رفتن به محتوای اصلی

دیدار هیاتی از حزب دمکرات کردستان با ابوالحسن بنی‌صدر

دیدار هیاتی از حزب دمکرات کردستان با ابوالحسن بنی‌صدر

هیاتی از حزب دمکرات کردستان متشکل از کاوه آهنگری، حسن حاتمی از اعضای رهبری و آرش زمانی مسئول کمیته حزب دمکرات کردستان با آقای ابوالحسن بنی‌صدر در محل اقامت آقای بنی صدر در پاریس دیدار کردند.

 در این دیدار که با همراهی دکتر جمشید اسدی انجام گرفت، طرفین در رابطه با موضوعات مختلفی همچون مسائل روز و آینده ایران، مساله هسته‌ای و مواضع حاکمیت، کارنامه صد روزه آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و وضعیت مخالفین رژیم و ایران آینده و ملیتها و اقوام ایرانی به شور و گفتگو پرداختند. 
در این دیدار کاوه آهنگری باتوجه به وضعیت رژیم در پس انتخابات چه در داخل کشور و چه در سطح بین‌‌الملل ضرورت همفکری میان مخالفین رژیم و اطلاع رسانی و هماهنگی بهتر و بیشتر در رابطه با نقض حقوق بشر در سراسر ایران را ضروری دانسته و ضمن اشاره به وضعیت داخل حاکمیت و احتمال سازش و توافق رژیم با کشورهای غربی، به ضرورت سازماندهی نیروهای مخالف و تلاش برای ایجاد یک ائتلاف نیرومند تاکید کردند. آقای بنی‌صدر نیز ضمن اشاره به بحث اتحاد، از وجود اعتماد بعنوان گام نخست و شرطی مهم در رسیدن به اتحاد صحبت کردند. ایشان در یک تقسیم بندی به جایگاه حاکمیت در میان مردم از آغاز انقلاب تا کنون اشاره کردند و در صورت وجود یک بدیل مردمی، حاکمیت کنونی را فاقد جایگاه دانستند. 
آقایب بنی صدر در رابطه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران گفتند که:'' مردم در انتخابات اخیر به سه دسته تقسیم شدند. آنانکه موافق تحریم بودند. طرفداران ولی فقیه و بخشی از مردم که در مخالفت با آقای خامنه ای به آقای روحانی رای دادند این گروه آخر بیشتر مواج بوده و با اینکه از حاکمیت فاصله گرفته‌‌اند اما هنوز به طور کامل به صف مخالفین نپیوسته‌اند و مهم است که مخالفین رژیم بتوانند این گروه از مردم را بسوی خود جذب کنند. ایشان تاکید کردند که ایرانیان جامعه‌ای رشد یافته ‌اند و حاکمیت نیز میداند که نمیتوانند بر این مردم به راحتی حکومت کند و از طریق سرکوب و رعب و وحشت میخواهد چند صباحی به عمر خود اضافه کند. در رابطه با کردستان و مساله کرد در ایران، ایشان به اوایل انقلاب و تلاشهایی که جهت برقراری صلح و تصویب طرح خودمختاری اشاره کردند، ولی آیت‌ ا... خمینی نه تنها باوری به حل مساله کرد در ایران نداشند بلکه از همان ابتدا قصد سرکوب و قتل مخالفین خود را در سرداشته و تلاشهای رئیس جمهور وقت (ابولحسن بنی‌صدر) برای رسیدن کردها به حق و حقوق خود در چارچوب طرح خودموختاری را ناکام گذاشتند. 
در این دیدارکاوه آهنگری با اشاره به وجود تجربه همکاری نچندان موفق گذشته در میان مخالفین رژیم، امکان اتخاذ روشهای دیگری همراه با تاکید بر نقاط مشترک در یک گفتگوی مداوم همراه با برنامه‌ریزی و اعتماد و جدیت وجود داشته و لازم است که هرچه زودتر به این امر مهم پرداخت. کاوه آهنگری در رابطه با اعدامهای اخیر و شایعاتی که منتسب به آقای بنی‌صدر در شبکه‌های اجتماعی پخش شده نظر ایشان را خواستند، بنی صدر ضمن رد قاطعانه این دروغهای زشت تاکید کردند که نه فقط در حال حاضر بلکه همیشه مخالف اعدام بوده و خواهند ماند. ایشان از مخالفت خود با اعدام در زمان ریاست جمهوری خود در ایران را بعنوان یکی از موارد اختلاف خود با گروه تندرو در حاکمیت یاد کردند. در پایان آقای حسن حاتمی با اشاره به زحمات و روشنگریهای آقای بنی‌صدر در طول پروسه دادگاه میکونوس که به حق مثمر ثمر واقع شدند، از ایشان تشکر کردند و خواستند که همه با هم بطور جدیتر و فعالتر وارد یک کارزار عملی برای رسیدن به آزادی شویم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
کردستان وکرد

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید