رفتن به محتوای اصلی

فساد نظام و افزایش دوبرابری شکایت از دستگاههای دولتی!

فساد نظام و افزایش دوبرابری شکایت از دستگاههای دولتی!

رئیس دیوان عدالت اداری، محمد جعفرمنتظری در گفتگو با خبرگزاری مهر به افزایش دو برابری شکایت از دستگاههای دولتی اعترافات کرده است. نظام جمهوری اسلامی بر اساس منافع گروه خاص و انگل صفت جامعه بنیاد گردید و به دلیل بیگانگی اش با مطالبات و منافع ملت ایران، شکاف عمیق و پرنشدنی همواره میان ملت و دولت وجود داشته و همین امر علت اصلی جنبش ها، اعتراضات و افزایش روزمره شکایات مردم از دولت اسلامی است.

جمهوری اسلامی در ایران، تجسم فساد سیاسی، فرهنگی و اخلاقی نظام و دولت در عصر نوین است. دولت برآمده از نظام اسلامی نمی تواند مهر و نشان اخلاق، فرهنگ و سیاست عصرشترچرانی را بازتاب ندهد. حکومت های از نوع عصر شترچرانی، در تناقضات بنیادی با اصول زندگی انسان عصر نوین قرار دارند.

مشکلات سیاسی اجتماعی و فرهنگی ملت ایران با حکومت اسلامی،بازتاب تناقض جامعه مدرن و حکومت پیشاقرون وسطائی ست که به هیچ شکلی قابل توجیه نیست. آقای محمد جعفر منتظری نظری سطحی نگرانه و توجیه گرایانه به یک پدیده سیاسی اجتماعی داشته و علت مشکلات را در "نحوه ارائه خدمات در سازمان های دولتی" پنداشته و اظهار کرده است که:

"بر اساس مقایسه آماری تعداد پرونده های ورودی به دیوان عدالت اداری در سال 88 نسبت به سال 87 بیش از 25 درصد افزایش داشته است در حالی که فعالیت و عملکرد دیوان در رسیدگی به پرونده ها تقویت شده و کاهشی نداشته است.

وی افزود: حجم پرونده های ورودی به دیوان عدالت اداری در سال 89 بسیار افزایش داشته است به نحوی که در فروردین ماه سال جاری پنج هزار، اردیبهشت ماه هفت هزار و خردادماه بیش از 10 هزار پرونده حقیقی و حقوقی علیه دستگاههای دولتی وارد دادگاههای دیوان عدالت اداری شده یعنی اینکه در سه ماه نخست امسال پرونده های دیوان دو برابر افزایش یافته است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه افزایش دو برابری شکایات علیه دولت نشان از یک چالش و مشکل جدی در نحوه ارائه خدمات در سازمانهای دولتی دارد، گفت: قضات دیوان در تحقیق و پیگیری شکایات هیچگونه کوتاهی نکرده اند."

خبرگزاری مهر ۱۳۸۹/۰۷/۱۴

افزایش دو برابری شکایات علیه دولت را نمی توان با مشکلات تکنیکی دستگاه دولتی توجیه کرد و از پاسخگوئی به علل سیاسی اجتماعی نارضایتی سر باز زد.

بیش از 22 هزار پرونده حقیقی و حقوقی علیه دستگاههای دولتی در سه ماه نخست 1389 ، بیانگر اعتراض جامعه به دولت و ناکارائی و ورشکستگی نظام و نیز شکل دیگر نه ملت به جمهوری اسلامی در ایران است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید