رفتن به محتوای اصلی

وزارت بهداشت گزارش‌ها درباره موج مهاجرت پزشکان از ایران را بزرگ‌نمایی خواند+ویدئوها

وزارت بهداشت گزارش‌ها درباره موج مهاجرت پزشکان از ایران را بزرگ‌نمایی خواند+ویدئوها

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی گزارش‌ها درباره افزایش مهاجرت پزشکان از ایران را بزرگ‌نمایی خواند و گفت خروج از کشور لزوما به معنای مهاجرت نیست.

کریمی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن با اشاره به خبرهای منتشر شده در زمینه مهاجرت پزشکان افزود: «آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما وزارت امور خارجه باید این آمار را اعلام کند که چند نفر از کادر درمان مهاجرت کرده و به ایران بازنگشته‌اند.»

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که روزنامه اعتماد در گزارشی از افزایش شدید تعداد درخواست‌‌ها در میان پزشکان برای صدور «گواهی صلاحیت پزشکی» خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارائه گواهی صلاحیت پزشکی (CGS) شرط اشتغال پزشکان مهاجر در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود.

این مدرک صلاحیت علمی و حرفه‌ای پزشکان را تایید می‌کند.

اعتماد به نقل از یک منبع آگاه در سازمان نظام پزشکی نوشت: «تا نیمه اول امسال و نسبت به سال ۱۳۹۷، تعداد درخواست پزشکان برای دریافت گواهی حرفه‌ای CGS حدود ۲۰۰درصد افزایش یافته است.»

معاون وزارت بهداشت با اشاره به گزارش اعتماد گفت اخذ گواهی صلاحیت پزشکی به معنای مهاجرت نیست و بسیاری از پزشکان پس از ترک ایران به کشور باز‌می‌گردند.

کریمی هم‌زمان اذعان کرد باید موضوع مهاجرت پزشکان جدی گرفته شود چون به گفته او، کشور برای تربیت پزشکان هزینه و زمان زیادی صرف می‌کند.

او افزود: «اینکه پزشک پس از طی کردن دوره تحصیل و کسب تجربه در کشور دیگری فعالیت کند، خسارت است.»

کریمی بر ضرورت ایجاد انگیزه در میان پزشکان برای ماندن در ایران تاکید کرد و خواستار رفع موانع صدور مجوز بخش خصوصی برای این گروه از کادر درمان شد.

او تاکید کرد مهاجرت موضوع یک بعدی نیست و چند بعدی است: «بحث امید به آینده مهم است و بعضا افرادی مهاجرت می‌کنند که درآمد خوبی دارند لذا باید به این موضوع توجه داشت.»

علی جعفریان، رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز ۲۴ دی با تایید مهاجرت گسترده پزشکان و پرستاران از ایران گفت اکنون ۸۰۰ صندلی دستیاری پزشکی خالی است و ۵۰ درصد رزیدنت‌های بی‌هوشی بعد از قبولی انصراف می‌دهند.

مهر ماه سال جاری، روزنامه هم‌میهن در گزارشی به موج جدید مهاجرت پزشکان از ایران پرداخت و نوشت که بعد از هشدارهای پی‌ در پی درباره ترک ایران از سوی پرستاران، ماماها‌، داروسازان و پزشکان متخصص، مهاجرت‌ها به استادان دانشگاه و مدیران این حوزه در سطوح مختلف رسیده است.

در طول چند ماه اخیر، خودکشی سریالی اعضای کادر درمان در ایران به نگرانی‌ها درباره امنیت شغلی و سلامت روانی این قشر از جامعه دامن زده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید