفی بازی پرداخته ودربرابریک مثبت 15 تامنفی قبض اضافی صادرمی فرماید.
اسم ویانام هانیزمیتواننددستگاه های اتوماتیک رابه اتوماسیون منفی وادارد.
اگراین بلاراخودم چندین بارحس نکرده بودم به طبق معمول به کرمی واقبالی وایستا.ویابه استخانلو .مجددی یک مهرانگ ازجیب درآورده وبرگردنشان می کوبیدم که تاعمردارندازیادشان نروم.
اگرمسئول فنی این خوشگل سفیدپوست اورمیه ایی (اژدربهنام )مغول زاده تمامیت خواه باشد ،بداندکه من دوستان زیادی دراورومیه حتی ازهم بندی هایش دارم که بابدآدمی طرف شده است.

اگرطرفداراین خانم همولایتی خودافشارمتوهم است بداند،که خانم افشارکه هیچ اگرخودنادرشاه افشارهم بیاید دیگرکارسازنیست.
یکصدسال بس است بعدازاین هم هوس است.
پریروز دولت فخیمه اسلامی امید واعتدال 50 میلیاردتومن برای آسیملاسیون کودکان درپیش دبستان های مناطق دوزبانه تصویب کرد،تاپروژه های ناقص خودرادرجهت نسل کشی کامل کنند.
خانم افشاردراین زمینه هاخوب فعال است ایشان میتواندعوامل خودرابرای تقسیم این پول درکنفرانس هایی همچون فردوسی پرستی وآسیملاسیون وفرهنگسازی فارسی به دریافت پاداش های مادی ومعنویی بسیج کرده تاوفای خودراکامل کنند.
نوشته شده توسط: Anonymous

هیج بقالی به ماست خود ترش نمیگوید. این خانم اینهمه صغرا وکبرا میچیند تا بگوید که زبان فارسی شیرین است با هند و پشتون فامیل است و زبان ترکی متعلق به "ایران" نیست و خارجی است تا اینجای کار ایرادی نیست چون که ایران سرزمینی است میان هرات و خراسان ، اما برای ماندگاری زبان فارسی دلیل میتراشد و در میان با کلمات بازی کرده ؛ گاه از زبان فارسی گاه از زبان اوستا و با مغلطه از زبان ایرانی نام میبرد ، از همه اینها گذشته ادعا میکند" در زبان "ایرانی" اندیشه بیان شده است ، شنونده انتظار دارد که خانم ناطق چندین کتاب فلسفی و علمی به زبان فارسی مانند آنچه که در یونان باستان وجود داشت ارائه دهد اما دریغ از یک سند او شما را به یک سند و متن مذهبی اوستایی رجعت میدهد و بعد به تعریف از مایه های زیبایی شناختی می پردازد اینجاست که همان مثل کوه در پایان موش زائید بفکر انسان میرسد. .

. اما انصافا حق تورکها را کف دستشان میگذارد تورکهای که زبان دری را به دیوان و دربار آورده بال پر دادند و بخشی از زبان قدرت کردند بکلی انکار میکند که هیچ همان تورکان و زبانشان را نیز غیر ایرانی و بیگانه میخواند . ایشان بدرستی بنا بر تعریف نورماتیو هویت ایرانی را با زبان فارسی توضیح میدهد ؛ ما هم سالهاست فریاد میزنیم که بابا ماهیت دولت ایران همانا دولت فارس است و این دولت یک حکومت فارسی است اجر ای اصل پانزده قانون اساسی و فرا تر از آن اصل حقوق بشری خواست تحصیل به زبان مادری برای غیر فارسها از دست رفتن هژمونی فارسی است، نتیحه اینکه باید به فکری اساسی بود از این امازاده ایران معجزه انتظار داشتن بیهود است.
نوشته شده توسط: Anonymous

زبان شیرین فارسی، مبارک اقوام فارس زبان باشد. اما اینهمه شیقتگی و غلو در خصوص زبان فارسی آن هم ازسوی کسی که به گفته دوستان، ترک تبار آذربایجان می باشد، ناخواسته مرا به یاد سخن خود او می اندازد که "اما فراموش نکنیم که ماندگاری زبان فارسی را بیش از همه مدیون مردم ساده دل ایران هستیم که در برابر برخی !!!خودفروختگان!!! تشنه مقام که در آن دوران نگارش و سخن گفتن به زبان فارسی را ننگ می شمردند، همچنان دوبیتی ها و بایاتی های خود را به زبان فارسی سرودند".
حال در نقل قول فوق به جای زبان فارسی، زبان ترکی بگذارید و ببنید این خود فروختگی شامل حال چه کسانی می شود!

نوشته شده توسط: Anonymous

از زندان دياربكر را باز ميگويد
Saturday, 02 July 2016 09:46

١٩ ساله بودم و دانشجوى دانشگاه دجله در دياربكر كه كودتاى نظامى ١٩٨٢ رخ داد. من هم به جرم فعاليت سياسى دستگير شدم و به زندان مخوف دياربكر منتقل شدم.


همه ما در معرض وحشيانه ترين شكنجه ها قرار گرفتيم. من با سكينه جانسز از بنيانگذاران پ ك ك در يك سلول بودم. سينه هاى سكينه را در آنجا بريدند.
رئيس جنايتكار زندان سرهنگ اسعد اوكتاى يك سگ داشت بنام "جو"، همه از جو ميترسيدند، هر وقت ميخواست كسى را بيشتر اذيت كند جو را به جانش ميانداخت.

از زندان دياربكر را باز ميگويد
Saturday, 02 July 2016 09:46


١٩ ساله بودم و دانشجوى دانشگاه دجله در دياربكر كه كودتاى نظامى ١٩٨٢ رخ داد. من هم به جرم فعاليت سياسى دستگير شدم و به زندان مخوف دياربكر منتقل شدم.


همه ما در معرض وحشيانه ترين شكنجه ها قرار گرفتيم. من با سكينه جانسز از بنيانگذاران پ ك ك در يك سلول بودم. سينه هاى سكينه را در آنجا بريدند.
رئيس جنايتكار زندان سرهنگ اسعد اوكتاى يك سگ داشت بنام "جو"، همه از جو ميترسيدند، هر وقت ميخواست كسى را بيشتر اذيت كند جو را به جانش ميانداخت.
روزى اسعد اوكتاى به بند زنان آمد همه بلند شدند، من بلند نشدم. تنها به صرف اينكه من بلند نشدم مرا به داخل قفس جو انداخت، پر از كثافت بود و بسيار كوچك. نه يك روز، نه دو روز، نه يك ماه، شش ماه تمام مرا با جو تو اون قفس وحشتناك زندانى كرد. امكان نفس كشيدن هم نداشتم. با اين حال هر روز هم ميامدن مرا شكنجه ميكردن.
گلتن كشاناك بعدها از زندان آزاد شد و به فعاليت رسانه اى و دمكراتيك خود ادامه داد، دو دوره نماينده مجلس شد از حزب صلح و دمكراسى، چهار سال همراه دميرتاش رئيس مشترك حزب صلح و دمكراسى ب د پ شد و الان هم شهردار دياربكر است. بعد از برداشتن مصونيت قضايى ميخواهند كشاناك را دوباره به آن زندان برگردانند
سرهنگ اسعد اوكتاى از نزديكان كنعان اورن بعدها در استانبول در اتوبوسى توسط يك تيم پ ك ك كشته شد.
بولنت آرينچ معاون سابق اردوغان كه اكنون مغضوب وى واقع شده بعد از پى بردن به شكنجه هاى اعمال شده در زندان عليه كشاناك در يك كانال تلويزيونى گفت اگر من هم بودم به كوه ميرفتم( گريلا ميشدم).
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب اردبیلی
برای انسانهایی، با فقر ذاتی معنوی، که با وارونه نگاهداشتن حقیقت، خود را با دروغ، ارضاء میکنند، یک واژه جالبی را به کار میبرد: استمنای روحی!
شما حرف "ق" را مثال زدید زبان ترکی از به کار بردن "فتحه"، "خ"، "ق"، "غ"، "ث"، "تشدید"، "ض" کاملا عاجز است. در ضمن دنیا به ترکیه محدود نمیشود تورک اذربایجانی همه "ق" ها را "گ" تلفظ میکند تورکی اذربایجان حتی قادر به تلفظ حرف "ک" هم نیتت و ان را "چ" تلفظ میکند
این"ق" هم از زبان سامیانی که از زمان عیلام و اشور با ایرانیان رابطه داشتند وارد زبان فارسی شده گمان کنم دوهزار سال کاربرد برای یک واج بتواند ان را بومی کند
کسی که بگوید برق واژه تورکی است میتوان برایش دلیل اورد که این عربیه؟
کسی که بگوید اوطاق(او = دارای....و طاق واژه عربی به معنی ایوان فارسی مثل ایوان مدایین) هرچند که دهخدا ان را از وثاق عربی میداند
در ادامه

جناب تورک ملیگرا ملیگرایی شما برای خودتان محترم ولی بهتر هست واقعیت گرا و حقیقت گرا باشیم
واقعیت این هست که زبان تورکی حتی یک واژه انتزاعی هم ندارد در لینکی که از یک تورک تبریزی میگذارام بیشتر میتوانید با نداشتن لغت انتزاعی در زبان تورکی اشنا شوید (و ادعا نکنید که واژه های انتزاعی فارسی و عربی تورکی اند)
(امیدوارام اغات مندراوردی فرهنگستان تورکی را برای من نفرستی)

http://biryol-az.blogsky.com/1394/01/29/post-139/

http://biryol-az.blogsky.com/1394/02/07/post-140/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D9%84%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C-2-
نوشته شده توسط: بهنام چنگائی

نگاه جعفر، نگاهی فرافردی ست و اراده گر نیست. او پی به راز و توان مبارزه توده ای ـ طبقاتی برده است و آشکارا اجتماعی فکر و عمل می کند. شایسته است هرچه بیشتر دیدگاه ها و اهداف جمعی این کارگران و کارمزدان بازتاب و پشتیبانی شود.

نوشته شده توسط: Anonymous

احسنت به تو تورک بلوچی ندان
بلوچ ها برای نام میمیرند نه برای نان
لطف کن زمانی که کلمه ای بلوچی بلد نیستی که با ان همین کامنت پاسخ ات را بنویسی با نام بلوچ چا کامنت ننویس ما بر روی نام حساس هستیم
انشالله که نان شما هم از جایی غیر از با نام بلوچی در اید
ای تو ایگ بلوچ نا نش کیچر پهناسی گدیر اس قسم نین جزاییر تورکون کمسب سجه مین ایا ؟؟؟/
پاسخ این پرسش ن را تنها به بلوچی بنویس نه مثل حالا که به فارسی مینویسی
اسامه اگر بلوچی بلد بود از همان اول برایت مینوشت از من نمیخواست

نوشته شده توسط: Anonymous

پان ترک شونیست مثل بچه ها هر وقت بازی را می بازد میگوید از نو ! ، چون تمام قوائد غلط هستند و به ضررش میباشند . این سیستم امتیازگزاری را خودشان پیشنهاد و تشویق کرده اند و حالا که می بینند اعتراض و انتقاد به حرفهای مفت وجعل و دروغ و تحریف و بی منطق شان زیاد شده ، دوباره مثل گذشته جیغ و دادشان بلند گردیده . این قوم ترک را با دیگر اقوام ایران مقایسه کنید تا بفهمید اینها چقدر غرض ورض و بی منطق هستند .

نوشته شده توسط: Anonymous

کسی هست به سیروس ملکوتی بگوید در مقدمه مصاحبه ها اینقدر مقدمه چینی نکن چون حرفی برای گفتن نداری و فقط تکراریات را با یک زبان مصنوعی فارسی و لغاتی را که خودت درست کرده ای . مهمترین جمله ات باید فقط طرف مصاحبه را در 3-1 جمله معرفی کنی ، کافیست . قدری هم سریع حرف بزن چون شنونده و بیننده اینقدر وقت برای چرت زدن حرفهایت ندارند و بین سخنان مصاحبه کنند نپر و قاتی نشو ! من نمیدانم چرا مقدمه و الفبای ژورنالیسم را شما بلد نیستید و الکی و بیخودی وارد این کار شده اید ؟ ! گیتار و موسیقی را چرا ول کردی و حالا کاری را انجام میدهی که اصلا مناسب تو نیست . این کردها اینهمه آدم دهاتی کت و شلواری کراواتی دارند چرا آمده اند یک گیلانی را استخدام تلویزیونشان کرده اند ؟

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

جناب ع.ب.تورک اوغلی گزامی/ این سیستم امتیاز دهی را ما نساخته ایم بلکه یک شرکت اینترنتی درست کرده و مسئول فنی سایت آن را در پای مقالات و کامنت اضافه کرده است. من واقعا نمی دونم؛ اشکال بطور مشخص چیست؟

نوشته شده توسط: Anonymous

سردار نقدی در ایران معرف حضورتان هست . هر از گاهی افاضاتی میفرمایند که انسان انگشت به دهن میماند , که این جناب سردار نقدی چگونه با این عقل , فرمان دهی نیروی بزرگی در اختیارشان هست . مثلا فرموده بودند که بزودی لشگر اسلام , در جلو کاخ سفید , اوباما را شلاق خواهد زد !! حکایت افکار نشر و نویسنده این مقاله در هم چیزی در این راستا است !!

نوشته شده توسط: Anonymous

نفرت مولد بلاهت هم هست . همین نوشته و منتشر کننده ان ثبوت است . به جای محکوم کردن تروریسم و کشتار انسانهای بی گناه , ایشان دنبال توجیه نفرت خود هستند . چنین انسانهایی دارای مشکل روانی جدی هستند , اما خودشان بی خبر . اگر این جناب ان روز در حلقه حمله داعشی ها بود , شاید تجربه ترورسیم را از نزدیک با گوشت و خون تجربه و درک میکرد . وطن پرستان قلابی , که وطن برایشان هپروت هخامنشی است و لاغیر !! . خداوند شفا بدهد . اگر سن سال شان اجازه میداد , افکارشان با تروریشتهای طالبان مو نمیزند . فقط بجای الله , به کوروش و ایران باستان خلسه میکنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

سگ حيوان نجيب ووفاداراست ولي " پارس" ميكند

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-باتشکرازآقای اقبالی ؛آیا میشودنظرشمارادرمورداعلامیه حزب ندای کردستان که دیروزانتشاریافت بپرسم؟این حزب اعلام داشت
جمهوری اسلامی اززمین وهوا به داعش کمک وآنهاپشتیبانی کنم.آیااین حزب کردی دروغ میگوید؟.
دوم نظرشمادرموردنزدیکی وآشتی روس وتورکیه چیست؟
سوم.اگرتورکیه ازداعش حمایت میکردکه شماهمیشه آنراعنوان میکردید،چراداعش اقتصاد وکل تورکیه راهدف قرارداده است.؟

چهارم -نظرشمادرمورددمیرتاش چیست؟آیامیشودبه آقای دمیرتاش 50درصدشک کرد؛که امکان داردایشان برای غربی ها جاده صاف کنی میکند؟
آقای اقبالی آیامیشودبه خودشما هم شک کرد؛که برای کشوری کارمیکنید؟