رفتن به محتوای اصلی

ایران از کشته شدن یک «مستشار» دیگر سپاه در سوریه و شناسایی ده‌ها «جاسوس موساد» در جهان خبر داد

ایران از کشته شدن یک «مستشار» دیگر سپاه در سوریه و شناسایی ده‌ها «جاسوس موساد» در جهان خبر داد

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که یکی دیگر از «مستشاران» سپاه پاسداران در حمله «جنگنده‌های اسرائیل به جنوب دمشق» کشته شده است.

خبرگزاری تسنیم که به نهادهای امنیتی ایران نزدیک است با انتشار عکسی از سعید علیدادی گزارش کرده است که این «مستشار سپاه پاسداران» صبح امروز جمعه (۱۳ بهمن ۱۴۰۲) در حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق کشته شده است.

 

ایران از عنوان مستشار برای حضور نظامیان خود در سوریه استفاده می‌کند که از ابتدای جنگ داخلی آن کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی و همزمان با تحولات موسوم به «بهار عربی»‌ برای حمایت از حکومت بشار اسد، به سوریه اعزام شدند.

پیشتر خبرگزاری دولتی سوریه، سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز «دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی، مناطقی را در جنوب دمشق هدف قرار داد.»

به گزارش سانا پدافند هوایی سوریه «اغلب موشک ها را ساقط کرد» و این حمله تنها خسارت‌های مادی به جا گذاشته است.

در حدود ۴۰ روز گذشته شش تن از اعضای بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله اسرائیل به حومه دمشق کشته شده‌اند.

چهارم دی ماه گذشته سپاه اعلام کرد که رضی موسوی، یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس در زینبیه حومه دمشق کشته شده است.

سپاه، ۲۵ روز بعد در اطلاعیه‌ای دیگری تایید کرد که پنج «مستشار بلندپایه نظامی‌» در حمله مشابهی به دمشق جان خود را از دست دادند.

نیروی قدس، یکی از بخش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و مسئولیت فعالیت‌های برون‌مرزی سپاه را بر عهده دارد.

افزایش حملات اسرائیل به مواضع سپاه در دمشق

Image removed.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،

حمله هوایی اسرائیل به دمشق (سال ۲۰۱۹)، گزارش‌ها حاکی است که این حملات بعد از جنگ غزه بیشتر شده است

حملات اسرائیل به خاک سوریه اما از زمان جنگ غزه، شدت بیشتری به خود گرفته است و دیروز خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع آگاه منطقه گزارش کرد که سپاه پاسداران، تعداد افسران ارشد نظامی خود را در سوریه کاهش داده است.

بعد از انتشار این گزارش، شبکه المیادین که به حزب‌الله لبنان نزدیک است به نقل از منابع «نزدیک به سپاه» ضمن تکذیب این خبر گفت که به «مستشاران ایرانی» فقط هشدار داده شد که بدون خانواده‌‎هایشان به سوریه سفر کنند.

یکی از مقامات ارشد امنیتی منطقه‌ای به رویترز گفته بود که فرماندهان ارشد ایرانی به همراه ده‌ها افسر میان‌رتبه، سوریه را ترک کرده‌اند و این را نشانه کاهش حضور در آن منطقه توصیف کرده بود.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که به تازگی مقام‌های دولت آمریکا خبر داده‌اند که طرح نظامی حمله به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق و سوریه تهیه و تصویب شده است.

همزمان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در اظهاراتی صریح گفته است اگرچه پنتاگون از گسترش منازعه با ایران پرهیز می‌کند اما دفاع از نظامیان و منافع آمریکا ضروری است.

شناسایی ده‌ها «جاسوس موساد» در تهران و ۲۸ کشور

Image removed.

 

دوشنبه گذشته، نهم بهمن ماه ۱۴۰۲ محمد (هژیر) فرامرزی، وفا آذربار، پژمان فاتحی و محسن مظلوم به اتهام «همکاری با موساد» و «خرابکاری» اعدام شدند

همزمان با افزایش قابل توجه کشته شدگان اعضای سپاه در سوریه، وزارت اطلاعات ایران گفته است که ده‌ها «جاسوس موساد» را در تهران و۲۸ کشور جهان شناسایی کرده است.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود آورده است که طی یک «پروژه‌ ترکیبی ده‌ها جاسوس» و عناصر «وابسته به اسرائیل» را در سه قاره‌ی آسیا، آفریقا و اروپا را شناسایی کرده است.

در این اطلاعیه از جمله آمده است که «تعدادی جاسوس در تهران و چند استان کشور نیز شناسایی و مورد برخورد قانونی واقع شده یا تحت مراقبت‌های امنیتی قرار گرفتند.»

دوشنبه گذشته، نهم بهمن ماه ۱۴۰۲، محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی، زندانیان سیاسی کرد، به اتهام همکاری با موساد و تلاش برای خرابکاری در یک واحد صنعتی اعدام شدند. خانواده این چهار نفر و سازمان‌های حقوق بشری بارها این اتهام را رد کردند.

در اطلاعیه جدید وزارت اطلاعات همچنین آمده است:« مشخصات جاسوس‌های بیگانه‌ فعال در کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران روابطِ تبادل اطلاعات مؤثر و کاربردی دارند، هم به آن کشورها ارائه شده و سرویس‌های امنیتی ذی‌ربط پس از اعمال مراقبت‌های مقتضی، با تایید صحت اطلاعات ارائه شده، متناسب با راهبردهای ضداطلاعاتی مورد نظر خویش، جواسیس مورد بحث را بازداشت یا مورد بهره‌برداری مضاعف اطلاعاتی قرار داده‌اند.»

همزمان ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، به نقل از خبرگزاری ترکیه گزارش کرده است که دستگاه اطلاعاتی این کشور ۷ فرد متهم به فروش اطلاعات به موساد را در استانبول و ازمیر بازداشت کرده است.

بنابر این گزارش، پیش از این نیز دو نفر دیگر بازداشت شده بودند که همچنان تحت بازجویی هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید