رفتن به محتوای اصلی

بلاتکلیفی علی‌محمد پریسایی ۴ ماه پس از بازداشت مجدد

بلاتکلیفی علی‌محمد پریسایی ۴ ماه پس از بازداشت مجدد
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

علی‌محمد پریسایی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ با قرار تامین از زندان آزاد شده بود اما در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مجددا بازداشت و پس از چندی از زندان دهدشت به یاسوج منتقل شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران با نزدیک شدن به پایان آذرماه ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ماه از بلاتکلیفی و تداوم بازداشت علی‌محمد پریسایی در زندان یاسوج می‌گذرد. وی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است. علی‌محمد پریسایی متولد ۱۳۶۶ در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی راننده شوتی است. شغل وی حمل لوازم خانگی از شهرهای جنوبی به تهران و سایر شهرهای بزرگ است.

زندان بهبهان به همراه اسامی و مشخصات شکنجه گران و زندانبانان

  • علی‌محمد پریسایی روز ۱۲ آذر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی هنگام بازداشت وی با ۶خودرو مملو از افراد لباس شخصی‌ نقابدار به محل سکونت وی حمله کرده و پس از بازداشت وی شروع به تیراندازی‌های گسترده کردند که باعث وحشت ساکنان منازل آن محله شده بود.

ماموران امنیتی جرم وی را لیدری اعتراضات در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرده‌اند. این درحالی است که وی اتهامات را از ابتدا دستگیری رد کرده بود.

شکنجه‌های غیر انسانی برای گرفتن اعترافات اجباری

Image removed.
بلاتکلیفی علی‌محمد پریسایی پس از ۴ماه بازداشت مجدد

ماموران وزارت اطلاعات علی‌محمد پریسایی را به شدت زیر شکنجه برده تا وی را مجبور به اعترافات اجباری کنند. وی در ملاقات با خانواده‌اش گفته بود: «در چهار روز نخست بازداشـت، با کتک و شلاق زدن، فحش و… کاری با من کردند که باور نمی‌کردم انسانی با انسان دیگر چنین کند. تا حدی که پس از آن تا چند روز همبندی‌هایم روی دست جابه‌جایم می‌کردند. آنجا فهمیدم آدم دیگر نباید در زندگی رحمی داشته باشد و حس انسانیتم از دستم رفت.»

پس از بازداشـت علی‌محمد پریسایی در آذرماه ۱۴۰۱ کوئن متسو نماینده پارلمان از بلژیک کفالت سیاسی وی را که در خطر دریافت حکم اعدام است را به عهده گرفته است.

علی‌محمد پریسایی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ با قرار تامین از زندان آزاد شده بود اما در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مجددا دستگیر شده و پس از چندی از زندان دهدشت به یاسوج منتقل شده است. از آن تاریخ تاکنون وی در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید