رفتن به محتوای اصلی

آیا سایت ایران گلوبال «خطی» و «جنگ طلب »است؟!

آیا سایت ایران گلوبال «خطی» و «جنگ طلب »است؟!

کیانوش توکلی

جناب « م. شاهرخ» شما تا کنون چندین بار با اسامی مستعار گوناگون و هر بار هم بسبک کیهان چاپ تهران ؛سایت ایران گلوبال را بدون نشان دادن سند و مدرکی ، سایتی «جنگ طلب» نامیده اید و منهم هر بار از شماخواستم که دلایل خود را مستند کرده و با فاکت مشخص نشان دهید که چرا و چگونه این سایت جنگ طلب است ؟! ..... از جمله نوشتم که ایران گلوبال خطی عمل نمی کند و یکی از هدف های سایت ،دمکراتیزه نمودن فضای جنبش سیاسی ایران است.... آری اندیشه محصول ؛ پرسش و تقابل نظری است که تنها در محیط ازادی تولید می شود؛ از این رو ما به منظور کمک به فعالان سیاسی در دستیابی به حقیقت و پرهیز از یک سویه نگری، مطلق نگری، ستیز با مخالف، تفکیک دو حوزه سیاسی و روشنفکری ... دیسکورس و موضوعات مهم در جنبش سیاسی در این سایت مورد بررسی چند جانبه قرار می گیرد.

راست این است که انقلاب 57، استقرار و تداوم حکومت دینی، فروپاشی سوسیالیسم، پدیده مهاجرت، جهانی شدن و بحران خاورمیانه وسر انجام بحران هسته
ای ایران موجب چالش فکری عظیمی در بین ایرانیان شد بگونه ای که اکنون خطر از هم پاشیدگی کشور را تهدید می کند، به گونه ای که بخشی از اپوزیسیون سکولار ایران موضوع جبهه تمامیت ارضی را مقدم بر جبهه دمکراسی خواهی نهاده اند .

بنابراین سایت و یا نشریه
ای موفق است که بدور از تنگ
نظری و خط بازی
های سیاسی سنتی در جنبش سیاسی ایران دیسکورس ها یعنی موضوعات مهم سیاسی را در کنار هم قرار دهد و از یک جانبه نگری و کم رنگ کردن نظر متقابل پر هیز کند.

علیرغم اینکه که نظرات « م. شاهرخ» دقیقا علیه مجموعه اپوزیسیون ایران است ،نظر ایشان ، نه تنها سانسور نشده بلکه مورد بحث و بررسی قرار گرفته ؛ خود نشانه غیر خطی بودن ایران گلوبال دارد .

با این وجود محور های مطلب گذاری ایران گلوبال به شرح زیر است:

اخبار حقوق بشری؛ مقابله با تبعیض اقلیت ها ؛ محیط زیست , مباحث اندیشه ای و مقالات اینده شناسی :

 _دستگیری

_اعدام

_تظاهرات بخاطر این دو موضوع

_درج اخباری که در ایران سانسور می شود

_ درباره مطبوعات ازادیخواه (کاغذی و اینترنتی )

علیه تبعیض و دفاع از اقلیت های دینی , ملی ؛ جنسی و..... : :

_ دفاع از آزادی عقیده، ادیان و مذاهب

_ طرح خواست حقوق اقوام و یا ملیت ها

_ حمایت از حقوق زنان

_ حمایت از حقوق همجنس گریان

اما در ارتباط با «جوابیه ...» شما از جمله نوشته اید که :«ایران گلوبال دقیقا خطی عمل میکند وتوافقشان هم بر اساس یک خط است و این چیزی نیست مگر راست میانه متمایل به جناحهای فاشیسستی در اپوزیسیون راست که تمایلاتش برای راه حل نظامی بالاست».... و برای اثبات نظر خود از مقاله سام قندچی نام برده و یا فلان شخص نویسنده را لابی اسرائیل نام برده ویا چاپ سخنرانی مریم رجوی را دلیل بر جنگ طلب بودن ایران گلوبال ارزیابی نموده اید و همچنین برای اثبات نظرات خود به خط فکری گذشته اعضای مدیریت پرداختید و..... ، اینکه فلانی روزی « راه کارگری» و دیگری «اکثریتی » و... بوده است و حالا هم این و یا آن خط سیاسی را دنبال می کند چه ربطی به خطی برخورد کردن ایران گلوبال دارد . آری جانم من ، کیومرث نویدی ، سام قندچی ، اقبالی و.... پس از چهل سال کار سیاسی طبیعتا «خط» سیاسی مشخصی دارند ولی با این وجود دلیلی نمی شود که ایران گلوبال خطی عمل کند

بطور مثال_ در همین چند روز اخیر _یکی از اعضای مدیریت سایت ، «گردهمائی مجاهدین در پاریس برای جمهوری اسلامی رجوی!» را در نقد مجاهدین نوشت ودو روز بعد ، عضو دیگری ازهمین مدیریت ایران گلوبال ، «سخنرانی مریم رجوی »را در سایت گذاشت و امروز هم« خلاقییت دنیای کوتوله ها» عضو جدا شده از مجاهدین در سایت گذاشته شد.جالب این جاست که درقسمت پر بیننده ترین مطالب اول سخنرانی مریم رجوی و سپس نقد همان گردهمایی« گردهمائی مجاهدین در پاریس برای جمهوری اسلامی رجوی!» قرار دارد.

برای مطالعه بیشتر می توانید مانیفست _ایران گلوبال اینجا را کلیک کنید

 م. شاهرخ

سایت ایران گلوبال یک سایت جنگ طلب؟ :

چرا سایت ایران گلوبال یک سایت جنگ طلب است ? هیچکس همانطور که قبلا گفته شد با کلمات واقعی خود که میاندیشد در سیاست کثیف وارد نمیشود . اغلب کلمات زیبا مورد ا ستفاده قرار میگیرند تا سیاست های خود را به پیش ببرند.

مگر بوش با کلماتی مانند "مبارزه با تروریسم و حقوق بشر و..."دوکشور مستقل را مور د حمله خود قرار نداده است . مگر مثلا خانم رجوی نمیگوید که خواستار "عدم دخالت نظامی خارجی " میباشد . ولی در عمل شعار بوش "دمکراسی از دمشق تا تهران "را بیان میکند وبا جان بولتن بدنام هماهنگ میشود و خواستار "تحریم همه جانبه " است میشود که خود در زمینه یک طرح جنگی مطرح است . ویا آقای اوباما که اشگ تمساح برای مردم ا یران وحقوق بشر برا ی مردم ایران میریزد ولی آماده است که حمله نظامی نیز انجام دهد و بر سر مردم ایران بمب بریزد. مطمئنا سایت ایران گلوبا ل که فهمیدیم "صلح " هم جزو شعارهایش شده است – که بهر حال حد اقل در حرف مثبت است – ودیگر تنها "دمکراسی وحقوق بشر" نمیخواهد همانطور که خودشان بیان میکنند دارای یک خط مشخص نیستدند و افراد درون این جریان متفاوت فکر میکنند. مثلا آقای سام قندچی در یک مقاله ای در ایران گلوبال خواستار دخالت نظامی سازمان ملل برای جلوگیری از فاجعه شصت وهفت میشوند. البته فکر میکنند که اگر بگویند سازمان ملل دیگر بوی جنگ نمیدهد ولی اگر این فکر را دنبال کنیم و بطور واقعی سازمان ملل در جهت یک دخالت نظامی در ایران باشد تا بقول آقای سام قندچی از فاجعه شصت وهفت دیگری جلوگیری کند مطمنا تنها با زور قدرتهای بزرگ ممکن است چون رژیم ولایت فقیه مطمئنا حاضر نیست که با خوش آمدگویی و فرش قرمز برای جلوگیری از فاجعه جلوگیری کند. مثال دیگر انتشار ممتد مقالات بی وسروته یک لابی اسرائیل بنام مستشار در سایت ایران گلوبال است که دقیقا بر خلاف تیترهای مقاله اش بر طبل جنگ میکوبد.وبرخلاف گفته اقای کیانوش توکلی مقالاتی که در خط جنگ طلبان است و خط تحریم وجنگ را باهم تبلیغ میکند وجناحهای راست اپوزیسیو ن بسیار شدیدتر است که نمونه آخرش هم انتشار سخنرانی یک جنگ طلب دیگر مریم رجوی ا ست که علنا در همان سخنرانی دستش را در دست جان بولتن میگذارد که در جنگ طلبی او هیچ انسان صلح دوستی شک وتردید ندارد. انتشار مقالات یک لابی مجاهدین و جنگ طلب مانند حسن داعی نمونه دیگر این قضیه است . اگر شما به سرتا پای مقالات منتشر شده در این مورد به سایت ایران گلوبال بزنید دقیقا به سنگینی وزن مقالات انتشار شده از امثال مستشار لابی اسراییل میتوانید به این اقعیت پی ببرید.

مواضعی که از مقالات منتشر شده از سایت ایران گلوبال میتوان فهمید یک موضع راست میانه است که تمایلات شدیدی به خطوط راست جنگ طلب از خود نشان میدهد و بعضی مواقع خود نیز نسبت به آن واقف نیستند ولی یک ناظر بیرونی میتواند پس از مدتی با یک نگاه به این سایت به خط وخطوط این افراد متفاوت در این سایت پی ببرد .از امثال آقای نویدی که یک راه کارگری در گذشته بوده است و امروز حتی برای رای دادن به موسوی تبلیغ میکند تا خود آقای کیانوش که یک اکثریتی بوده است و امروز از موضع سوسیال دمکرات شده از اکثریت گذشته هم راست تر میباشد وهمه هم در چهارچوب اسم گرد " حقوق بشر ودمکراسی " گرد هم آ مده اند و البته اقای کیانوش نیز به همان وسیله شریعتمداری که مخالفین خود را متهم میکند دست برده است و با یک اشاره به اینکه :بنا براین مانند کیهان به ما انگ جنگ طلب ایران گلوبال نزنید. این شیوه برخورد نشان میدهد که آقای کیانوش هنوز خود از آن روشهای شانتاژ کیهان برای خاموش کردن مخالف میخواهد استفاده کند و برای خود مشروعیت بخرد که چون کیهان این را درمورد ما میگوید پس هر کس هم که این نظر را بدهد مانند کیهان است ! بهرروی هیچ خطی نمیگوید که ماست من ترش است و هیچ خطی با شعار جنگ جنگ نمیاید چون مشخص است که چنین وقاحتی را حتی جنگ طلبان بطور روشن نمیگویند بلکه در پشت خطی یک جریان است که از گوشه وکنار دم خروس بیزون میزند وقسم های حضرت عباس هم کارساز نیست . عموما هم جریانهای راست معتقد میباشند که ایدئولژیک عمل نمیکنند وبی طرف هستند ! وهیچ رسانه غیر حزبی هم پیدا نمیکنید که مدعی بی طرف ودمکرات نباشد واین روزها حتی سلطنت طلبان دیکتاتور هم که پنجاه سال بر مردم ایران دیکتاتوری شاهنشاهی را با پهلوی حاکم کرده بودند دمکرات شده اند. چو ن هیچ کس نیات خود را مشخص نمیکند مگر با کلمات زیبا . این در کند وکاش است که بر خلاف اینکه گفته میشود که مثلا ایران گلوبال خطی عمل نمیکند دقیقا ایران گلوبال خطی عمل میکند وتوافقشان هم بر اساس یک خط است و این چیزی نیست مگر راست میانه متمایل به جناحهای فاشیسستی در اپوزیسیون راست که تمایلاتش برای راه حل نظامی بالاست نمونه بارز آن نیز در بالا ذکر شد

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید