رفتن به محتوای اصلی

رقص و آواز زنان ایرانی در قطر؛ روزنامه شرق: بی‌اطلاع دولت چگونه آنجا بودند؟

رقص و آواز زنان ایرانی در قطر؛ روزنامه شرق: بی‌اطلاع دولت چگونه آنجا بودند؟

واکنش‌ها به تلاش جمهوری اسلامی برای ابراز بی‌اطلاعی از حضور گروه رقص و آواز‌خوانی زنان در حاشیه بازی‌های تیم ملی در قطر ادامه دارد. روزنامه شرق در گزارشی این پرسش را مطرح کرد که اگر این گروه از سوی ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی نشده، چطور خودش را به مسابقات رسانده است؟

ایران‌اینترنشنال هفته گذشته تصاویری از وقت استراحت بین دو نیمه بازی ایران - هنگ‌کنگ منتشر کرد که حاکی از رقص، آواز و نوازندگی زنان ایرانی گروه بهار و اجرای قطعه «دخت شیرازی» بود.

صداوسیمای جمهوری اسلامی این برنامه را که در حاشیه بازی ایران در جام قهرمانی آسیا اجرا شد، پخش نکرد.

پس از انتشار این ویدیو، مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش کردند حضور این گروه شیرازی را در قطر «بدون هماهنگی» بخوانند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده دولت ابراهیم رئیسی خواستار برخورد با این مساله و مجازات زنان این گروه شد.

با ادامه‌دار شدن حاشیه‌های این رویداد، روزنامه شرق گزارشی منتشر کرد و به ابهام‌ها و سوالاتی که درباره تکذیب دولت وجود دارد، پرداخت.

این روزنامه نوشت: «اگر این گروه از سوی ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی نشده، از چه طریقی خودش را به جام ملت‌های آسیا رسانده است؟»

 

شرق یادآور شد که اولین‌ بار نیست گروه دف‌نوازی زنان به‌عنوان گروه موسیقی ایرانی در عرصه فوتبال و در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند و در جام جهانی قطر هم گروه «بهار» در قطر اجرای برنامه داشتند.

آن زمان که دولت قطر اجازه استفاده تماشاگران از پرچم‌هایی در همراهی با خیزش انقلابی ایرانیان را نداده بود، حساسیتی شکل نگرفت و هرگز تکذیبیه‌ای مشابه از سوی مقامات جمهوری اسلامی صادر نشد.

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، هیچ کدام از خوانندگان داخل ایران حاضر نشدند برای تیم ملی قطعه‌ای آماده کنند یا همراه تیم، به تهییج تماشاگران ایرانی بپردازند.

پیش از جام جهانی و در اوج خیزش انقلابی مردم ایران، محمد معتمدی، خواننده‌ای که به عنوان اجرا کننده سرود تیم ملی ایران در جام‌جهانی از او نام برده می‌شد، رسما خبر ساخت قطعه‌ای جدید را رد کرد.

معتمدی گفته بود مطلع شده که به عنوان خواننده رسمی تیم ملی انتخاب شده است، ولی در این شرایط لبش به صحبت کردن هم باز نمی‌شود؛ چه برسد به آواز خواندن.

شرق در گزارش خود تاکید کرد که اگر این گروه از سوی ایران معرفی نشده، پس کارگروه فرهنگی ایران در جام ملت‌های آسیا که از مدت‌ها پیش به این کشور رفته‌اند، چه برنامه‌های فرهنگی با نام ایران در این زمینه اجرا کرده‌اند؟

بررسی‌های ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد گروه بهار در فاصله بین جام جهانی تا جام قهرمانی آسیا، در مجالس مختلف داخل ایران بدون مشکلی، به اجرا پرداخته‌ بودند.

تا پیش از انتشار ویدیوی اجرای زنان گروه بهار از سوی ایران‌اینترنشنال و پر بازدید شدن آن در شبکه‌های اجتماعی، نهادهای ورزشی جمهوری اسلامی هیچ واکنشی به این رویداد نشان نداده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید