رفتن به محتوای اصلی

چرا سازمان فداییان خلق ایران-اکثریت- دعوت نشد .
30.05.2023 - 16:58

بنا به اعلامیه 8 ماه مه حزب چپ ایران- فداییان خلق – ( منبعد حزب چپ ....) قرار است کنگره زودرس را برگزار کند. اعلامیه مزبورعلت کنگره پیشگفته را چنین تبیین میکند « جنبش انقلابی زن ، زندگی ، آزادی ،  صفحه جدیدی پیش روی کشور گشوده » بدین خاطر، چون جنبش انقلابی یا به بیان دیگر ، جنبش مهسا صفحه جدیدی در میهن باز کرده، خود را مسیول میداند ، تا تصمیم به برگزاری کنگره زودرس بگیرد .                                                                     
برگزاری کنگره زود رس حزب نو تاسیس چپ... باعث خوشحالی همگان ، ازجمله سازمان فداییان خلق ایران –اکثریت- ( زین پس سازمان فداییان.....) شد . اما به سنت احزاب سیاسی مدرن که تشکل های راست و چپ را دعوت مینمایند تا در حضور ، آنها روند دمکراتیک تصویب دمکراتیک تصویب سیاست و خط مشی را به نمایش بگذارد و از مشاوره و تبادل نظر مدعوین بهره لازم را عاید کنگره نمایند. متاسفانه حزب چپ ... از سازمان فداییان.... دعوت بعمل نیاورده است ، اینکه از ما دعوت نشده است ، نافی اظهار نظر رفیقانه نمیباشد .                                                                                  
شاید متوجه نیستند ، عدم از سازمان فداییان .... گروههای اولترا چپ را دچارشبهه میکنند تا دچار   تصور واهی شوند و گمان برند چراغ سبزبه آنها زده است ، دعوت نکردن ما مساوی با محروم کردن منتقدی دلسوز، که حزب مذکور را به جایی میرساند تا گوش بر هر گونه انتقاد و نگره مخالف ببندد.           
فارغ از هر گونه تعصب ، نادیده گرفتن سازمان ما از وزن کنگره حزب میکاهد ، ولی این اقدام حزب ، مانع نمیشود ، از راه دور و بیرون از صحن کنگره، رفقا را متوجه خطای محاسباتی ننمایم. چون هنوز شاخه ای از درخت تنومند جنبش فدایی شناخته میشود ، جنبشی که پرچمدار آن سازمان ما بود.           
حزب چپ .... با برگزاری عالیترین ارگان تصمیم گیری ، قصد دارد سیاست های متناسب اوضاع جدید را اتخاذ نماید، و در سیاست های جاری نیز بازبینی کند، تا حزب چپ .... در کنگره خط مشی متناسب با شرایط اتخاز کند . زیرا واژگانی نظیرجنبش انقلابی نامیدن حرکت اعتراضی زنان و یا جنبش مهسا را موجد شرایط جدید ارزیابی می کند و ماموریت کنگره را ، هدایت تغییرات شرایط به مقصد مورد نظر خویش میشود. در راستای یاری به رفقا بنا دارم ، واژگان ، عبارات و حتی جملاتی که بعد ازمصوبات کنگره مسأله ساز میشود را گوشزد کنم، امیدوارم هم درس گرفته و نیز ملال را از ذهن خود دور سازند.
اینکه گفته میشود جنبش انقلابی زن ، زندگی ، آزادی صفحه جدیدی گشود ، و دامنه مخالفت با جمهوری اسلامی را وسعتی دیکر بخشید . نیاز به اثبات دارد ، اعلامیه برگزاری کنگره زود رس، در جای دیگر عنوان میدارد « جنبش انقلابی طی چندین ماه بخشی از فضای عمومی را از سلطه حکومت جمهوری اسلامی بیرون آورد» بدین خاطر کنگره باید مشخص سازد ، نمونه بارزش کدامست ، و نشانه های ماندگار جنبش انقلابی را در مناسبات بین مردم و حکومت را بیان کند تا منتقدین حزب قانع شوند .                
دوستان عزیز ! آیا انقلابی نامیدن وضعیت امروز ایران ، واقعا نسبتی با واقعیت مادی و تکثر تنش های موجود درجامعه را دارد ؟ آیا آنچه امروز شاهد آن هستیم ، را نمیتوان کنش انقلابی در یک وضعیت غیر انقلابی نامگذاری کرد ؟ بدلایل مختلف سیاسی و جامعه شناختی و مناسبات مادی  ، حداقل بر اساس آنچه که علم انقلاب خوانده میشود ، جنبش مهسا از یک سو نشانگر وضعیت انقلابی نیست و از سوی دیگرانقلاب هنوزپشت دروازه ایران حاضر نمیباشد. چنین ذهنیتی با امکان های موجود وزمین سخت واقعیت  تقریبا هیچ تناسبی ندارد . بدانید در تاریخ معاصر ایران ، حتی جنبش مشروطه یا به بیان فریدون آدمیت « حرکت مشروطه خواهی » در ایران یک انقلاب در معنای لغوی و مفهومی آن نبود. زیرا یک جنبش اجتماعی ، صرفا با وضعیت ذهنی انقلابی شکل نمیگیرد ، بلکه این مادیت جنبش اجتماعی است که به وضعیت انقلابی شکل میدهد.                                                                                                         
رفقای عزیز ! شما باید از کلی گویی پرهیزکنید ، بکوشید تا هر چه سریعتر از این فاز خارج شوید . فراموش نشود در خلق راهکار یا تاکتیک ، نباید از مسیرذهنیگری حرکت کنید . ولی هیچگاه هم نباید به راه حل های آبستره هم تن داد ، باور کنید گاهی راهکارهای ساده اما بدور از ذهنیت بهترین راهکارها هستند و باید بدانها بسنده کرد ، در غیر آن به خیل رویا پردازان خواهید پیوست ، بی آنکه توانسته باشید، تغییری در جامعه ایجاد ایجاد نمایید.                                                                              
شاید نوشته من دلپستد دوستان حزب چپ.... نباشد . ولی با تمام نکات خیرخواهانه که متاثر ازانتقاد رفیقانه است. آرزوی موفقیت کنگره زود رس را دارم تا راهکارهایی را مصوب کند و بتواند در تغییر شرایط اجتماعی موجود اثرگذار باشد تا در سطح جامعه شناخته تر شود                                                 

مهرزاد وطن ابادی 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
امیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.