رفتن به محتوای اصلی

بازداشت گسترده جوانان عرب درشهرهای شوش و اهواز و حمیدیه

بازداشت گسترده جوانان عرب درشهرهای شوش و اهواز و حمیدیه

بنا به گزارش های رسیده از شهرهای شوش و اهواز و حمیدیه، نیروهای اطلاعات با حمله به منازل ساکنان عرب در این شهرها از روز یکشنبه 11 نوامبر تاکنون بیش از 25 نفر را بازداشت کرده ا ند.

بنا به گزارش های موثق رسیده از شوش، نیروهای اطلاعات به منازل ساکنان عرب روستای خلف المسلم که گرایش مذهبی سنی دارند یورش برده و شمار عدیدی از جوانان این روستا را با ضرب و شتم در برابر دیدگان خانواده های آنها، باز داشت کردند و اقلامی از کتابهای مذهبی سنی را مصادره کردند. تنها شماری از اسامی بازداشت شدگان دردست است که عبارتند از:

1- علی چبیشات 46 ساله

2- حسین چبیشات فرزند علی چبیشات 28 ساله متاهل و دارای یک فرزند

3- صلاح الدین چبیشات فرزند علی چبیشات 22 ساله

4- حبیب سیلاوه

5- سید یاسین موسوی 34 ساله

6- سلمان جایان 32 ساله

7- محمد جایان 30 ساله

8- کریم جایان 34 ساله

9- عاشور شمکلی 33 ساله از روستای صرخه

بنا به گفته شاهدی از بازداشت گاه اطلاعات در شوش، علی چبیشات 46 ساله به صورت وحشیانه ای مورد شکنجه قرار گرفته است و در شکنجه وی از برق استفاده شده است. گفته می شود که پاهای این شخص از کار افتاده است و وضعیت جسمانی وی کاملا بحرانی است. قابل ذکر است که سیاستهای مرکز در مصادره زمین های کشاورزی در غالب طرح های توسعه نیشکر و دیگر طرحها از قبیل اسکان عشایر لر، سبب نا رضایتی روستائیان ساکن در اطراف شوش شده است و این روستائیان از شرایطی بسیار تبعیض آمیز رنج می برند. 

نیروهای اطلاعات در شهر حمیدیه نیز روز دوشنبه  12 نوامبر جوان عرب دیگری به نام عادل مولی عطشانی فرزند اسماعیل، 26 ساله را با ضرب و شتم و اهانت در برابر چشمان خانواده اش بازداشت کردند و به بازداشت گاهی از بازداشت گاههای اطلاعات در اهواز منتقل کردند.

در ادامه همین بازداشت ها و در پی حضور گسترده جوانان عرب از شهرهای مختلف در تشییع جنازه ستار صیاحی شاعر ملی عرب اهوازی - که این جوانان اطلاعات را در قتل وی دخیل می دانند - صبح روز یکشنبه 18 نوامبر 2012 نیروهای اطلاعات با یورش وحشیانه به منازل مردم عرب منطقه کوت عبدالله اهواز شماری از جوانان این منطقه را بازداشت کردند.

بازداشت شدگان اهواز به ترتیب زیر هستند:

1- عبدالعال دورقی

2- محمد صیاحی

3- کمال مقدم

4- سعود صیاحی

5- جاسم مزرعه

6- لطیف طرفی

7- هانی سواعدی

8- حسن مطیری

9- حاتم هلالات

10- مسلم شجیرات

11- کاظم باوی

12- جواد نیسی

این موج وسیع بازداشت فعالان فرهنگی و شعرای عرب اهوازی در پی خشم اطلاعات از سروده شدن اشعار ملی عربی در تاکید برعربی بودن احواز در مراسم تشییع پیکر ستار صیاحی صورت می گیرد. به گو نه ای که نیروهای اطلاعات ساعت شش صبح خانواده بازداشت شدگان را با حمله و حشیانه خود مرعوب ساختند و بازداشت شدگان را در برابر زن و بچه هایشان مورد ضرب و شتم و توهین و اهانت قرار دادند.

  قابل ذکر است که سازمان اطلاعات با انتشار بیانیه ای در روز جمعه 16 نوامبر ادعا کرده است که شماری تروریست رابازداشت کرده است و به همراه آنها مواد منفجره و اقلامی دیگر که از کشوری در حوزه خلیج فارس به آنها رسیده است را مصادره کرده است. همچنین ادعا کرد که بازداشت شدگان با هدایت سرویس های اطلاعاتی غربی-صهیونیستی قصد انجام اعمال خرابکارانه داشته اند.

به نظر می رسد که آغاز فعالیت کانال ماهواره ای "احوازنا" و تظاهرات ملی جوانان عرب در تشییع پیکر شاعر ملی عرب در اهواز اطلاعات را چنان به خشم آورده است که قصد دارد همچون اعدام زامل باوی و دیگر جوانان بی گناه عرب در سالهای گذشته، با متهم ساختن  جوانان شوش به خرابکاری زمینه را برای اعدام آنها مهیا سازد و بدین صورت فضای رعب و وحشت را شهرهای مختلف اقلیم اهواز حاکم سازد. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
ایمیل رسیده

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید