رفتن به محتوای اصلی

مكان های شكنجه سپاه: خانه های شبيه ساز

مكان های شكنجه سپاه: خانه های شبيه ساز
تفسیر از:
اقبال اقبالی

سپاه براي دستگيري و شكنجه مردم و جوانان از شكنجه گاههايي استفاده مي كند كه خانه هاي شبيه ساز هستند. اشخاصی که در منازل مسکونی زندانی هستند، مدام مورد ضرب وشتم قرار میگیرند. آنها بعد از مدت زماني، متوجه غيرمعمول بودن مكان حبس و رفتاري كه با آنان مي شود، مي گردد. در این مکانهای غیر معمول، از شکنجه گران آموزش دیده سنگدلی بهره گیری شده است. همچنين بايد متذكر شد كه مکان های شبیه سازی شده، قسمت کوچکی از عمده مسایل این ساختمان هاست. در این دایره عملیات، فضاهای بسیاری تعبیه شده که بواسطه قابل تحمل نبودن آنها، از بازگو کردن شان معذوریم .

سپاه براي دستگيري و شكنجه مردم و جوانان از شكنجه گاههايي استفاده مي كند كه خانه هاي شبيه ساز هستند.
خانه های شبیه ساز وارد نظام شکنجه در ايران شده است . ساده ترین شکل توضیح در مورد این مکان ها که عموماً در ساختمان های مخفی در حوزه درون شهری است، به این گونه است:
ساختمانهايی عظیم كه عموماً با سه طبقه زیرزمین مي باشند و در آن ها مکانهایی از قبیل کارخانه های قدیمی، منازل مسکونی، زندان های متشکل از بند های مختلف عمومی، اطاق هايی با رنگ های سپید و قرمز بدون پنجره، انفرادی، پارکینگ، بیمارستان و بسیارموارد دیگر وجود دارد.
طرز عملکرد:
فردی که در خیابان دستگیر می شود، با وسیله نقلیه ای که تمام پنجره های آن پوشیده شده است به این مکان هدایت می شود. در گام اول، بسته به جرم او محل نگهداری اش در این مکان مشخص می شود.
در گام دوم به عنوان مثال به قسمت کارخانه متروکه و قدیمی با چشم بسته هدایت می شود و احساس می کند که به راستی در یک کارخانه قدیمی در خارج از شهر می باشد، درحالی که او در مرکز شهر است.
مامورا ن عموماً افراد بازداشتي را تهدید به مرگ بی صدا و دور از اذهان می نمایند تا آنها را در ترس و وحشت فرو ببرند.
آنها در ادامه با ضرب و جرح و حبس فرد را در آن جا نگه مي دارند تا به مراحل بعدي و نقاط بعدي منتقل كنند.

اشخاصی که در بندهای زندان قرار می گیرند، ابتدا احساس راحتی و امنیت دارند، ولی بعد از گذشت چند روز، و هنگامي كه نه از آنها براي سايرين خبري مي شود، نه ملاقاتي به آنها داده مي شود و نه به دادگاه و حتي زندان منتقل مي شوند، وحشت بر آنان مستولي مي گردد.

اشخاصی که در منازل مسکونی زندانی هستند، مدام مورد ضرب وشتم قرار میگیرند. آنها بعد از مدت زماني، متوجه غيرمعمول بودن مكان حبس و رفتاري كه با آنان مي شود، مي گردد.

اشخاصی که دراطاق سفید یا قرمز قرار می گیرند، بعد ازمدت کمی به فراموشی دچار می شوند . حتی نام ها را از یاد می برند چرا كه محيط اتاق و نيز رنگ خوراك آنها همه يكدست است و به فراموشي و از كارافتادن فعل و انفعالات معمول ذهن كمك مي كند.
مقصود سپاه از ایجاد این بستر از شکنجه، حمله مستقیم به اعصاب و روان و شکستن روحیه فرد است .
در این مکانهای غیر معمول، از شکنجه گران آموزش دیده سنگدلی بهره گیری شده است. همچنين بايد متذكر شد كه مکان های شبیه سازی شده، قسمت کوچکی از عمده مسایل این ساختمان هاست.
در این دایره عملیات، فضاهای بسیاری تعبیه شده که بواسطه قابل تحمل نبودن آنها، از بازگو کردن شان معذوریم .

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها

30 شهریور 1392.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید