رفتن به محتوای اصلی

مصاحبه روحانی در CNN با کریستین امانپور +ویدئو

مصاحبه روحانی در CNN با کریستین امانپور +ویدئو

در ابتدا از مردم امریکا تمجید می کنه که مورد احترام مردم ایران هستند.روحانی برای دومین بار نظرش را در باره هولوکاست اینگونه بیان می‌ کند، که او تاریخدان نیست. این پاسخ گمراه کننده ای  است. همه ما می‌ دانیم که در طول دهه های گذشته آن همه که در باره هولوکاست پژوهش شده در مورد هیچ شاخه دیگری نشده! اینکه تمامی این اسناد زنده و پژوهش ها را نادیده بگیریم و باز هم بگوئیم، من که تاریخدان نیستم در این باره نظر دهم، یا نادانی‌ و کوتاه نظری است یا ترس از خامنه ای و سپاه پاسداران است . در هر دو مورد محکوم است . می‌ توان در مورد ملاقات با این و آن سیاست ورزی کرد اما در این مورد، اگر کمی به اخلاق پایبند باشیم ، مجاز نیست. من که پزشک نیستم ولی‌ می‌ توانم بگویم که حالم چطور است یا اینکه این یا آن بیماری را ندارم یا دارم

روحانی از شروع شدن دوره ی جدیدی از ارتباطات با آمریکا حرف میزند و می گوید اختیار کامل در مذاکره با آمریکا در مورد مسائل خاورمیانه و هسته ای دارد. وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد هولوکاست می گوید من تاریخ دان نیستم و تاریخ دانان باید در مورد این موضوع صحبت کنند ولی تمام جنایاتی رو که نازی ها بر علیه انسانها و مذهب ها کرده اند شامل جنایات علیه یهودیان را محکوم می کنم. روحانی در پایان گفت من به مردم آمریکا می گویم من می خواهم از جانب ایرانیان باری آمریکایی ها صلح ودوستی بیاورم.

اسفندریار طبری در فیس بوک خود می نویسد :روحانی برای دومین بار نظرش را در باره هولوکاست اینگونه بیان می‌ کند، که او تاریخدان نیست. این به نظرمن پاسخ زشتی است. همه ما می‌ دانیم که در طول دهه های گذشته آن همه که در باره هولوکاست پژوهش شده در مورد هیچ شاخه دیگری نشده! اینکه تمامی این اسناد زنده و پژوهش ها را نادیده بگیریم و باز هم بگوئیم، من که تاریخدان نیستم در این باره نظر دهم، یا نادانی‌ و کوتاه نظری است یا ترس از رهبری ایران است . در هر دو مورد محکوم است . می‌ توان در مورد ملاقات با این و آن سیاست ورزی کرد اما در این مورد، اگر کمی به اخلاق پایبند باشیم ، مجاز نیست. من که پزشک نیستم ولی‌ می‌ توانم بگویم که حالم چطور است یا اینکه این یا آن بیماری را ندارم یا دارم. همینطور است پاسخ به این پرسش که حتما خودم نباید تاریخدان باشم. حساسیت به هولوکاست در میان مردم غرب بسیار جدی و حساس است . هنوز محکومیت های متعدد بیشوف ویلیامسون که در این مورد شک و تردید داشت ادامه دارد. متاسفانه باید اعتراف کرد که مشکل هولوکاست در ایران یک فقر فرهنگی است که به ویژه توسط دولت احمدی نژاد به آن دامن زده شده است، به طوری که در سطح برخی‌ از روشنفکران نیز دیده می‌ شود. آقای روحانی باید در این مورد همچون آقای ظریف موضع جدی و محکمی بگیرد و درسطح فرهنگی نیز با این فقر آگاهی‌ مقابله کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید