رفتن به محتوای اصلی

دانشجویان آمریکایی؛‌ ضرب‌الاجل تخلیه کمپ دانشگاه کلمبیا را نادیده گرفتند+ویدئو

دانشجویان آمریکایی؛‌ ضرب‌الاجل تخلیه کمپ دانشگاه کلمبیا را نادیده گرفتند+ویدئو

دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا نیویورک با نادیده گرفتن ضرب الاجلی که دانشگاه برای ترک کمپ آنها اعلام کرده بود، عملا از بن‌بست مذاکرات خود با رئیس این دانشگاه خبر دادند.

مقام‌های این دانشگاه تا ساعت ۲ عصر دوشنبه - ۲۹ آوریل، ۱۰ اردیبهشت - به وقت نیویورک به دانشجویان معترض مهلت داده بودند که با جمع کردن چادرهای خود، کمپ اعتراضی به جنگ غزه را از محوطه دانشگاه برچینند وگرنه ممکن است با اقدامات تنبیهی از جمله «تعلیق از تحصیل» روبرو شوند.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که اعتراضات آنها و یورش پلیس به کمپ تحصن آنها در روز ۱۷ آوریل، جرقه گسترش سریع اعتراضات به سایر دانشگاه‌های آمریکا را زد، خواستار قطع رابطه مالی و کاری دانشگاه با افراد و نهادهایی هستند که به جنگ اسرائیل-غزه مرتبط‌اند.

رئیس دانشگاه کلمبیا، نعمت مینوش شفیق، روز دوشنبه از ناکامی مذاکرات خود با دانشجویان خبر داد. خبری که خیلی زود به سایر کمپ‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر این کشور رسید و موجب واکنش دانشجویان معترض شد.

هم اکنون دانشجویان در ۲۲ دانشگاه آمریکا اعتراضات منظم و کمپ‌های تحصن برپا کرده‌اند

درگیری میان دانشجویان حامی فلسطینیان و هواداران اسرائیل در دانشگاه ایالتی لس‌آنجلس
همزمان با ادامه تحصن و اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنگ غزه، در جنوب کالیفرنیا دانشجویان حامی فلسطینیان و هواداران اسرائیل با عبور از موانع حائلی که پلیس برپا کرده بود با هم درگیر شدند.

مقام‌ها از «درگیری فیزیکی» در دانشگاه یوسی‌ال‌ای UCLA خبر داده‌اند و می‌گویند هنوز معلوم نیست که کدام گروه ابتدا موانع حائل را کنار زده و به سوی گروه دیگر رفته است.

امروز همچنین از دانشگاه جورجیا گزارش شد که پلیس دست کم ۲۵ نفر را که از ترک کمپ اعتراضی خودداری کردند بازداشت کرده است.

در تگزاس تصاویری از حضور نیروهای ضدشورش با ادوات و تجهیزات ویژه مخابره شده است.

همزمان در نیویورک و دقایقی قبل از رسیدن به ساعت ۲ عصر و زمان ضرب‌الاجل، گروهی از کارکنان و اساتید دانشگاه کلمبیا هم به میان دانشجویان رفتند و گفتند از «حق اعتراض» آنها حمایت می‌کنند.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید بر صلح‌آمیز باقی ماندن اعتراضات دانشجویی تاکید کرده و گفته دولت آمریکا ضمن احترام به حق اعتراض دانشجویان به جنگ اسرائیل-غزه، خواستار صلح‌آمیز ماندن این اعتراضات است و همزمان سردادن شعارهای «یهودی ستیزانه و نفرت‌پراکنی» را محکوم می‌کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا به ادامه جنگ در غزه حدود دو هفته پیش ابتدا با یورش پلیس به کمپ معترضان در دانشگاه کلمبیا نیویورک خبرساز شد. پس از آن دامنه اعتراضات به سرعت به دانشگاه‌های مختلف این کشور کشیده شد به طوری که طی ۱۰ روز گذشته پلیس صدها دانشجو معترض را بازداشت و بارها برای جمع‌آوری کمپ‌های معترضان اقدام و در مواردی با آنها درگیر شده است.

ببینید؛ تصاویر امروز اعتراضات دانشجویی در آمریکا

ا

Image removed.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،دانشجویان با تحصن و برپایی کمپ اعتراضی در محوطه دانشگاه کلمبیا نیویورک، خواستار قطع رابطه دانشگاه با نهادها و افراد مرتبط با اسرائیل هستند
Image removed.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،کمپ های اعتراضی دانشجویان اکنون در ۲۲ دانشگاه آمریکا برپا شده است؛ این یکی در دانشگاه واشنگتن شهر سیاتل - غرب آمریکا
Image removed.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،دانشجویان دانشگاه کلمبیا با تظاهرات در محوطه این دانشگاه در نیویورک به هشدار مقام‌ها مبنی بر تخلیه کمپ خود «نه» گفتند
Image removed.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،در دانشگاه کلمبیا نیویورک دانشجویان بخشی را برای یادبود قربانیان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل در نظر گرفتند و خواستار آزادی گروگان‌ها شدند
Image removed.
توضیح تصویر،جمعی از کارمندان و اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک روز دوشنبه و ساعتی قبل از پایان ضرب‌الاجل به میان دانشجویان معترض رفتند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

منصوره فرهت

عنوان مقاله
دانشجویان آمریکایی؛‌ ضرب‌الاجل تخلیه کمپ دانشگاه کلمبیا را نادیده گرفتند+ویدئو

نتانیاهو خبر دارد که بایدن در فشار است.
نتانیاهو میداند که بایدن دربدر دنبال راهی میگردد که از دست دانشجویان خلاص شود.
همچنین میداند که لابی یهودیان در آمریکا اگر قوی تر از دولت نباشد کم زور تر از آن نیست. این را وقتی نتانیاهو مستقیم و با محل سگ به اوباما نگذاشتن رفت و در مجلس نمایندگان سخنرانی کرد همه فهمیدند.
خب حالا نتانیاهوچه باید بکند؟
چندنفری را بفرستد بین دانشجویان و بگویند مرگ بر یهودیان و اسرائیل.حتی ممکن است یک دانشجوی یهودی را هم اگر لازم شد بکشند تا روغن داغش را زیاد کرده باشند. تعدادش مهم نیست مهم خوب فیلم گرفتن است مثل شعار رضاشاه روحت شاد خودمان.
حالا کار لابی شروع میشود این فیلم را میگیرند و اگراندیسمان میکنند و مثل پدرخوانده میفرستند به رسانه هایی که طرف معامله شان هستند. آنها هم در بوق میکنند که وا یهود ستیزی وا طرفداری از حماس که اسمش رفته تنگ هیتلر.
بعد که چند شب همه جا جار زدند ندا را به بایدن میدن که حالا تو حمله کن اینهم بهانه ات.
آنوقت دانشجویان میشوند همکار و همدست حماس که ریختن خونشان هم حلال است.
بهمین سادگی ! یک ترفند قدیمی هنوز هم کار کرد دارد.

س., 30.04.2024 - 11:15 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید