رفتن به محتوای اصلی

عدم رسیدگی به بیماری قلبی مهران قره باغی توسط مسئولین زندان شیبان

عدم رسیدگی به بیماری قلبی مهران قره باغی توسط مسئولین زندان شیبان
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

با توجه به شرایط اضطراری مهران قره باغی، این اقدامات می‌تواند به قیمت جان وی تمام شود، اما مسئولین زندان به این موضوع توجهی ندارند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، در هفته منتهی به ۲۰ آبان ۱۴۰۲، زندان سیاسی مهران قره باغی که در زندان شیبان اهواز زندانی است با مشکل جدی دریچه قلب مواجه شد. مسئولین زندان شیبان اهواز با توجه به وضعیت حاد جسمی، وی را از رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده‌اند. با توجه به شرایط اضطراری مهران قره باغی، این اقدامات می‌تواند به قیمت جان وی تمام شود، اما مسئولین زندان به این موضوع توجهی ندارند.

ممانعت و بی‌توجهی به روند درمان زندانیان از روش‌های متداول در زندان‌ها است. مسئولین زندان‌ها به این ترتیب زندانیان و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.

محکومیت به ۱۰ سال حبس توسط دادگاه انقلاب ماهشهر

زندانی سیاسی مهران قره باغی پیش از این توسط دادگاه انقلاب ماهشهر، در خصوص اتهامات «افساد فی الارض» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۰ سال و یک ماه زندان، دو سال اقامت اجباری به تفت استان یزد، دو سال ممنوعیت از عضویت در دسته‌جات و احزاب سیاسی – اجتماعی محکوم شده بود که طبق قانون ۶ سال و سه ماه از ۱۰سال زندان قابل اجراست.

مهران قره باغی، متولد ۱۳۷۱، از اهالی روستای سرحد آقا از توابع شهرستان بهبهان، لیسانس کشاورزی است. او پس از قیام سال ۹۸، در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ همراه با زندانی سیاسی مجید خادمی توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از حدود یک ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شد.

محکومیت به ۳ سال زندان بدلیل توهین به خامنه‌ای

وی همچنین توسط دادگاه انقلاب با اتهاماتی همچون «توهین به خامنه ای و تبلیغ علیه نظام» به ۳ سال حبس محکوم شد که ۲ سال آن اجرایی است. این محکومیت که مربوط به پرونده پیشین است در محکومیت جدید ادغام نمی شود.

به این ترتیب این زندانی سیاسی سه سال و نیم دیگر باید در زندان بماند. مهران قره باغی طی سه سال و نیم زندان از حق برخورداری از صدور وثیقه تا زمان رای دادگاه محروم بوده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید