رفتن به محتوای اصلی

تجمع مخالفان و موافقان فیلم "من مادر هستم" در مقابل وزارت ارشاد

تجمع مخالفان و موافقان فیلم "من مادر هستم" در مقابل وزارت ارشاد

تجمع پرداخته‌اند.
خبرگزاری حکومتی مهر گزارش داده است:

******

تحصن معترضان به اکران فیلم سینمایی " من مادر هستم" ساخته فریدون جیرانی از صبح امروز در حالی در برابر وزارت ارشاد آغاز شده است که جمعی از سینماگران و هواداران فیلم به مقابله به مثل با این تجمع پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع معترضان به فیلم " من مادر هستم" که به دعوت انصار حزب الله از ساعت 11 صبح در برابر وزارت ارشاد اسلامی آغاز شده است با مقابله به مثل جمعی از سینماگران و هواداران فیلم جیرانی تبدیل به صحنه ای برای تقابل دو دیدگاه درباره سینما شده است.

بنا بر این گزارش معترضین به فیلم، با حمل پلاکاردهایی به محتوای فیلم فریدون جیرانی و نیز جریان ابتذال درون سینما اعتراض کردند واقدام به سردادن شعارهایی در این رابطه کردند.

سخنگوی معترضان در ابتدا با قرائت بند "م" وصیتنامه حضرت امام (ره) تاکید کرد اعتراض خود را اینک آغاز می کنیم این یک تجمع نیست این تحصن است که نسبت به اکران فیلم مبتذل، شنیع و غیر اخلاقی " من مادر هستم" آغاز شده است و تا تعیین تکلیف این فیلم ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با قرائت بیانیه انصار حزب الله تاکید کرد: اعتراض خود را این گونه نشان داده ایم و اقدام خود را بنا بر وصیت حضرت امام (ره) مصداق امر به معروف مسئولان سینما می دانیم مسئولانی که در مسیری مغایر با اسلام و انقلاب امکانات در اختیارشان را هزینه می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اعتراض ما تا توقیف و ابطال کامل مجوز ساخت و اکران فیلم‌های غیراخلاقی ادامه خواهد داشت.

پس از این سخنان معترضان فیلم با شعارهایی از قبیل" این فیلم مروج فساد است تعطیل آن برای ما صواب است و " کو عفت، کو غیرت، مسئولان فرهنگی خجالت خجالت" از سخنان سخنگوی خود حمایت کردند.

دقایقی پس از آغاز این تجمع تعدادی از سینماگران با محوریت مسئولین اتحادیه صنفی تهیه کنندگان به خیابان مقابل ارشاد آمده و با طرح شعارهایی به مقابله به مثل پرداختند. از چهره های شاخص این جمع می توان به سید ضیاء هاشمی ، حبیب کاوش ، علی سرتیپی، عباس بابویهی ، حسین فرحبخش، غلامرضا موسوی و... اشاره کرد. این افراد نیز با سر دادن شعارهایی چون "درود بر خمینی، درود بر سینما" و "خوارج حیا کن، سینما رو رها کن" به مقابله به مثل پرداختند.

شعارهای اصلی مدافعان فیلم جیرانی عبارتند از " سینما سینما حمایتت می کنیم"، " هنرمند با غیرت حمایت حمایت" ، " زنده باد قانون زنده باد سینما" و " جیرانی جیرانی حمایتت می کنیم" بود.

بنابراین گزارش هر دو گروه در شعارهای خود مسئولان وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد را مورد خطاب قرار دادند که تا لحظه مخابره این خبر هیچ واکنشی از سوی مسئولان ارشاد نسبت به این تجمع صورت نگرفته است. البته ارشاد درها را بسته و برخی از مراجعین به این اداره پشت در مانده اند.

در حال حاضر معترضین تحصن را برای اقامه نماز ترک کرده اند اما اعلام داشتند که پس از نماز تحصن را از سر خواهند گرفت. جزئیات این تجمع متعاقبا مخابره خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید