رفتن به محتوای اصلی

ایران با شکست مقابل قطر از نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد+ویدئو

ایران با شکست مقابل قطر از نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد+ویدئو

تیم ملی فوتبال ایران با شکست سه بر دو مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا از این رقابت‌ها حذف شد و به این ترتیب ناکامی چهار دهه‌ای این تیم برای کسب معتبرترین رقابت‌های ملی آسیا ادامه دار شد.

تیم ملی ایران بازی را با این ترکیب آغاز کرد: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

تیم ملی ایران با همان ترکیب بازی با ژاپن وارد زمین شد و فقط مهدی طارمی جانشین محمد محبی شده است. در این بازی همچنین میلاد محمدی جایش را به احسان حاج‌صفی، کاپیتان اول ایران، داد. مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی مقابل سوریه، از بازی با ژاپن محروم بود.

قرار گرفتن دوباره سه هافبک دفاعی در ترکیب تیم ملی نشان می‌داد که سرمربی ایران پیروزی در نبردهای میانه میدان و در دست گرفتن مرکز زمین را اولویت برنامه‌هایش قرار داده است.

ایران خیلی زود به گل رسید. سردار آزمون در حالی که توپ ارسالی را از دست داده بود، پس از دفع ناقص توپ توسط مدافع قطر چرخید و با یک ضربه برگردان در دقیقه ۴ دروازه این تیم را باز کرد.

مهاجم باشگاه آاس رم ایتالیا به این ترتیب تعداد گل‌های ملی‌اش را به ۵۱ رساند و با عبور از کریم باقری، دومین گلزن ایران پس از علی دایی (۱۰۷) شد.

ایران در ادامه دقایق ابتدایی نیمه اول هم تیم برتر میدان بود و مهدی طارمی و سامان قدوس موقعیت‌های مسلم گلزنی داشتند.

با این حال قطر بود که بر خلاف جریان بازی توانست گل بعدی را وارد دروازه حریف کند. ضربه جاسم عبدالسلام، بازیکن باشگاه العربی، پس از برخورد به مدافعان ایران تغییر جهت داد و وارد دروازه بیرانوند شد.

با این گل روند بازی هم تغییر کرد و قطر با ریتم بهتری به بازی ادامه داد و در دقیقه ۴۳ توسط اکرم عفیف یک بار دیگر دروازه ایران را باز کرد.

امیر قلعه‌نویی نیمه دوم را با تعویض آغاز کرد و میلاد محمدی و محمد محبی بجای احسان حاج‌صفی و امید ابراهیمی وارد زمین شدند.

ایران در نیمه دوم زیاد برای زدن گل مساوی انتظار نکشید و به دنبال خطای هند بازیکنان قطر، علیرضا جهانبخش که در بازی با ژاپن پنالتی را گل کرده بود، در دقیقه ۵۱ بازی توپ را از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد.

ایران در این نیمه نمایشی به مراتب بهتر از نیمه اول داشت، مهاجمان این تیم تا آستانه باز کردن دروازه قطر رفتند، اما در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند.

به این ترتیب این قطر بود که بار دیگر دروازه حریف را باز کرد و معز علی در دقیقه ۸۲ در میانه دفاع ایران صاحب توپ شد و در حالی که رامین رضاییان آفساید را پر کرده بود، گل سوم تیمش را وارد دروازه ایران کرد.

ایران در این دقایق به بازی مستقیم روی آورد و رامین رضاییان هم جای خود را به شهریار مغانلو داد تا ایران با یک مهاجم بیشتر در آخرین دقایق، بازی کند.

ایران در دقیقه ۹۲ یک بازیکنش را نیز از دست داد. شجاع خلیل‌زاده ابتدا از داور کارت زرد گرفت، اما پس از بازبینی ویدیویی تصمیم به اخراج مدافع ایران گرفت.

قطر به این ترتیب روز شنبه در دیدار فینال به مصاف اردن خواهد رفت تا از عنوان قهرمانی‌اش در سال ۲۰۱۹ دفاع کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید