رفتن به محتوای اصلی

تبهکاری وزیران سابق ترکیه با رشوه‌های "رضا ضراب"

تبهکاری وزیران سابق ترکیه با رشوه‌های "رضا ضراب"

در جلسه پارلمان ترکیه که روز دوشنبه برگزار شد صدها صفحه سند ارائه شده که نشان می دهند چهار وزیر پیشین دولت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه از"رضا ضراب" بازرگان ایرانی الاصل رشوه دریافت کرده بودند و با این پول گروهی "تبهکار" تاسیس کرده بودند.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "تودی زمان" با انتشار این خبر افزوده است:"در این گزارش اشاره شده که چهار وزیر پیشین دولت "اردوغان" میلیون ها دلار رشوه از "ضراب" دریافت کرده اند. اعضای پارلمان ترکیه از علنی کردن محتوای کامل گزارش خودداری ورزیده اند با این حال منابع خبری مدعی شده اند که موضوع اصلی اسناد ارائه شده درباره دریافت رشوه ضراب از سوی چهار وزیر دولت ترکیه بوده است. پیش از این حساب کاربری ای در توئیتر در اواسط ماه مارس گزارشی 32 صفحه از گزارشی 299 صفحه ای را منتشر کرده بود که نشان می داد چهار وزیر دولت "اردوغان" از "ضراب" رشوه دریافت کرده بودند. صحت آن گزارش هنوز تایید نشده است."

روزنامه "تودی زمان" در پایان می افزاید:"چهار وزیر پیشین متهم شده "معمر گولر" وزیر پیشین کشور، "ظفر چاغلایان" وزیر پیشین اقتصاد، "اردوغان بایراکتار" وزیر پیشین شهرسازی و "اگمن باغیش" وزیر پیشین امور اتحادیه اروپای دولت "اردوغان" بوده اند. در جریان بازداشت "ضراب" و دیگر متهمان پرونده فساد مالی در تاریخ 17 دسامبر 2013 میلادی این چهار وزیر از سمت خود استعفا کردند. در گزارش های منتشر شده آمده بود که "چاغلایان" متهم به دریافت 52 میلیون دلار رشوه از بوده است."

"رضا ضراب" متهم اصلی پرونده فساد مالی اسفند گذشته به همراه دو فرزند وزرای سابق کابینه اردوغان از زندان آزاد شد. دولت اردوغان مدعی شده بود که بازداشت 17 دسامبر توطئه ای از جانب مخالفان دولت ترکیه برای ضربه زدن به اعتبار حزب عدالت و توسعه بوده است. دادسرای استانبول در یک تصمیم غیر مترقبه هفته گذشته قرار منع تعقیب برای "رضا ضراب" صادر کرد. بحث های زیادی در رسانه ها درباره ارتباط "رضا ضراب" با "بابک زنجانی" مطرح شده است. در روزهای ابتدایی بازداشت ضراب اعلام شد او اعتراف کرده از زنجانی دستور می گیرد. بابک زنجانی هم پیش از بازداشت این اتهام را رد کرده بود. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید