رفتن به محتوای اصلی

موساد مدعی شد در خاک ایران یک «عامل توطئه ترور علیه اسرائیلی‌ها در قبرس» را ربوده و بازجویی کرده

موساد مدعی شد در خاک ایران یک «عامل توطئه ترور علیه اسرائیلی‌ها در قبرس» را ربوده و بازجویی کرده

 

 

 

 

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، موساد، می‌گوید که عوامل این سازمان یک ایرانی را ربوده و در ارتباط با طرح توطئه ترور شهروندان اسرائیلی در قبرس از او بازجویی کرده‌اند.

موساد ویدئویی هم از این فرد منتشر کرده که در آن از او اعتراف گرفته شده است.

این شخص، که از او با عنوان یوسف شهبازی عباسعلی لو نام برده شده، در این ویدئو می‌گوید که از فردی به نام حسن شوشتری‌زاده در سپاه پاسداران دستور می‌گرفته است.

مشخص نیست که این فرد تحت چه شرایطی این اعترافات را داده و ارتباط او با سپاه پاسداران و توطئه ترور ادعایی روشن نیست.

این دست کم سومین باری است که گزارشی از عملیات این چنینی دستگاه اطلاعاتی اسرائیل منتشر می‌شود. در دو مورد قبلی افرادی که از آنها اعتراف گرفته شده بود گفتند که تحت اجبار و شکنجه به اعترافات دروغین واداشته شدند.

 

در ویدئویی که موساد در توییتر همرسانی کرده سلسله مراتب فرماندهی مرتبط با عملیات ادعایی به ترتیب محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، رضا سراج، رئیس دایره ۸۰۰ که به عنوان معاونت اطلاعات خارجی اطلاعات سپاه معرفی شده و جواد سراج، مقام ارشد دیگر سپاه معرفی شده‌اند.

شخصی که موساد یوسف شهبازی عباسعلی لو معرفی‌اش کرده در این ویدئو می‌گوید مقام‌های سپاه به او گفته بودند که در قبرس افرادی هستند که با سپاه کار می‌کنند و او می‌تواند با آنها همکاری کند.

موساد مدعی است پس از بازجویی از این شخص و شناسایی جزئیات نقشه سوءقصد و همدستان آن، مقام‌های قبرس را مطلع کرده و آنها موفق به دستگیری اغلب اعضای گروه و خنثی کردن طرح ترور شده‌اند.

همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل و قبرس برای خنثی کردن طرح‌های ادعایی تروری که از ایران سرچشمه گرفتند سابقه دارد.

انتشار ویدئوی فردی که می‌گوید عامل طرح ترور شهروندان اسرائیلی در قبرس بوده تازه‌ترین پرده از رقابت اطلاعاتی میان ایران و اسرائیل است.

موساد معمولا درباره اقدامات خود اطلاع‌رسانی نمی‌کند و انتشار اخبار درباره بازجویی از وابستگان ادعایی سپاه، آن هم در خاک ایران، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از اهمیت ضربه تبلیغاتی به جمهوری اسلامی تعبیر شود.

در بیانیه موساد آمده: «هر کسی در هر جای جهان بخواهد علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان تروریسم را تحریک کند، دست ما به او می‌رسد، از جمله در خاک ایران.»

مقام‌های ایرانی در تبلیغات خود از «نابودی اسرائیل» می‌گویند اما در عمل نسبت به حملاتی که به پایگاه‌هایشان در سوریه شده یا خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای، موشکی، پهپادی و سوءقصد به مقام‌های نظامی خود واکنش متناسبی نشان نداده‌اند.

 

 

موساد مدعی ربودن و اعتراف‌گیری از یک «عامل توطئه ترور اسرائیلی‌ها در قبرس» در خاک ایران شد

 

 

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، موساد، می‌گوید که عوامل این سازمان یک ایرانی را در داخل خاک ایران درباره طرح ادعایی حمله به شهروندان اسرائیلی در قبرس ربوده و بازجویی کرده‌اند.

بر اساس ادعای موساد این فرد یوسف شهبازی عباسعلی لو نامیده شده و موساد می‌گوید که او اعتراف کرده که از سوی ایران به قبرس فرستاده شده است.

 

به گفته او قرار بوده که یک بازرگان اسرائیلی را در این کشور به قتل برساند.

ویدئویی هم از آنچه که اعترافات او نامیده شده در توییتر منتشر شده است.

رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه خبر دادند که دولت‌های قبرس و اسرائيل با همکاری یکدیگر «طرح سپاه پاسداران ایران» را برای هدف قرار دادن «اهداف اسرائیلی» خنثی کرده‌ بودند.

روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خنثی شدن عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره قبرس را تایید کرد. دفتر آقای نتانیاهو با استقبال از خنثی شدن این عملیات، آن را علیه «اهداف اسرائیلی» عنوان کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید