رفتن به محتوای اصلی

نوجوان شانزده ساله بلوچ طعمه کشتار سرکوبگران رژیم

نوجوان شانزده ساله بلوچ طعمه کشتار سرکوبگران رژیم

جاوید چاکری فرزند خدابخش که تازه شانزده ساله شده بود، با زدن ضربه عمدی اتومبیل نیروهای انتظامی به وی در شهر پنوچ (فنوج) از توابع شهرستان نیکشهر در روز شنبه 1 دسامبر، ایشان به شدت از ناحیه سر زخمی شد و به حالت بیهوشی فرو رفت.
مردمی که شاهد این حادثه وحشتناک و دلخراش بودند، اطراف ماشین نیروهای انتظامی جمع میشوند و به این جنایت که سبب زخمی شدن یک نوجوان بیگناه شده اند بر آنها اعتراض می کنند، این اعتراضهای مردم با عکس العمل سرکوب و حرف یکی از افراد نیروهای انتظامی مواجه می شوند، که او به مردم می گوید؛ من یک توله سگ را کشتم!

این در حالیست که ماموران نیروهای انتظامی فکر می کردنده اند و فکر می کنند با انجام این عمل شنیع، یعنی زدن ضربه با ماشین خود به موتورسوار، موفق به کشتن یک بلوچ دیگر شده اند. به نظر مامورین سرکوبگر حکومت، جان یک بلوچ و سنی، ارزش یک توله سگ را دارد!

 
مردمانی که در آنجا جمع شده بودند به سوی نیروهای انتظامی و خودرو و اتومبیل های آنها حمله میکنند، با افزایش یافتن جمعیت در محل حادثه، مردم معترض استعفای فرمانده نیروهای انتظامی فنوچ و همچنین بخشدار را خواستار میشوند، و هشدار اکید می دهند که در صورت عدم قبول خواستهای آنان، آنها به تظاهرات خودشان ادامه خواهند داد.
وضعیت جسمانی جاوید وخیم است و در بیمارستان ایرانشهردر حالت اغماء به سر می برد.
طی چند دهه هست، که سیاست کشتار مردم بیگناه بلوچ یکی از هویت های سیاسی راهبردی و امنیتی نیروهای سرکوبگر دولتها حاکم بر ایران، در بلوچستان شده است.
 
حزب مردم بلوچستان سیاست های غیرانسانی رژیم در بلوچستان را قویأ محکوم میکند و از سازمانهای بین المللی درخواست مینماید، که دولت ایران را تحت فشارسیاسی قرار دهند، تا رژیم به ادامه کشتار مردم در بلوچستان پایان بدهد.
 
حزب مردم بلوچستان
 
4 دسامبر 2012
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید