Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

اگر امریکا راست می گوید میلیاردها دلار که از جیب مالیات دهنده گان امریکا هر سال به اسرائیل می دهد فقط برای یک سال قطع کند. البته در امریکا هر سرمایه داری بخواهد مستقیم مالیات خود را به اسرائیل به عنوان کمک مالی برای جلو گیریی از تروریست
به اسرائیل بدهد ازاد است و خیلی از جوود های پولدار امریکا اینکار را می کنند.
هر کس احیانان نمی داند بداند که فرمان اصلی امریکا بخصوص سیاست خارجی و هالیود سینمایی در دست جوودهاست
و مهمترین علت خونریزی امریکا در دنیا را باید همین علت دانست.

نوشته شده توسط: Anonymous

تحدید اسرائیل توسط ایران چه ربطی به مسله ملی یا کنکره ملتهای ایران دارد؟؟ این تقریبان اگر بعضی لغات را از این اطلاعیه بر داری می شود همان اطلاعیه جزب دمکرات کردستان.
تا نماینده های تورک این کنکره رسمان اعلام نکنند که این اعلامیه ها را انها امضاء می کنند و کلان کنکره ملیتها ی ایران
به شکل سابق به کار خود ادامه می دهد تورکهای ازربایجان نباید این اطلاعیه ها را جدی بگیرند

نوشته شده توسط: Anonymous

افراد و سازمانهایی که در مورد کشتار بروبچه های اسیر در لیبرتی اطلاعیه دادن یه کارشون که میگه کشتار جانهای شیفته آزادی و برابری اسیر در اردوگاه لیبرتی توسط رژیم و جانیان وابسته به شدیدترین وجه محکومه، کاملاً درسته.

اما اونچه که هیشکی حق نداره نادیده بگیره؛ مسئولیت رذیلانه رجوی و دارودسته اون در نگاه داشتن این اسرا از سال 2003 به بهانه های مختلف در عراق غرقه درخون و به کشتن دادن اونها در 6-7 نوبت تاکنونه!

از نظر من رجوی رذل شریک جرم خامنه ای جانی در کشتن شدن این اسراست! درک من اینه که رجوی ر... واسه جلوگیری از افشای کثافتکاریهاش در نشستهای حوض و دیگ و جاری و ... سعی میکنه هرچه کمتر، هرچه کمتر، هرچه کمتر و هرچه دیرتر، هرچه دیرتر، هرچه دیرتر پای این اسرا به دنیای آزادتر برسه!

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
بر و بچه های اسیر لیبرتی و هزار اشرف یادتون نره!

رفیق سائل.

نوشته شده توسط: Anonymous

پس چرا شما و تجزیه طلبان راسیست ، مدام برخورد ضد بشری نژادگرایانه با فارس و زبان فارسی و ایران و فرهنگ و تاریخ و اسامی ایرانی میکنند ؟ ! یا اینکه 2 زاری شما همیشه بعدا می افتد ؟

نوشته شده توسط: Anonymous

با تشکر از مقاله خوب شما جناب ناصر کرمی من همیشه پیگیر مقالات خوب شما هستم

نوشته شده توسط: Anonymous

با سلام خدمت اقای بهمن موحدی(بامدادان) : نظر شما را درباره تجزیه ایران برای نابودی جمهوری اسلامی خواندام
بزرگوار میخواستم نظر شما را درباره این ضربالمثل فارسی که در کتاب امثال و حکم دهخدا نوشته شده بدانم :

" گویند که خر دیزه است مرگ خود را از خدا خواهد برای زیان صاحب اش "

مسئول کامنت ها لطفا اگر میخواهی ضرب المثل را ناقص کنی اصلا کامنت را منتشر نکن

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

جالب است، یکی با اسم و مشخصات واقعی در ایران زندگی می کند و مدام مرگ بر چپ، مرگ بر راست و مرگ بر جمهوری اسلامی می دهد، آدم باید خیلی ....... باشد که این ادعا را باور کند

نوشته شده توسط: Anonymous

خارج از نوشته طولانی « طرح خاورمیانه بزرگ، تغییر مرزهای ایران ».آنهائی که دنبال تمامیت ارضی هستند و ایران را بهمین شکل و شمایل دوست دارند میتوانند به سوالات من جواب دهند ؟ من تورک آذربایجانی چه سهمی از ایرانی بودن دارم ؟ آیا من تورک آذربایجانی میتوانم خودم را شهروند ایران بنامم در صورتیکه میدانم اولین شرط شهروندی داشتن حقوق اجتماعی فرهنگی مساوی بین احاد مردم است ، حال آنکه من تورک شب و روز بخاطر تورک بودنم مورد تحقیر مطبوعات رادیو و تلویزیون و حتی سینما و تئاتر میشوم حتی آقای عباس کیارستمی که سه روز پیش فوت کرد از این قافله توهین و تحقیر تورکها عقب نمانده و در فیلم های مختلف تورکها را مورد تحقیر قرار داده برای مثال « 50.000000 Bütöv Azerbaycan Xeber AjansıGilla sidan
den 5 juli kl 22:19 توهين به ملت تورك در فيلم مشهور كيارستمي

قسمتي از فيلم گيلاس تحقير شخصيت تورك» بقول شاعر سهند که

خارج از نوشته طولانی « طرح خاورمیانه بزرگ، تغییر مرزهای ایران ».آنهائی که دنبال تمامیت ارضی هستند و ایران را بهمین شکل و شمایل دوست دارند میتوانند به سوالات من جواب دهند ؟ من تورک آذربایجانی چه سهمی از ایرانی بودن دارم ؟ آیا من تورک آذربایجانی میتوانم خودم را شهروند ایران بنامم در صورتیکه میدانم اولین شرط شهروندی داشتن حقوق اجتماعی فرهنگی مساوی بین احاد مردم است ، حال آنکه من تورک شب و روز بخاطر تورک بودنم مورد تحقیر مطبوعات رادیو و تلویزیون و حتی سینما و تئاتر میشوم حتی آقای عباس کیارستمی که سه روز پیش فوت کرد از این قافله توهین و تحقیر تورکها عقب نمانده و در فیلم های مختلف تورکها را مورد تحقیر قرار داده برای مثال « 50.000000 Bütöv Azerbaycan Xeber AjansıGilla sidan
den 5 juli kl 22:19 توهين به ملت تورك در فيلم مشهور كيارستمي

قسمتي از فيلم گيلاس تحقير شخصيت تورك» بقول شاعر سهند که میگوید از همان روز اول تولد همه چیز برای من تورک با قدغن شروع میشود زبان مادریم ممنوع است اسم ترکی گذاشتن برایم ممنوع است درس خواندم به ترکی ممنوع است و الاآخر .
نوشته شده توسط: آ. ائلیار

مسایل آذربایجان چیزهای جدیدی نیستند. حداقل دهه هاست مطرح میشوند و در عمل و نظریه بازتاب های مختلفی را پدید آورده و میاورند.
کلیات این مسایل در چهار بخش جای میگیرند:
1- مسایل خود جنبش آذربایجان
2- مسایل در برخورد با حکومت
3- مسایل در برخورد با جنبشها و احزاب، به خصوص با احزاب کردی
4- مسایل در برخورد با خارج از ایران
---------
«استراتژی - تاکتیک جنبش آذربایجان » طی دهه ها عملاً « مبارزه ی مسالمت آمیز » بوده و هست.
بر این اساس بر خورد به مسایل نیز در چهار چوب یادشده صورت گرفته است.
چون مبارزه در آذربایجان « جنبشی»ست، و نه سازمانی و حزبی، از اینرو « برخورد به مسایل» متفاوت بوده با برخورد « تشکیلاتی» به مشکلات.
جنبش نکات مثبت و منفی دارد. نه میتواند جای تشکیلات عمومی را بگیرد و نه محدودیت تشکیلات را دارد.

اما چیزی که میتواند یک جنبش را مؤثر تر، کارآمدتر، منسجم تر، موفق تر، زنده تر، کند ، متشکل شدن آن در یک « برنامه ی جبهه یی متحد» است. که اکثریت افراد و گروههای فعال را زیر « مواد و اصول چندی» در برگیرد. و در عمل و نظر، سیاست برخورد به مسایل را نشان دهد.

متأسفانه جنبش آذربایجان تاکنون موفق به ایجاد « جبهه ی متحد جنبش آذربایجان» « تحت یک برنامه ی عمومی» نشده است.
بدین سبب هر فعال و گروه خود با مسایل برخورد کرده است.
و کافی نبودن و ضعف این نکته نیز روشن است.
------
مدتهاست سیاست برخورد با احزاب کرد، یا یافتن جواب « چه میتوان کرد ها» را پیش رو داریم؛ که مثل همیشه « فردی یا گروهی» برخورد شده که کافی و قانع کننده و چه بسا درخور نبوده است.
-----
در « کنفرانس آمستردام» حد اقل بخش بزرگی از فعالان خارج جمع شدند و یک برنامه ی-اگر اشتباه نکنم- 12 ماده ای را تصویب کردند. اما به امان خدا رهایش کردند. ارگانی تشکیل ندادند که این برنامه را پی گیرد -و در گردهمایی های بعدی تصحیح و تکمیل کرده - و در عمل پیش ببرد. که ادامه ی این کار می توانست به تشکیل جبهه ی متحد بیانجامد.
-----
تا وقتی که جبهه ی جنبش آذربایجان در برنامه و تشکل سازمان یافته نیست ما برای « چه میتوان کردها» پاسخ مناسب جمعی نخواهیم داشت. ضعف و ندانم کاریها و کجرویهای ما نیز از اینجا ناشی میشود.
-----
چرا جبهه ی متحد تشکیل نشده و یا نمیشود؟
پاسخ روشن است . مسئله ربطی به اختناق ندارد و حداقل می تواند در خارج تشکیل شود. اما مشکل به خود « فعالان و گروهها» بر میگردد. جواب اینه که ما هنوز به این سطح « عملی و فکر ی» نرسیده ایم. ضعیف ایم.
انجام اینکار در درجه ی اول نیاز به « تلرانس و بر خورد دموکراتیک درونی نسبت بهم » دارد. ما در سخن خیلی دموکرات و با تلرانس تشریف داریم ولی در عمل « دیکتاتورهای کوچک»-ایم.
در سخن خیلی « مستقل» سیاست را پیش می بریم ولی در عمل عکس اش را پیاده میکنیم.
در سخن خیلی جمعگرا هستیم ولی در عمل فرد گرا و گروه گرا هستیم.
در سخن برنامه ی عمومی میخواهیم ولی در عمل «برنامه ی فردی یا گروهی» را به عموم و جمع قالب میکنیم.
و تضاد سخن و عمل در بسیاری عرصه های دیگر.
یعنی ما هنوز به این سطح « عملی و فکر ی» نرسیده ایم که جبهه ی متحدی داشته باشیم.

بنابراین در چهار بخش یاد شده نمی توانیم« پاسخ و عمل جمعی » نشان بدهیم.
در مبارزه تا پاسخ جمعی نداشته باشی کسی ترا به حساب نمیاورد.
نیروهای دیگر پاسخ جمعی را به حساب میاورند و تأثیر آن را در سیاستهای خود می سنجند.
دوستانی که می پرسند در برخورد با سیاستهای نادرست احزاب کردی چه میتوان کرد؟
پاسخ من اینه که « جبهه ی متحد جنبش آذربایجان» را تشکیل دهید. تا این کار را نکرده اید چه میتوان کردها بی جواب میمانند.
نه تنها در این عرصه بل در عرصه های دیگر نیز.
مبارزه کاری ست جمعی. تا میتوانید به کار جمعی نزدیک شوید و آنرا تحقق بخشید.
با پراکندگی، با واکنش تصادفی جمعی، کاری از پیش نمی رود.
خود شناسی، دگر شناسی، کار جمعی و تشکل عمومی.
این راهی ست که ضروت دارد طی شود. و هرچه آماده تر و سریع تر باشد مشکل گشاتر است.
نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

حزب دمکرات کردستان ایران در بیانیه ای هجوم مزدوران رژیم اسلامی ایران به کمپ لیبرتی سازمان مجاهدین خلق ایران را محکوم کرد.
متن بیانیه بدین شرح است:
بیانیه ی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دربارۀ موشک باران مقرهای مجاهدین خلق ایران.
براساس گزارشات منتشره ، عصر روز دوشنبه چهاردهم تیرماه 1395 خورشیدی، برابر با چهارم جولای 2016 میلادی، کمپ لیبرتی سازمان مجاهدین خلق ایران در نزدیکی شهر بغداد بار دیگر از سوی رژیم اسلامی ایران ومزدوران این رژیم در عراق موشک باران شد ودر نهایت شماری از ساکنین کمپ مجروح شدند.
حزب دمکرات کردستان ایران ضمن محکوم نمودن این اقدام جنایتکارانه ی رژیم اسلامی ایران، سلامتی هرچه زودتر برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه آرزومند است.
در همین رابطه ، حزب ما همدردی خود را با سازمان مجاهدین خلق ایران ابراز کرده واز سازمان ملل متحد وعلی الخصوص نیروهای ائتلاف وحکومت

عراق که در خصوص حفاظ ومصونیت جانی ساکنین این کمپ مسئول هستند، خواستار است که بصورت یکباره وبرای همیشه جلوی حملات تجاوز گرانه ی رژیم اسلامی ایران را گرفته واجازه ندهند که رژیم اسلامی ایران به طور افسار گسیخته، اپوزیسیون ایران را در خاک عراق آماج حملات خود قرار دهد.
حزب دمکرات کردستان ایران
15 تیرماه 1395 خورشیدی
5 جولای 2016 میلادی
نوشته شده توسط: Anonymous

آقای بهمن موحدی( بامدادان ) در کامنت دیروزشان پان کرد ها به زباله دانی می انداخت . "مطمئن باشید زمانی که خلق قهرمان ایران با قیام خود رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی را جارو کرد وبه زباله دانی انداخت پس از آن به سراغ تجزیه طلبان پان ترک وپان کرد وپان عرب ودیگر دشمنان میهن وخلق مانند سلطنت طلبان شاه اللهی خواهند رفت وآنها را نیز کنار آخوندهای ضدبشر وضد ایرانی خواهند فرستاد
"امروز طبق دستور " سخن گفتن از ناسیونالیسم کردی بی معنی است. " جلل خالق . رنگ عوض کردن باین سادگی .

"

نوشته شده توسط: Anonymous

یاوه بس است! کیارستمی بهترین دوست هاش آذربایجانی بودند. مردی شریف و بزرگوار بود. در طعم گیلاس هم دانایی و حکمت مردی آذربایجانی را ستوده است. این پرسوناژ البته هر کسی می توانست باشد. شما چرا این قدر نسبت به خود شک دارید. من در میان ایرانیان از کرد و عرب و ترک و فارس مردان ستوده و ارجمند بسیار دیده ام. این وضعی که شما در این سایت درست کرده اید ننگین و دلگیر است. بس کنید! همان بهتر که با کسانی که سنگ آریائیت و نژاد و تبار به سینه میزنند، هم سخن شوید.

نوشته شده توسط: Anonymous

خارج از نوشته طولانی « طرح خاورمیانه بزرگ، تغییر مرزهای ایران ».آنهائی که دنبال تمامیت ارضی هستند و ایران را بهمین شکل و شمایل دوست دارند میتوانند به سوالات من جواب دهند ؟ من تورک آذربایجانی چه سهمی از ایرانی بودن دارم ؟ آیا من تورک آذربایجانی میتوانم خودم را شهروند ایران بنامم در صورتیکه میدانم اولین شرط شهروندی داشتن حقوق اجتماعی فرهنگی مساوی بین احاد مردم است ، حال آنکه من تورک شب و روز بخاطر تورک بودنم مورد تحقیر مطبوعات رادیو و تلویزیون و حتی سینما و تئاتر میشوم حتی آقای عباس کیارستمی که سه روز پیش فوت کرد از این قافله توهین و تحقیر تورکها عقب نمانده و در فیلم های مختلف تورکها را مورد تحقیر قرار داده برای مثال « 50.000000 Bütöv Azerbaycan Xeber AjansıGilla sidan
den 5 juli kl 22:19 توهين به ملت تورك در فيلم مشهور كيارستمي

قسمتي از فيلم گيلاس تحقير شخصيت تورك» بقول شاعر سهند که

سهند که میگوید از همان روز اول تولد همه چیز برای من تورک با قدغن شروع میشود زبان مادریم ممنوع است اسم ترکی گذاشتن برایم ممنوع است درس خواندم به ترکی ممنوع است و الاآخر .
نوشته شده توسط: Anonymous

سلام آقاى توكلى . چرا ياد داشت هاى بنده را چاپ نمى كنيد . و در عجبم كه .... امثال مجددى را پشت سر هم مى آوريد . واقعا تعجب آورده . اين چندمين بار است كه انتشار ياد داشت هاى بنده خود دارى مى كنيد .

نوشته شده توسط: Anonymous

مقاله اطلاعات خوبی از نیروها و جریاناتی که ایده و استراتژی "خاور میانه بزرگ" را حمایت میکنند میدهد. این اطلاعات مرا به تجزیه ایران خوش بین و بسیار خوشحال کرد. اگر غرب از تجزیه ایران سود میبرد ملل تحت ستم تورک و کورد و بلوچ هم سود میبرند. در دراز مدت ملل تحت ستم بیشتر سود خواهند برد. قبلا فکر می کردم کشورهای غربی از تجزیه ایران حمایت چندانی نمی کنند ولی حالا متوجه شدم که استقلال تورک و کورد تنها نیستند و از حمایت کشورهای بزرگ برخوردار هستند. خیلی خوشحالم و با صدای بلند میگویم: زنده باد خاور میانه بزرگ
زنده باد استقلال ملی
زنده باد تجزیه ایران

نوشته شده توسط: Anonymous

آقای کیانوش توکلی، من آن کامنت را خطاب به ضددروغ نوشتم نه خطاب به شما. من در ایران زندگی میکنم.

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

درود بر هموطنان عرب ما، این هموطنان عرب ما همیشه در درگیری با مزدوران نیروی انتظامی رژیم با قاطعیت وجسارت انقلابی عمل می کنند ومزدوران را حسابی گوشمالی می دهند وماشین ها وموتورهای آنها را آتش می زنند . جوانان شهرهایی مثل تهران وتبریز ودیگر شهرهای بزرگ، در درگیری های کوچک وبزرگی که با مزدوران انتظامی رژیم دارند باید مانند هموطنان عرب خود با قاطعیت وجسارت انقلابی وارد میدان شوند.

نوشته شده توسط: کیانوش توکلی

جناب منصور حکمت، نام من مستعار نیست و در کپنهاک زندگی می کنم، لطفا بگو در کدام کشور زندگی می کنی و یک عدد عکس هم برام بفرست، تا یقین کنم که نام مستعار نیستی

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

ما به مبارزۀ خود علیه رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی ادامه می دهیم واین حرفها وترس از تجزیۀ ایران ، خللی در مبارزه ما علیه رژیم ایجاد نخواهد کرد. ما پس از سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی با تجزیه طلبان مقابله می کنیم واجازه تکه وپاره شدن ایران را نمی دهیم(البته بسیار ضروری است که در کردستان رفراندوم حق تعیین سرنوشت برگزار شود وکردستان نیز یک استثناء می باشد) با این حال با جرات می گویم تجزیه شدن ایران بهتر از باقی ماندن رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی در قدرت است، این رژیم اهریمنی باید با تمامی باندهایش نابود شود حتی به قیمت تجزیۀ ایران. البته باز با قاطعیت می گویم پس از سرنگونی رژیم، خلق ایران با شدت وقاطعیت با تجزیه طلبان برخورد خواهد کرد ومزدوران تجزیه طلب پان ترک وپان عرب را تعقیب ودستگیر ومجازات خواهد کرد.

نوشته شده توسط: Anonymous

باز این اسامه بن زابلی .... عزیز برو عملت را عوض کن .... در ضمن طبق اخباری که به من رسیده در بلوچستان اطلاعات سپاه تعدادی سازمان سپاه نهاد زده که به اسم اهل سنت در حال تبلیغ شعوبی گری رافضی هستند. یکی از این سازمانها به اسم جمعیت سپاه نهاد صدف و دیگری هم راهیان نور است. از دوستان یلوچ اگر اطلاعاتی از این عوامل سپاه دارند لطف کنند و افشا کنند. فارسها تخصص در ایجاد بدل دارند. بدل حرکت ملی آزربایجان- بدل برای جنبش بلوچستان- بدل برای کردستان - بدل برای انقلاب سوریه(داعش) . در همین آزربایجان خودمان سایت آذریها را راه انداختند .... ولی خوسبختانه رسوا شده اند. امیدوارم در بلوچستان هم علاوه بر کار نظامی از این کارهای افشاگرانه صورت بگیرد

نوشته شده توسط: Anonymous

خطاب به ضد دروغ : تو جرات نداری که با اسم مستعار کامنت مینویسی! من اسم واقعی خود را گفتم، اما تو ترسوتر از آن هستی که با اسم واقعی کامنت بنویسی! یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران

نوشته شده توسط: Anonymous

مشکل آزربایجان و آزربایجانی با مقاله نویسی ائلیارها و جداری ها حل نمی شود. همین ائلیار چند ماهی است که تازه یادش افتاده که آزربایجان در خطر است و قبلا ساز پان ایرانیست ها را میزد و به حرکت ملی می تاخت ولی چون اهل تفکر و اندیشه است احتمالا یکبار هم که شده نشسته و فکر کرده و به این نتایجی رسیده که حرکت ملی 20 سال است آن را می گوید. الان دیگر کسی برای روشنفکر و مقالاتش حتا در ناف مهد تمدن و دموکراسی ارزشی قائل نیست الان پول و خشونت و قدرت حرف اول را در سیاست بین المللی می زند. الان هرکسی موشک و اسلحه دارد احترام دارد والا برای قلم کسی تره هم خرد نمی کند. جناب ائلیار باید بداند تا زمانی که آزربایجان مسلح نشود(سوء تفاهم نشود نگفتم دست به اسلحه ببرد) هر تنبان گشادی برای مردم ما خط و نشان خواهد کشید. تفکر کرد و ارمنی مثل هم است. الان در همین آزربایجان شمالی یک گوشمالی کوچک به ارامنه دادند

همین باعث شد سر میز مذاکره برگردند . وضعیت ما با کردها هم هیچ فرقی با ارمنی ها ندارد اشتهای اینها را با چند تا سیلی آبدار با گلوله و موشک می توان کور کرد واللا کرد دیالوگ و مقاله سرش نمی شود.
نوشته شده توسط: Anonymous

جهت اطلاع آقای رضا وضعی که این مقاله را انتشار داده اند:

1. شما میبایست در بالای مقاله نام نویسنده مقاله، منبع اولیه انتشار آن، و تاریخ انتشار آن را میآوردید. در ضمن میبایست آدرس اینترنتی منبع را ذکر میکردید که چنانچه خواننده ای مایل است بتواند مطلب را به زبان اصلی نیز بخواند.
2. غیر از آن شما باید در همان بالا نام مترجم ایرانی مطلب را نیز قید میکردید.
3. انتشار این مطلب با این نقیصه ها یعنی زیر پا نهادن اصل بدیهی کپی رایت و رفرنس دهی که حتی در ژورنالیسم اینترنتی نیز رعایت میشود. مطالبی که این بدیهیات را رعایت نکنند از لحاظ علمی جدی تلقی نخواهند شد. با تشکر

نوشته شده توسط: Anonymous

تقدیم به لاچین:

خوشم آمد ز چاه جمکرانت
دروغهای کران تا بیکرانت
اگر که این خدا هم سنجشی نیست
ز حرف و شعر من هم رنجشی نیست


نوشته شده توسط: Anonymous

کردها در مناطق خودشان زندگی می کنند. حتماً باید دور خودشان حصار بکشند و بعد هم دیگر را تکه پاره کنند؟ کردها قوم کوچنده ای هستند. از هزار سال پیش هم تغییری نکرده اند. حصار کشیدن به دور آن ها یعنی خفه کردنشان. این تخم لق کشور داشتن را هم غربی ها در دهان آن ها شکسته اند. بخشی از تاریخی را هم که جوانان کرد شب و روز مزه مزه می کنند، مأموران غربی برای آن ها درست کرده اند. ما در ایران گلوبال یاوه زیاد می گوییم ولی دنیا این قدر ها هم که گمان می کنیم، الکی نیست.

نوشته شده توسط: Anonymous

تو خودت عضو مجاهدین هستی. پس چطور میتوانی به آنها انتقاد داشته باشی. واقعا شرم آور است.

نوشته شده توسط: Anonymous

اقای بهمن موحدی. حق تعین سرنوشت حق همه ملت های ایران و جهان است و نمی توان برای ملتی این حق را قائل بود اما برای ملت دیگری نپذیرفت. نمی دانم شما بر چه اساسی حق خودمختاری و جدایی برای کردستان را گویا محترم می شمارید اما برای ترک ها و دیگر ملیت های ایران این حق را قائل نیستید؟ ملت های ایران باید حق اداره و تصمیم گیری در مورد سرنوشت خود را داشته باشند و اینکه شما آنان را تجزیه طلب یا پان ترکیست و پان عربیسم بنامید چیزی از موضوع عوض نخواهد کرد و نمی توان با این کلمات که چندان خریداری هم ندارد مانع بر سر راه بیداری و حق طلبی ملت های ایران ایجاد کرد

نوشته شده توسط: Anonymous

این آقای بهمن موحدی در توهم به سر میبرد. خود رضا پهلوی بارها اعلام کرده که طرفدار رای و خواست مردم در حکومت آینده ایران است و به آن احترام میگذارد. کسی به فکر بازگشت سیستم پادشاهی نیست، منتها نمیدانم چرا بهمن موحدی آسمان ریسمان میبافد و مرتبا با کوبیدن سلطنت طلبی، سعی در مغالطه وانحراف افکار دیگران دارد!

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-آقای احمدی شمافکرنمی کنیدیک کمی فقط یک کمی اشتباه میکنید.آنهایی که بفکرایران بودند،شماچراتنهابرادران لاریجانی وخامنه ایی رانام بردید.یابیسوادی ویا بااین دوفلک زده دشمنی دارید.من تورک اوغلی راکه دشمن بوده وبایدتوسط تعدادیازوطن پرستان دردونظام دنبالم میگردندرا جاانداخته ایی .مثلاآقای کرمی واقبال اقبالی وتازه سفرکرده آقای بهمن موحدی وایستاواستخانلو ومحمدرضاشاه شاه شاهان سرزمین آریایی ورضاشاه واین انگلیس آورده وانگلیس برده وحدادعادل وروحانی ورفسنجانی ومحمدعلی فروغی.قوام واقبال آشتیانی وو...راازیادبرده ایی.ببخشیدتعدادزیادشد.
آقای احمدی ساواکی های زمان شاه الله وسردارسلیمانی.محسن رضایی وزرین کوب.داریوش ارجمندوگوگوش ولیلا فروهر.ابی وشهرام های دوجفتکی ووو..ای بابازیادشد.مابی وطن واین هاوطن دوستان وفرهنگسازان ووو..

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-جناب آقای موحدی بامدادان خوش آمدید؛فکرکنم به ایران ویا به انگلیس سفرکرده بودید.انشالله که خیرباشد.
ازموعضه های شمابرای تعیین تکلیف درموردمردم آرزبایجان استفاده میکنیم!
ازجناب آقای کرمی هم خبری نیست ؛انشالله که ایشان هم همسفرتان بوده باشد.

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-کسی راکه بی بی سی بخواهداسطوره کند وچهارروزبرایش برنامه ویژه گذارد،معلوم است که کی هست.
اگرباورنداریدکه راسیست بوده وسیاست فرهنگی انگلیس راپیش نمی برد،فیلم باغ گیلاس اش راببینید.

نوشته شده توسط: Anonymous

ایران تجزیه نمیشه هیچ قسمتی از ایران جدا نمیشه چین روسیه ایران بزرگ ومتحد دارای نفوذ تو عراق لبنان و...به چند کشور کوچک وابسته به غرب و امریکا ترجیح می دهند وگذشته از این هم مردم ایران دنبال تجزیه نیستند

نوشته شده توسط: Anonymous

اشاره به دو نکته میکنم:
1- در دوره شاه آذربایجان غربی به استان تبدیل شد. آذربایجان غربی شامل و متشکل از اراضی آذربایجان و کردستان است. ناسیونایستهای افراطی کورد و ناسیونالیستهای افراطی و پانترکیست تورک اینرا خوب بدانند. مثلا شهرهای بانه، سردشت، مهاباد، بوکان از شهرهای کردستان در آذربایجان غربی هستند. مجموع ترکها در این چهار شهر بزرگ به چند صد نفر هم نمی رسند این تعداد معدود هم یا ارتشی هستند یا پاسدار. شهرهای ارومیه؛ میاندواب، خوی، سلماس، ماکو، بازرگان و نقده از شهرهای تورک آذربایجان هستند. هر وقت این دو ملت مستقل شدند صاحب این شهرها خواهند شد. اما مشکل تنها ناسیونالیستهای افراطی کورد نیست و ناسیونالسیتهای افراطی پانترکیست هم مشکل ساز هستند و آنها هم مانند کوردهای افراطی کل آذربایجان را متعلق به آذربایجان میدانند و توسعه ظلب آذربایجانی هستند. هر دو گرایش افراطی کورد و تورک

باید منزوی و طرد شوند.
2 - رهبران و احزاب کورد بخوبی میدانند که چه میکنند و لازم به آگاه نمودن آنها در مورد عاقبت سیاست توسعه طلبانه شان نیست. کار آگاه گرانه روشنفکران ضرورتی ندارد. آنها به آذربایجانیها اعلام جنگ کردند. عاقلانه نیست که در جنگ و تعرض به دعا و نصیحت مشغول بشوی. روشنفکران کورد آشکارا در میدیای خودشان میگویند که اگر قدرت داشته باشیم از خراسان تا خلیج عرب را به کردستان الحاق خواهیم کرد و نقشه جغرافیایی آنرا در سایتها میتوان دید.
3 - بحث را باید ارتقا داد و از تضاد و تقابل نباید عقب ماند. کورد در آذربایجان بشدت در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی مشغول فعالیت و تعرض هستند و روز بروز به جمعیت آنها در آذربایجان اضافه میشود. پس برنامه ما در تقابل با آنها چسیت؟ انگلستان برای ممانعت از وزود مهاجرین از اتحادیه اروپا بیرون آمد. آذربایجان برای ممانعت از ورود مهاجرین چه باید بکند؟ آذربایجان برای خنثی کردن سیاست توسعه طلبانه کورد و حل قطعی مسئله کورد در آذربایجان چه بکند؟
4 - کورد عمل میکنند و سیاستها را با عمل فعال و روشهای مختلف متحقق کرده و تثبیت میکنند. آذربایجانیها چکارهایی بکنند؟ بحث باید روی چه باید کردها متمرکز شود. جنگ سرد و نرم خیلی وقت است که آغاز شده است و بزودی جنگ و کشتار مردم آغاز خواهد شد. سیاستمدارتورک، فرمانده تورک و روشنفکر تورک چه برنامه و نقشه هایی برای پیروزی در این تعرض دارد؟ آیا کار روشنگری، نصحت مشکل را حل میکند؟
نوشته شده توسط: lachin

خوشم آمد که من منفی گرفتم................................
هر خرفتی که نوشتم, جوابی هم گرفتم.......................
تو که اسمت دروغ است و سنجشی نیست..................
خدای که تو باور می کنی هم اصل نیست...................

نوشته شده توسط: Anonymous

هی معادن اذربایجان معادن اذربایجان....معادن اذربایجان...معادن اذربایجان....معادن اذربایجان...معادن اذربایجان
این معادن اذربایجان کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا ما هرچه در وب و اینترنت به فارسی و انگلیسی مینویسیم نشانی از این معادن اذربایجان نیست جز معدن مس سونگون که احمدی نژاد برای افتتالح اش نصف کارخانه مس سرچشمه را سوار قطار کرده به اذربایجان فرستاد
ان جایی که پنج هزارتا معدن داره و حرفی برای گفتن کرمان فارس ها هست نه این اذربایجان که کسی نمیداند معادن اش کجا هستن
خب به ما هم نشان بدهید که این معادن اذربایجان کجا هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟د
البته بجز معدن بزرگ اب نمک و(کویر نمک فعلی) دریاچه ارومیه

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

آقای رحمت عزیزی، افکار ونظرات شما هیچ سنخیتی با عقاید مبارزین کرد، چه فدرالیسم خواهان وچه جدایی طلبان ندارد. ادبیات شما به تجزیه طلبان پان ترک وپان عرب نزدیک است. این چه حرفهایی است که شما می زنید، شما می گویید مافیای سپاه پاسداران ضدخلقی وابسته به ملت حاکم است که از دید شما ملت حاکم، همان فارسها هستند. شما مانند تجزیه طلبان پان ترک وپان عرب، فارس ستیز هستید، شما یا نمی دانید ویا خودتان را به ندانستن می زنید که در ایران ستم ملی وجود ندارد، رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی، شوونیست وناسیونالیست وپان فارس نیست بلکه رژیمی پان اسلامیست وفرقه گرای شیعه است. در ایران به اقلیتهای مذهبی ودینی ظلم می شود، هموطنان کرد وبلوچ ما ودیگر سنی مذهبان ایران به جرم اینکه سنی مذهب هستند از سوی آخوندها مورد ظلم وستم قرار می گیرند نه به خاطر غیر فارس بودن. یک مثال می زنم، سنی مذهبهای استان خراسان فارس هستند

اما تحت ستم مضاعف قرار دارند واز سوی رژیم به آنها ظلم می شود ودر فقر ومحرومیت هستند. در مقابل، هموطنان آذربایجانی ما، ترک آذری هستند وفارس نمی باشند اما به دلیل اینکه شیعه مذهب هستند تحت ستم مضاعف نمی باشند ودر سطوح بالای حاکمیت آخوندی وارد می شوند.وضعیت مالی ومعیشتی هموطنان تبریزی ما از تهرانی ها نیز بهتر است. یا کرمانی ها را در نظر بگیرید با اینکه هم فارس هستند وهم شیعه، در فقر هستند وشهر کرمان شهری محروم است و شهر تبریز نسبت به شهر فارس نشین کرمان، بهشت است.
در پایان باید بگویم افکار عمومی خلق ایران آمادگی پذیرش خودمختاری کردستان ایران ویا حتی جدایی آن از ایران را دارد اما با هرگونه حرکت تجزیه طلبانه برای جدایی استانهایی مثل آذربایجان و خوزستان وبلوچستان ومناطق ترکمن نشین با شدت وقاطعیت برخورد می کند وتجزیه طلبان پان ترک وپان عرب را سرکوب خواهد کرد و این مزدوران را تعقیب ودستگیر ومجازات خواهند کرد.
زنده باد خلق کرد
نوشته شده توسط: Anonymous

من با نویسنده موافقم . ما نباید اجازه دهیم کسی از ولایت فقیه انتقاد یا خدای ناکرده اعتراض کند چرا که هر کس در هر جا از آزادی و دمکراسی حرف میزند وابسته و جاسوس هست و من و ابراهیم نبوی خود شاهد بودیم که در زمان خاتمی همین جورج سورس که بچه ها جورجی صداش میکردند با چمدان پول آورده بود و بین بچه ها پخش میکرد البته من چون در خط امام و رهبری بودم نگرفتم . حتی مقداری از این پولها رو یک جایی مخفی کرده بود که به تجزیه طلبها بده اما سربازان گمنام و بدنام امام زمان آنها را پیدا کردند و در بانک گذاشتند. در ایران بجز رهبری و برادران لاریجانی و شرکا هیچ کس به فکر ایران نیست و همه میخواهند ایران را بفروشند اما ما نخواهیم گذاشت ایران را از ما بگیرند . ما حاضریم ایران را سوریه کنیم اما به دیگران ( ایرانیان سورسی) ندهیم . زنده باد ایران زنده باد رهبری زنده باد یک رهبر یک ملت یک زبان یک زندان.

نوشته شده توسط: Anonymous

راستی دوتا از اسامی ات را از قلم انداختم ANTIRACISM و googlemap

نوشته شده توسط: Anonymous

اقای یکنفر که حالا با دو نام اسلم ریگی و محمد بلوچ کامنت نوشتی
از اینکه میبینم تلاش کردی بازه زمانی را رعایت کردی و در فاصله 40 دقیقه با دو نام کامنت گذاشتی حداقل جای امیدواری هست که داری یاد میگیری صوتی ندی و این یعنی درس قبلی را که بهت دادام فراموش نکردی
ولی حالا همین کامنت هات را به بلوچی بنویس که همه بدانند بلوچی و زبان بلوچی بلدی و درازگوش فرضشان نکردی

نوشته شده توسط: Anonymous

به زودی کامنت هایی با نام های زیر منتشر خواهد شد که همگی انها "یکنفر" هستند

خدابخش بلوچ .،محمدبلوچ، اسلم ریگی،جما نارویی ،بولان بلوچ، بدون اینکه یک کلمه بتوانند بلوچی برایتان بنویسند
..................
کرد شورشی،سنندجی، کردستانی: بدون اینکه کلمه ای کردی بتوانند بنویسند
خیر النسا لرستانی خرم ابادی لر بدون اینکه کلمه ای لری بتوانند برایتان بنویسند
صاق احوازی عرب :بدون ااینکه عربی بلد باشند
اسامی تورکی که الا ماشالله
اگر باور نمیکنید اینها از این اقوام نیستند از ایشان بخواهید برایتان به زبان همان قوم بنویسند

نوشته شده توسط: Anonymous

بگفتی منفی و منفی گرفتی
بله این است جواب هر خرفتی
بگو تو که خدا هم ترک اصل است
فقط به آنکارا و باکو وصل است

نوشته شده توسط: Anonymous

خب چیزی که تا اینجا من فهمیدام این هست که ما در ایران یک ملتی داریم با نام ملت ایران که حالا یک عده ای نمیخواهند عضو ان باشند که زیاد هم مهم نیست
از محمد بلوچ و اسلم ریگی(که هر دو "یکنفر "هستند) هم میخواهم که حالا که یک زبان و فرهنگ کامل دارید لطفا همان کامنت هایتان را هم به بلوچی بنویسید ما هم یکبار از شما بلوچی نویسی دیده باشیم که خدایی نکرده کسی اینجا نگوید اگر تو بلوچی چرا نمیتوانی بلوچی بنویسی

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

زمانی که هنوز کشور مستقل کردستان تشکیل نشده است، سخن گفتن از ناسیونالیسم کردی بی معنی است. کردها هنوز کشوری مستقل ندارند چه برسد به اینکه سیاست توسعه طلبانه ی ناسیونالیستی داشته باشند!!؟

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

جزئیات جدید از حمله موشکی به لیبرتی
بر اساس گزارشهای دریافتی از درون رژیم وآثار به جا مانده از موشکهای شلیک شده جزییات جدیدی از حمله موشکی 14 تیر به لیبرتی که 50 مجروح ومصدوم بر جای گذاشت، به اطلاع می رسد:
1- تصمیم حمله موشکی از سوی خامنه ای در واکنش به روند انتقال ساکنان از عراق گرفته شد وهدف آن گرفتن تلفات هرچه بیشتر از مجاهدین بود. این ماموریت را قاسم سلیمانی سرکردۀ نیروی تروریستی سپاه قدس و پاسدار سرتیپ ایرج مسجدی معاون او به شبه نظامیان فرقه گرای شیعه وابسته به سپاه قدس ابلاغ کردند.
2- موشکهای شلیک شده 50 فروند موشک 240 میلیمتری موسوم به فلق 1 ساخت صنایع سپاه پاسداران ضد خلقی بود. وزن این موشک 111 کیلوگرم وکلاهک جنگی آن 50 کیلوگرم است ودارای سوخت جامد و دو مرحله یی ست. برد این موشک 10 کیلومتر است.
3- شلیک موشکها در ساعت 20:25 دقیقه به وقت محلی شروع شد وشماری از آنها در بیرون

لیبرتی از جمله در روستای العراقیه فرود آمد.
4- موشکها در لیبرتی گودالهایی با قطر 4 متر وعمق یک ونیم متر ایجاد کردند.
5- سکوی پرتاب موشکها در دسته بندیهایی 8 تایی روی یک تریلی در صنایع سپاه پاسداران تعبیه شده وبه شبه نظامیان وابسته به سپاه تروریستی قدس در عراق تحویل داده شده است.
6- موشکها از منطقه عقرقوف به فاصله 5 کیلومتری در شمال غربی لیبرتی شلیک شده است. شبه نظامیانی که در منطقه ابوغریب ومناطق نزدیک به فرودگاه مستقر هستند، انتقال تریلی به محل شلیک وعبور آن از سیطره های مختلف را تسهیل کرده اند.
7- در جریان این حمله جنایتکارانه بخشهای وسیعی از کمپ طعمه حریق ویا ویران شد وبسیاری از وسایل ساکنین از بین رفت. از جمله 116 بنگال، سالن وسایر اماکن منهدم ویا غیرقابل استفاده شد. بیش از 1000 دستگاه کولر آبی، کولر گازی، فن کوئل، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، کامپیوتر، چاپگر وبسیاری دیگر از وسایل زندگی ساکنین از بین رفت.
نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

به سازمان مجاهدین خلق ایران انتقادات زیادی وارد است وبنده نیز به مجاهدین انتقادات بسیاری دارم اما کسانی که با لحن وادبیات نوشتاری کینه توزانه وبی ادبانه به مجاهدین حمله می کنند به طور قطع طرفدار رژیم جمهوری اسلامی هستند که در ذیل این مطلب نمونه هایی از این حملات کینه توزانه وبی ادبانه به مجاهدین را می بینیم.

نوشته شده توسط: lachin

دوستان واقعآ جالب است.. چند دقیقه ای نیست که کامنت اولی را درج کردم و چهل و چهار تا نمره منفی گرفتم...کسی که به (( معجزه های اسلامی)) باور ندارد , مدت طول زمانی کامنت های مرا دقیقآ حساب بکند... امیدوارم که شما را در چاه چمکران ملاقات بکنم... ایشالله.. از این معجزه ها خیلی دیده ایم .. مثلآ سازمان فضائی ایران میمونی را به فضا پرتاب مبکند که یک میمون دیگر به زمین برمیگردد...

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

به محسن کردی
شما ودیگر سلطنت طلبان بدانید که خلق شریف ایران از دو رژیم شاه وشیخ ونفرت دارند. خلق ایران با قیام خود رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی را جارو خواهد کرد وبه زباله دانی تاریخ خواهد انداخت وپس از آن جمهوری دموکراتیک ایران را بر اساس
اصول لائیسیته وسوسیالیسم وسکولار دموکراسی بنیان خواهد گذاشت. شما باید بدانید رضا پهلوی هیچ شانسی برای تصاحب قدرت سیاسی در ایران آزاد ودموکراتیک فردا ندارد و نصیب سلطنت طلبان وجوجه فاشیستهای شاه اللهی وطرفداران رضا پهلوی چیزی جز آب دهان از طرف خلق شریف وقهرمان وآگاه ایران نخواهد بود.

نوشته شده توسط: بهمن موحدی(بامدادان)

اطلاعیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در محکومیت موشک باران لیبرتی
موشک باران لیبرتی را محکوم می کنیم
شامگاه امروز کمپ لیبرتی با دهها موشک مورد حمله جنایتکارانه قرار گرفت که در اثر این موشک باران تعدادی از مجاهدان ساکن در کمپ مجروح وبخشهایی از مراکز اسکان ساکنان به آتش کشیده شد.
نباید تردید کرد که این حمله به دستور خامنه ای وبه وسیله گروههای مسلح وابسته به سپاه تروریستی قدس صورت گرفته است.
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران این عملیات بزدلانه را شدیداً محکوم می کند ودولتهای عراق وآمریکا را مسئول امنیت ساکنان لیبرتی می داند.
ما خواستار پایان دادن به محاصره ظالمانه کمپ لیبرتی وتسریع در انتقال ساکنان آن هستیم.
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
دوشنبه 14 تیر 1395 - 4 ژوئیه 2016

نوشته شده توسط: lachin

آقای رضا وضعی.. آنچه در باره خاور میانه بزرگ نوشتید تا اندازه ای با واقیعت ها سیاسی درست است و لی آنچه که ایران را تجزیه خواهد کرد یکی وجود رژیم جمهوری آ پارتاید و استعمارگر داخلی اسلامی است و دیگری و مهمتر از همه ( پان فارسیسم و شونیست فارس.. ) است. شونیست فارس آنقدر سرش را زیر شن پنهان کرده است که نمی تواند درد جامعه ایرانی که متشکل از ملیّت های مختلف است , را ببیند. افکار منجمد شده شونیست فارس , توانائی فکر کردن بیرون از افکار خود را از دست داده است. از زمان اینکه ملت های ایران بخاطر فرهنگ مشترک همیشه در کنار همدیگر خواهند بود , خیلی وقت است که گذشته . بیشتر خودمان را قول نزنیم.. تاریخ معاصر ایران شاهد از دست دادن موقعیّت های سیاسی و اقتصادی ما ترک های ایران در زمان انقلاب مشروطه, پیشه وری, خیابانی , انقلاب 57 و آزادی خرمشهر بوسیله لشکر 110 اردبیل بوده

و هر غیر فارس ایرانی موقعی که صحبت از حقوق اولیّه انسانی صحبت به میان کشید , انگ ها هم چون تجزیه طلب , مزدور, خائن , و.... چسپاندند...شونیست فارس هیچ وقت خیال نمی کرد که تحقیر ملت ترک ایران بیش از 80 سال آثارش را به این زودی به شما نشان بدهد...مشت های گره کرده در استادیوم های ورزشی که با صدای بلند فریاد میزنند (( هارای .. هارای من تورکم )) نتیجه سیاست های شکست خورده داخلی شیخ و شاه بوده و هستند..
خیلی اسان است که کشور های خارجی را پشت این (( از هم پاشیده گی )) کشور های خاورمیانه را مقصر بدانید در صورتی که مقصر اصلی تجزیه ایران همین چرک های دمل شونیست فارس که در درون فرهنگ آریائی و کوروشی و فردوسی نهفته است..
تنها کافی است که به کامنت کاربران این سایت نظری بیاندازید که بفهمید که ما ترک های ایران به کجا فرستاده میشویم. یکی ما را به قفقاز می فرستد و دیگری به مغولستان , و آن یکی دیگری به چین و واچین. مضحک تر از این , کار بر ایرانی که خود را ژورنالیست مدرن در آلمان خطاب میکند در یک بحث رادیوی ما ترک های ایران را به اسیای میانه کوچ میداد......واقعآ خنده آور است که در این اندیشه های منجمد شده شونیست فارس , بحث در باره (( هم بستگی و هم زیستی)) بکنیم...در تمام طول تاریخ طلاق های سیاسی بوده و خواهد بود....
نوشته شده توسط: Anonymous

جشن خرفستران !!! در بين فارس هاي باستان روز هاي خاصي بود كه به كشتار جمعي حيوانات و جانوران مي پرداختند این مراسم تا هشتاد سال پیش در کرمان و یزد و... میان زرتشتیان رواج داشت. (پورداوود، خرده اوستا، ص 195)