رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی علی معزی

زندانی سیاسی علی معزی

 علی معزی 59 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد او در اثر شکنجه های وحشیانۀ دهۀ 60 دچار بیماری حاد کلیوی گردید و هنگام دستگیری سخت بیمار بود و تحت درمان قرار داشت .

باوجود وخامت وضع جسمی و عود بیماری سرطان مثانه علی معزی زندانی سیاسی زندان اوین، وی به دستور قاضی صلواتی از درمان محروم گشته و طی ۶ ماه گذشته نیز ممنوع الملاقات بوده است.

 روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه به گزارش هرانا، خانواده علی معزی در مقابل سالن ملاقات زندان اوین حضور یافتند که اجازه ملاقات باز هم به ایشان داده نشد.

معزی حدود سه ماه و نیم را در انفرادی گذرانده و به اتهام شرکت در مراسم یادبود محسن دکمه‌چی، علی صارمی و جعفر کاظمی بازداشت شده بود.جعفر کاظمی و علی صارمی، بیش از یک سال پیش در زندان اوین اعدام شدند و محسن دکمه‌چی نیز، به دلیل بیماری سرطان و عدم اعطای مرخصی استعلاجی جهت مداوا، در زندان رجایی‌شهر درگذشت.

پیش از این نیز، دادگاه انقلاب کرج، علی معزی را در پاییز ۸۷ به اتهام دیدار با همسر و ۲ تن از فرزندانش در اشرف به ۲ سال زندان محکوم کرده بود.

علی معزی سال گذشته از حضور در دادگاه خودداری کرده و در نامه‌ای خطاب به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اعلام کرده بود:" به دلیل اینکه در سال‌های اخیر عده‌ای از هم‌میهنانم بنا به دستور و رأی ناحق دادگاه‌های انقلاب مظلومانه اعدام شده‌اند، این محاکم فرمایشی با احکام از پیش معین شده را فاقد مشروعیت می‌دانم چرا که قاضی و پرونده‌سازان این محاکم خود محکوم هستند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید