رفتن به محتوای اصلی

کاهش ۱۰ درصدی قیمت دلار یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات

کاهش ۱۰ درصدی قیمت دلار یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات

 قیمت دلار در بازار آزاد ارز ایران در یک هفته گذشته و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 
بنابر نوشته سایت رادیو فردا و به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی با اشاره به کاهش مداوم قیمت ارز از روز شنبه تا پنجشنبه، نوشته، قیمت دلار در پی اعلام نتایج انتخابات و پیروزی حسن روحانی، از ۳ هزار و ۶۳۰ تومان به ۳ هزار و سیصد تومان رسیده است.

پیشتر نیز بازار ارز و طلای ایران نسبت به اخبار انتخابات واکنش نشان داده بود و در مقطع ثبت‌نام اکبر هاشمی، رد صلاحیت او و پیشتازی حسن روحانی تغییرات متفاوتی را تجربه کرده بود.
 

میر کاظم فاطمی، یکی از کارشناسان بازار ارز و طلا در گفت‌وگو با ایسنا، کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار را به نتیجه انتخابات و احتمال عملی شدن برنامه‌های اقتصادی مرتبط دانسته بود.
 
به گفته این فعال بازار ارز و طلا، «بازار این احتمال را می‌دهد که روابط سیاسی ایران با کشورهای دیگر بهبود یابد.»
 
حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی محمود احمدی‌نژاد، بارها بر تعامل مثبت و سازنده با دیگر کشورهای جهان، اصرار کرده بود.
 
این اصرار و تاکید بر تغییر رویه سیاست خارجی که آقای روحانی با عناوین «تهدید زدایی» و «تنش‌زدایی» با عرصه بین‌الملل از آن یاد کرده بود، با استقبال برخی تحلیلگران غربی روبرو شد.
 
نکته‌ای که از دید، آقای فاطمی از کارشناسان بازار ارز، دور نمانده و گفته «کشورهای خارجی تاکنون به سیاست‌های آقای روحانی تمایل نشان دادند که این تمایل‌ها نشان می‌دهد کاهش قیمت ارز و سکه مقطعی نبوده و ادامه خواهد داشت.»
 
با اینکه در مجموع قیمت دلار و دیگر ارزها در بازار آزاد ارز تهران در یک هفته گذشته کاهش نسبی داشته، قیمت‌ها در بازار پس از برگزاری نخستین نشست خبری آقای روحانی در روز سه‌شنبه با افزایش اندکی همراه بود که به گفته تحلیلگران بازار ارز سخنان اقتصادی آقای روحانی در آن نشست خبری، نتوانسته بود انتظارات بازار ارز را برآورده سازد.
 
قیمت انواع سکه طلا نیز در هفته گذشته کاهش یافته که بخشی از آن علاوه بر آثار روانی ناشی از اعلام نتایج انتخابات، ناشی از کاهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی است.
 
روز پنجشنبه، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ادامه روند کاهش به کمتر از ۱۳۰۰ دلار رسید که رکودی تاریخی برای کاهش قیمت این فلز به حساب می‌آمد.
 
به گزارش ایسنا، سکه بهار آزادی طرح جدید، در بازار روز پنجشنبه با قیمتی کمتر از یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان به دست خریداران می‌رسید که نسبت به روز قبل از آن کاهش محسوس داشت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید