رفتن به محتوای اصلی

من طرفدارصلح وضد جنگ هستم

من طرفدارصلح وضد جنگ هستم

راشل

باسلام آقای سامان باربد درچه قسمتی ازکامنتهای من نشان میدهد که من طرفدار ویا ضد صهیونیسم هستم؟ منظورمن ازتعریف صهیونیست وصهیونیسم فقط معنی ومفهوم آن درجوار لغت بود نه خوب ویا بد بودن آن. هیچ چیزشریفتر ومهمتر ازانسان نیست خواه یهود خواه عرب وخواه ایرانی (ازکامنت شما). ازطرف دیگرشما می گوئید اگرصهیونیستها به ایران حمله کنند مطمئن باشید که ایرانیان یک روز آنان رابه رزوگاربخت النصر بازخواهند گرداند(ازکامنت شما)

آقای باربد تاجائیکه من توجه کردم ایرانیها هیچ مشکل وسرجنگ با اسرائیل ندارند بلکه عوامل منفی وافراطی وفناتیک اسلامی هستند که بفکرجنگ وخانمان براندازی هستند. خدای نخواسته چنانچه اسرائیل به ایران حمله کند تلفات وویرانی جبران ناپذیرخواهد بود وواقعا دردناک است که هموطنان بیگناه ایرانی قربانی یکعده تروریست وفتنه برانگیزرادیکالهای اسلامی شوند. هنگامیکه شما می گوئید که ایرانیها یکروزصهیونیستها رابه روزگار بخت النصربازخواهند گرداند نشانی ازقضاوت یکطرفه شماست. من متاسفانه به اندازه کافی وقت ندارم وگرنه بانوشتن مقالات راجع به وضع اسرائیل وفلسطین بیشترخوانندگان را متوجه حقایق میکردم. اما بازهم اشتباه نشود که منظورمن طرفداری ازجنبش مخصوصی نیست بلکه من حق وحقوق رابرای هرانسانی چه یهود وچه غیریهود مجازمیدانم. درحقیقت برمیگرده به جمله شما که هیچ چیزشریفترومهمتر ازانسان نیست. من کاملا بااین جمله موافقم. امابرای اطلاعات شما هریهود چه دراسرائیل وچه درخازج ازاسرائیل باشد دلیل برآن نیست که حتما صهونیسم باشد. هرصهونیسم هم آنچنان که شما فکرمیکنید نمیتواند بد باشد زیراکه من سالهاست بسیاری ازحقایق راازنزدیک می بینم.

مزدک

درود راشل خانم!منهم با حرف شما کاملا موافقم که صهیونیستها اقلیتی از یهودیها هستند و اغلب یهودیان مردمانی خوب و انساندوست و طرفدار صلح و دوستی بین انسانها هستند.بزرگترین دانشمندان و خیرخواهان اجتماعی در دنیا یهودی بوده و هستند.ولی منظور من از اسلام و یهودیت و مسیحیت بعنوان ایدیولوزیهایی که باعث پرورش درندگانی ضد بشر از نوع محمد و موسی و بگین و خمینی و علی و عمر و هیتلر و استالین ...بوده

نه افراد عادی که خود قربانیان چنین ایدیولوزیهایی است.متاسفانه تاثیر این ایدیولوژیها در جوامع بشری آنچنان زیاد است که همه را مبتلا نموده و اراده و ذهن و فکر افراد را تابع خود قرار داده است.بانیان چنین ایدیولوزیهایی خود بخوبی قدرت فراگیری و تاثیرپذیری افراد را در کودکی تشخیص داده اند و بهمین جهت جو جوامع را آنچنان به این اراجیف آلوده اند که حتی کسانی که درخانوادهایی غیر مذهبی بزرگ شده اند متاسفانه بازهم نتوانسته اند از این چنین تاثیری دور بمانند.منهم مثل شما و اکثریت مردم ایران و بطور حتم اکثریت مردم جهان طرفدار آزادی و سکولاریسم و صلح و دوستی در جوامع بشری هستم.بهمین جهت هم همیشه تاکید کرده ام که مشکل ایران و ایرانی اسلام و حرامیان اسلامی است نه اسراییل یا غرب و یا دیگران.درضمن تعداد زیادی از مردم اسراییل حتی در کادر رهبری اسراییل ایرانی تبار و دوستدار ایرانند.بهمین جهت اسراییل و مردم یهود مهمترین دوستان ایرانی آزاد و سکولار در منطقه خواهندبود.درطول تاریخ همیشه اینطور بوده و خواهد بود بنابراین هیچ ایرانی ضد یهود و یهودی نیست و من نیز نه!ولی اسلام بعنوان آیینی زن وانسان ستیز و کینه پروری که مبلغ تجاوز و ستمگری و خونریزی و خونخواریست اصولا در تضاد با فرهنگ بشردوستانه و صلح خواهانه و دمکراتیک و سکولار و زن خدایی ایران است.آیین یهود هر چند هم ماهیتی ایدیولوژیکی داشته باشد مشکل ایران امروز نیست.هموطنان یهودی ما همچون تمام ایینهای دیگر باید حق آزادی و کار و کوشش و رسیدن بهر مقامی درایران ازاد و سکولار را همچون دیگر هموطنان داشته باشند.ایران همان اندازه خانه آنهاست که خانه دیگر هموطنان است!

پانی

خانم راشل عزیز، با سلام. من فکر می کنم از قضا اگر شما وقتی داشته باشید، نوشتن در باره این جنگ بی پایان اعراب و اسرائیل خیلی مفیدتر خواهد بود، باور کنید در این دنیایی که همه چیز یکطرفه و جانبدارانه به مردم ارائه می شود، خواندن یک روایت سوم که هم دست اول باشد (چونکه شما در آن محیط زندگی می کنید) و هم از تعصبات دینی (یهودی-مسلمان) و نژادی (یهود-عرب) دور باشد، خدمت بزرگی به ایرانیان خواهد بود. از نظر طرفداران فلسطینیها، اسرائیلیها (و در کلیتش یهودیها) همه جنایتکار و آدمکش و شکنجه گر هستند و طرفداران اسرائیل هم فلسطینیها (و در کلیتش عربها) را تروریست و آدمکش و گروگانگیر و بمبگذار می دانند. ما می دانیم که هر دوی این دیدگاهها اشتباه هستند. به نظر من شما می توانید به معتدل شدن این نگاهها کمک کنید.

راشل

باسلام آقای مزدک شماهربارمرابه تعصب یهودبودن وتظاهرکردن متهم میکنید. آقای مزدک مهم نیست انسان یهود ویاغیریهود ویاحتی سنگ پرست باشد مهم اینست که طرفدارصلح وآزادی باشد. شمامیتوانید هرچه که دوست دارید مرابنامید صهیونیست یا کمونیست یا هیچی نیست. من طرفدارصلح وضد جنگ هستم. همانطورکه به آقای باربد توضیح دادم درهیچ جای کامنت های من نشان نمیدهد که من طرفدارجنبش خاصی باشم. آقای مزدک من به خداایمان دارم اما مذهبی نیستم. چنانچه مذهبی هم باشم بهمان نسبت

که به موسی احترام دهم به عیسی ومحمد وزرتشت هم قائلم. امامن درخانواده مذهبی بزرگ نشدم. بااینکه میدانم شماحسن خیرخواهی نسبت به هموطنان وبطورکلی به همه انسانها دارید. اما ازآنجائیکه نسبت به گفته خودتان حرامیان اسلامی حساسیت دارید یکدفعه تیشه بریشه همه میزنید. درحقیقت افکارشما مرابیاد این قطعه شعرخانمی بنام سیمین بهبهانی می اندازد. او میگوید:

آن شیرزن خاک گهرپوش دلارا

شد زینب وزهرا وخدیجه وسهیلا

ازکوروس وازایرج وکاوه وبابک

قربانعلی وغلامحسین آمده اینک

من شکی ندارم که این خانم منظورخوب داشتند اما بهنگام نوشتن فراموش کردند که بسیاری ازدختران وزنان ایرانی بنامهای زهرا وخدیجه وفاطمه وغیرو خوانده میشوند وبسیاری ازآنهاشیرزن هستند وبخاطرحفظ حق وحقوق آزادی خود ودیگران حتی به استقبال مرگ هم رفتند. ازجمله زهرا کاظمی ازجمله خانم خدیجه مقدم وفاطمه وغیرو..وهمینطوردرمورد مردانی بنام قربانعلی وغلامحسین هستند که بسیارروشنفکر وازدایخواه. این شاعره بهنگام نوشتن بیشتربفکرچسباندن ردیف وقافیه بودند تامعنی ومفهوم آن

شماهم هنگامیکه می نویسید یک جمله رامیگیرید وهمان راادامه میدهید وانسان رابهرچه که نیست متهم میکنید. یکدفعه تیشه بریشه میزنید وهمه رابایک چوب میزنید. آقای مزدک دلیل نمیشه هرکی یهود باشه صهیونیست باشه و هرصهیونیست هم نمیتونه بد باشه. درایران رزیم دیکتاتوری سالهاست باعث بدبختیهای بیشمارشده اما هستند حتی آخوندهائی که ازحقوق بشردفاع میکنند وحتی درزندانها شکنجه میشوند. پس نمیتوانیم بگوئیم هرکی آخوندهست بد است ربطی ندارد. انسان خوب وخیرخواه درهمه جاپیدامیشه. من طرفدارصلح وآزادی هستم برای همه ملتهابدون درنظرگرفتن رنگ ونزاد ودین.

سامان باربد

خانم راشل. از پاسختان سپاسگزارم. امیدوارم یکروز فرصت کنید و بتوانید جنگهای بی رحمانه و غیر انسانی میان شهروندان عرب و اسراییلی را ازمنظر خود و همچنین با پایبندی به بی طرفی مطرح کنید. اینکه حاکمان چه منافعی دارند، چیزی ست و آنچه در سر شهروندان می گذرد چیزی دیگر. با آرزوی تندرستی.

حبیب تبریزیان

تحویل قرار گاه اشرف به دولت مالکی! و تیز شدن دندانهای دراکولای حکومت اسلامی!

برای دولت مالکی تحویل مجاهدین به ایران آسان نیست ولی این امر مسئولیت ما را در دفاع از آنان کم نمیکند!خفاشان حکومت اسلامی در این آرزو هستند تا آنان را زیر چنگالهای خود ببینند! این بر ماست که در این لحظه به عدم موفقیت حکومت اسلامی بیندیشیم تا اینکه مجاهدین چه کردند و چه نکردند!

فعلاً جای این بحث ها نیست، افتادن در این بحثها افتادن در دام تبلیغات جمهوری اسلامی است و کمک به آن !!!

باردیگر کیهان به مستشار اتهام زد!

رژيم صهيونيستي: مراقب توطئه كيهان باشيد (خبر ويژه) سايت رسمي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نسبت به «توطئه كيهان عليه روشنفكران خارجه نشين» ابراز نگراني كرد. اين پايگاه اينترنتي در دفاع از يكي از همكاران ثابت خود (ناصر مستشار) مقاله وي را انتشار داد و زير آن نوشت: رژيم اسلامي به حسين شريعتمداري ماموريت داده تا روشنفكران مبارز خارج كشور را بي حيثيت و خلع سلاح كند و به همه مبارزان هشدار داده مي شود كه منتظر توطئه هاي بعدي رژيم به رهبري كيهان بايد نشست.

کیانوش توکلی

جناب ++++ پیشنهاد می کنم که اسمی برای خود انتخاب نمائید؛ چرا که هم برای من و هم دیگرانی که قصد پاسخ به شما را دارند دچار درد سر نشوند مثلا بنویسید "بی نام "

ناصر مستشار

کسانی که برای نابودی اعضای سازمان مجاهدین هم اکنون در عراق خوشحالی می کنند ابتدا قوانین بشر را زیر پا می گذارند ودر نوبت بعدی مثل این هست که شمشیر خون آلود رژیم اسلامی را صیقل می دهند تا در روز مناسب سر خود آنها از اندامشان جدا شود!مگر توده ائی ها قبل از دستگیری خود شان توسط رژیم برای دستگیری دگر اندیشان هورا نمی کشیدند!همه شاهد بودیم که چگونه خود آنها بدست رژیم اسلامی سلاخی شدند!از تاریخ باید همیشه درس گرفت و نگذاشت تا خیانت باردیگر تکرار شود!داستان ایرانی پادشاه بهرام در شکار گاه هم اینک بسیار آموزنده است که چگونه گور بهرام را گرفت! همبستگی ملی علیه جمهوری اسلامی آغاز مبارزه علیه رژیم آدمخوار اسلامی است و بس!

ناصر کرمی

nasser.karami@gmx.de

حزب مشروطهء ایران: حزبی نه برای امروز و نه برای فردا، [ پایانی]

به آقای ایرانی، فرهنگ دیالوگ و سئوال شما چون از حوزهء ادب و پرنسیپ خارج هست جوابی ندارد، امّا از آن جهت که تعهد به پاسخگویی دارم و قبول کرده ام پاسخی کوتاه خواهم داد: همین اندازه که من توانسته ام جوکی بنویسم که برای شما جالب بوده و برای دیگران هم فرستاده اید، خود کلی هنر هست، لطفأ اگر شما دارای چنین هنری و یا توانایی نوشتن چنین جوکهایی را دارید بنویسید تا از ما قرض نگیرید،...

آلترناتیو حزب مشروطه را پیوستن افراد آن به احزاب سراسری ملّی با دیدگاههای مدرن امروز و یا تشکیل حزبی کنزرواتیو ایرانی در نوشتار بیان کرده ام، ولی اگر بخواهم با زبان و فرهنگ خودتان جواب دهم حزب مشروطه آلترناتیوی بجز مرگ و قبرستان ندارد، ولی اگر به بی ادبی و سبک سری خود ادامه دهید، اجازهء به گور سپردنِ آنها را در جغرافیای سیاسی ایران هم نخواهیم داد.

فرهنگ دیالوگ شما متناسب با فرهنگ حاکم بر حزب مشروطه هست و به یقین از افراد محوری آن هستید، همین فرهنگ جوک، همین فرهنگ دیسکویی روبنایی، همین فرهنگ مصرفی کالایی بدونِ بازدهی زالویی رانتخوار، همین فرهنگ پا در هوای الکی خوش نه اروپایی، نه غربی، نه ایرانی و نه پارسی، همین فرهنگِ گروه و قشری بی اصل و نصب و بی ریشه، که خود را ایرانی و پارسی نامیده اند، همین قشر بی فرهنگ و بدونِ تمدّن که فرهنگهای اصیل تیره های ایرانی را به مسخره گرفتند، همین قشر و گروه لاله زاری..... باعث شد که ملّت ایران خمینی را بر دوش گیرند و دست به دامن آخوندها شوند،

شکر گزار باشید که هنوز شماها را در خارج از کشور به بند و به محاکمه نکشیده ایم، چندین بار به شما ها هشدار دادیم که مواطب دهن و گفتار و کردار خویش باشید، حال که حد و مرز نمی شناسید این گوی و این هم میدان، در عرصه های سیاسی و در فردای ایران در میدانهای مختلف همدیگر را خواهیم دید.

از خوانندگان پوزش میخواهم اگر حرمت و نزاکت کلام را رعایت نکرده ام.

نسیم

جناب مرتضی ـ کسی به شما ایراد نمی گیرد و انگ « ترس و بزدلی» بر شما نمی زند که چرا، با رعایت جوانب امنیتی ، از نام مستعار در کامنت نویسی استفاد می کنی. شما هم بزرگواری کن و این حق را به کیانوش توکلی بده که با متانت و با شیوه ای متفاوت از ادبیات نوشتاری کیهان تهران، پاسخ آن ها را بدهد.

مرتضی

چند نکته در باره اتهام " کیهان " به ایران گلوبال

دوست عزیز، آقای توکلی، راستش فکر کنم خیلی ها آن برداشت دوستتان را داشته باشند که شما کمی ترسیده اید، چون در مقابل مطلب کیهان شدیدا حالت دفاعی به خود گرفتید و در صدد رفع اتهامات کیهان برآمدید. به هر حال امیدوارم اینگونه نباشد و نوشتن خزعبلات کیهان خدشه ای در فعالیتهای شما وارد نکند. با سپاس از زحمات شما.

سهند

مفهوم انسان گلوبال!

دوستان عزیز ایران گلوبال از دوستی شنیدم، که تا چندی پیش ، شخصی به نام « سهند» ، به شیوه ی جدلی و پرخاشگر وبا ادبیاتی مستهجن، با دیگر کاربران بخش اظهار نظر برخورد می کرد. از همان دوست شنیدم که ،متعاقب تدابیر مسئولین سایت ایران گلوبال ،مدت هاست که ( آی ـ پی ) آن شخص بلوکه شده است. با این یادداشت اعلام می کنم که من شخص دیگری هستم که ( بی اطلاع از ماوقع ) نام مستعار «سهند» را برای خود برگزیدم . با این توضیح ، امیدوارم سوء تفاهم احتمالی برطرف شده باشد.

کیانوش توکلی

چند نکته در باره اتهام " کیهان " به ایران گلوبال

کامران نوشت:" کیهان و خامنه ای قیم اپوزیسیون نظام هم مستند. آنها بر اساس عملکرد و نوشته های ما سیاست تشویق یا تنبیه را اجرا میکنند"

و دوست دیگری تلفنی به من اطلاع داد که "پاسخ گویی شما این بردداشت را در خواننده ایجاد می کند که گویا از کیهان شریعتمداری ترسیده ام .."

راستش هدفم تنها "کیهان " نبود بلکه پیامم به 2 دسته از مخالفین حکومت اسلامی است . متاسفانه برخی ها بطور غیر اشکار خواهان حمله اسرائیل و امریکا به کشور خود می باشند وساده انگارانه فکر می کنند بدین طریق کشور "ازاد" خواهد شد دسته دیگر در مقابل بجای برخورد سیاسی با دست اول؛ خواهان محاکمه آنان می شوند .

از این رو نوشته کیهان بهانه ای شد تا مواضع سیاسی خود را آشکارا بیان کنم .خلاصه : مخالف رادیکال حکومت اسلامی هستم و به همان اندازه مخالف رادیکال حمله قدرت های بزرگ به کشورم می باشم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید