رفتن به محتوای اصلی

واکنش زهرا رهنورد به اعدام محمد قبادلو

واکنش زهرا رهنورد به اعدام محمد قبادلو

 

زهرا رهنورد، از رهبران معترض به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ ریاست جمهوری ایران متنی در واکنش به اعدام محمد قبادلو نوشته که در آن آمده است: «‎فرزندان ملت را نکشید».

نرگس موسوی، فرزند زهرا رهنورد و میرحسین موسوی متنی به امضای مادرش منتشر کرده است که تاریخ سوم بهمن ۱۴۰۲ (روز اعدام محمد قبادلو) را دارد.

خانم رهنورد که همراه با همسرش، میرحسین موسوی، در حبس خانگی بسر می‌برد، این متن را با عبارت «‎بنام خدای مظلومان و شجاعان»‌ آغاز کرده و در آن آورده است: «‎فرزندان ملت را نکشید.
حاکمان دریای خون را در سراسر کشور جاری کرده‌اند. فرزندان ایران را می‌کشند، یا در خیابان، یا در زندان، یا با اعدام, و دل مادران را به داغ نوگلان‌شان غرق در خون می‌کنند.»

او افزوده است: «‎آیا حاکمان فکر نمی‌کنند که دیر نیست و طولی نخواهد کشید که خودشان در این دریای خون غرق خواهند شد و صبح نجات ملت طلوع خواهد کرد؟»

‎خانم رهنورد چندی پیش هم در واکنش به اجرای حکم شلاق رویا حشمتی به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری، نوشت: «آقایان حاکمان! شما بر پیکر رویا حشمتی شلاق می‌زنید، اما او با وجدان بیدار و مقاوم خود به شما ریشخند می‌زند. بیزارم از این نوع مملکت‌داری شما.»

قوه قضاییه ایران بامداد سه شنبه سوم بهمن از اجرای حکم اعدام محمد قبادلو خبر داد. محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ و ساکن شهر پرند، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری سال گذشته در ایران بود که به زیرگرفتن عمدی گروهی از ماموران نیروی انتظامی و قتل استوار فرید کرم‌پور متهم شده بود.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید