رفتن به محتوای اصلی

عربستان در قبال رویکرد غرب درباره ایران و سوریه ساکت نخواهد نشست

عربستان در قبال رویکرد غرب درباره ایران و سوریه ساکت نخواهد نشست
تفسیر از:
اقبال اقبالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود، سفیر عربستان در لندن، در یادداشتی که در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد به بیان دیدگاه‌های سعودی‌ها در رابطه با تحولات اخیر منطقه و نزدیکی ایران و غرب پرداخته. وی می‌نویسد:

سعودی برای چندین دهه با شرکای غربی ما دوست بوده؛ برخی از این دوستی‌ها، به مانند بریتانیا که در آن به عنوان سفیر کار می‌کنم تقریبا به مدت یک قرن ادامه داشته است. اینها روابطی استراتژیک هستند که به هر دوی ما نفع می‌رسانند. اخیرا، این روابط به دلیل تفاوت‌ها درباره ایران و سوریه به بوته آزمایش گذاشته شده‌اند.

ما معتقد هستیم که بسیاری از سیاست‌های غرب در حوزه ایران و سوریه ثبات و امنیت خاورمیانه را به خطر می‌اندازد. این یک بازی خطرناک است که ما نمی‌توانیم درباره آن سکوت کنیم و ساکن نخواهیم نشست.

بحران سوریه ادامه دارد. بیش از 100 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. شوکه‌آورتر این است که بر اساس گزارش گروه تحقیقات آکسفورد بیش از 11 هزار نفر از این قربانی‌ها کمتر از 17 سال داشته‌اند و اینکه 70 درصد از این تلفات در حملات هوایی و بمباران‌های توپخانه‌ای که مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند، پدید آمده است.

درحالی که تلاش‌های بین‌المللی برای حذف تسلیحات کشتار جمعی مورد استفاده رژیم جنایتکار بشار اسد ادامه دارد، یقینا غرب باید بداند که خود این رژیم بزگترین سلاح کشتار دسته‌جمعی است. تسلیحات شیمیایی بخش کوچکی از ماشین جنگی اسد هستند. اگرچه ممکن است به نظر آید که وی با تمام ابتکارات بین‌المللی برای پایان بخشیدن به این مناقشه همکاری می‌کند، اما رژیم وی آنچه در توان دارد را انجام می‌دهد تا هر نوع راه‌حل جدی را تضعیف کند.

رژیم بشار اسد با حضور نیروهای ایرانی در سوریه تقویت شد. این نیروها برای محافظت از سوریه در برابر اشغالگری خارجی وارد سوریه نشدند؛ آنها برای پشتیبانی از رژیمی شیطانی که به مردم سوریه آسیب می‌رساند به آنجا رفته‌اند. این روند الگویی آشنا برای ایران است که شبه‌نظامی‌ها را در عراق، تروریست‌های حزب‌الله را در لبنان و شبه‌نظامی‌ها را در یمن و بحرین تحت حمایت مالی و آموزشی قرار داده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید