رفتن به محتوای اصلی

محسنی اژه‌ای: احتمال دخالت ضد انقلاب در ماجرای قتل ستار و آزادی چند تن از دستگیر شدگان

محسنی اژه‌ای: احتمال دخالت ضد انقلاب در ماجرای قتل ستار و آزادی چند تن از دستگیر شدگان

جنایت آشکار رژیم هستند.
بررسی قتل ستار بهشتی توسط پلیس سیاسی جمهوری اسلامی تنها در صلاحیت کمیته مستقل حقیقت یاب می باشد. قتل ستار بهشتی ادامه ترورها، اعدام ها و کشتارهای 33 ساله آزادیخواهان و دگراندیشان کشور ما توسط اسلامگرایان حاکم بر کشور است.
تابناک حکومتی از آزادی چند پلیس دستگیر شده در ارتباط با پرونده «ستار بهشتی» خبر داده است:

******
آزادی چند پلیس دستگیر شده در ارتباط با پرونده «ستار بهشتی»
سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت دو نفر مرتبط با پرونده مهدی هاشمی و همچنین بازداشت هفت مأمور پلیس فتا در ارتباط با موضوع مرگ «ستار بهشتی» خبر داد و در این باره گفت: اگر قصوری در قضیه بوده، با آن برخورد می‌کنیم؛ تاکنون ضرب و شتم و بددهانی مشخص شده است.

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ 
چهلمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران باز هم با پرسش‌هایی از پرونده مهدی هاشمی همراه بود؛ پس از آن که توصیه‌های اژه‌ای به خانواده هاشمی، مبنی بر بازگشت مهدی به کشور و ماجرای حواشی اعزام وی به بیمارستان و بیانیه و ... در نشست‌های قبلی پرسش و پاسخ‌های بسیاری پدید آورده بود، این بار دستگیری دو نفر در ارتباط با این پرونده، موضوع مهمی بود که در نشست امروز مطرح شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، در آغاز نشست امروز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مورد این که آیا بازداشت افرادی مرتبط با مهدی هاشمی درست است یا خیر، گفت: بله، درست است؛ اکنون دو نفر از این افراد بازداشت هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: احتمالا از یک یا دو نفر دیگر بدون صدور قرار بازداشت نیز در رابطه با پرونده مهدی هاشمی تحقیق شده است.

گمان می‌کنم دو یا سه نفر از پلیس‌های بازداشت شده آزاد شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره پرونده فوت ستار بهشتی گفت: در مورد ستار بهشتی همان گونه که پیشتر نیز گفته شد، تحقیقات جامع و جدی آغاز شده و ادامه دارد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: نتایجی که تا امروز به دست آمده، نتیجه بازجویی از متهمان، تحقیق از مطلعان، اقدامات فنی، بررسی سایت‌ها و همچنین افرادی که در زمان حیات آقای ستار بهشتی با وی در ارتباط بودند و بررسی ارتباطات ایمیلی و سایتی وی است.
همچنین از لحاظ پزشکی پیش از کالبدشکافی و پس از آن، مجموعا مطالبی که تاکنون به دست آمده اعلام شد و هفت نفر از مجموعه نیروی انتظامی در این رابطه بازجویی و بازداشت شدند که گمان می‌کنم اکنوندو یا سه نفر آن‌ها با قرار قانونی آزاد شده و بقیهب بازداشتند و از آن‌ها بازجویی می‌شود.

کوتاهی و سهل انگاری نیروی انتظامی

وی با بیان اینکه قراینی هست، مبنی بر اینکه قضیه فوت ستار بهشتی با جریان ضدانقلاب مرتبط است، اظهار کرد: تحقیقات روی این پرونده نهایی نشده و همچنان ادامه دارد.

وی درباره نتایج به دست آمده از تحقیقات در مورد پرونده فوت ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا گفت: نخستین نتیجه این است که اجمالا کوتاهی و سهل‌انگاری در مورد محل و نحوه نگهداری، سرکشی از متهم در ساعاتی که اظهار ناراحتی می‌کرده و نظارت بر بازجویی برای خود نیروی انتظامی مشخص شده و حتی خود فرمانده نیروی انتظامی آنچنان که آگاه شدید، رییس پلیس فتا را با اینکه مستقیم مسئولیت نداشت، برکنار کرد.

متوفی مورد ضرب و شتم و بد دهانی قرار گرفته

محسنی‌اژه‌ای در مورد نتیجه بعدی تحقیقات اظهار کرد: از تحقیقات این امر مشخص می‌شود که از روز دستگیری، متوفی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما در مورد ضربی که منجر به فوت شده باشد به صراحت از سوی پزشکان اعلام شده که هیچ نوع ضربه منجر به مرگ وجود نداشته است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همچنین پزشکان اعلام کردند که چند کبودی در نقاطی نظیر کتف، ران، زانو و ساق پای چپ و راست متهم دیده شده که در حال جذب بوده‌اند و سه تا چهار روز پیش از فوت می‌توانسته ایجاد شده باشد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به ادامه تحقیقات قضایی در این پرونده خاطرنشان کرد: اگر قصوری در قضیه باشد با آن برخورد می‌کنیم؛ تاکنون ضرب و شتم و بددهانی مشخص شده است.

«شوک»؛ محتمل‌ترین علت منجر به فوت

وی افزود: پزشکان اعلام کردند که آثار شکستگی، پارگی و خون‌مردگی منجر به فوت در هیچ یک از آزمایش‌ها دیده نمی‌شود؛ منتهی نظر نهایی را به انجام معاینات سم‌شناسی و تحقیقات دیگر موکول کردند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در روز ۲۴ هم اعلام کردند، جواب سم‌شناسی منفی است و شش روز بعد پس از آگاه شدن پزشکان از نتیجه تحقیقات قوه قضاییه و مطالب مرتبط با ضرب و شتم ستار بهشتی از سوی کمیسیون هفت نفره اعلام شد که در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده و با اطلاعات موجود، تعیین علت قطعی فوت از لحاظ پزشکی مقدور نبوده است، محتمل‌ترین علت منجر به فوت می‌تواند پدیده شوک باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این آخرین نتیجه‌ای است که از سوی کمیسیون پزشکی با دقت و وسواس بررسی و اعلام شد و من وقتی از اعضای کمیسیون در مورد نوع شوک پرسیدم، گفتند شوک ممکن است بر اثر اقدام فیزیکی یا روانی باشد که به صورت قطعی نمی‌توانند نوع آن را اعلام کنند.

احتمال دخالت جریان ضد انقلاب در ماجرا

وی با بیان اینکه یک احتمال دیگر در قضیه فوت ستار بهشتی وجود دارد که در حال بررسی است، اظهار کرد: آن این است که قضیهٔ ستار بهشتی توسط خود جریان ضدانقلاب ایجاد شده است. البته این تنها یک فرضیه است که در حال بررسی است، ولی قرائنی نظیر ساعت مخابره نخستین خبری که به بیرون انتقال پیدا کرده و از‌‌‌ همان متن نامه و افشای آن و به دست نیامدن اصل نامه و توجه به نسخه‌های آن در این زمینه وجود دارد.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از اوین به مصلحت است؟

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این که کمیسیون امنیت ملی مجلس قصد بازدید از زندان اوین را دارد و آیا در مورد این بازدید از سوی قوه قضاییه مصلحت اندیشی صورت گرفته یا خیر، که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: در سال‌های گذشته، افرادی از درون یا بیرون کشور خواستار بازدید از زندان بودند که در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شد. برخی افراد نیز بدون هماهنگی و یا نظر قاضی در خواست دیدار داشتند که به آن‌ها این اجازه داده نشد؛ برای نمونه، در زمان بازداشت شهردار سابق، وزیر دادگستری و معاون رئیس جمهور قصد ملاقات با وی را داشتند که با این درخواست موافقت نشد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در زندان برخی افراد متهمند که دیدار با آن‌ها باید با نظر قاضی پرونده صورت بگیرد؛ حال اگر ضرورتی در این ملاقات دیده شود با آن موافقت خواهد شد.

اتهامی متوجه رئیس پلیس فتای برکنار شده نیست

خبرنگار دیگری پرسش خود را این گونه مطرح کرد که در پرونده ستار بهشتی سرهنگ محمد حسن شکریان برکنار شد، آیا مسئولیت وی کیفری است یا مدنی، که سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: آنچه تا کنون در مورد این فرد وجود دارد، این است که هنوز اتهام و جرمی متوجه وی نیست و تشخیص مسئولان خودشان این بود که قصوری صورت گرفته و نظارت لازم انجام نشده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید