رفتن به محتوای اصلی

اعتراض خشمگینانه به سال نو

اعتراض خشمگینانه به سال نو
برگردان:
داریوش حاجبی

گزارش کوتاهی از Sueddeutsche.de

آنها خشم خود را فریاد میزنند " مرگ بر جمهوری اسلامی" " دموکراسی برای ایران" و روی تیشرت ها و اعلامیه ها نوشته شده: " اعدام ها را متوقف کنید" و " ما در خواست آزادی مطبوعات را داریم". حدود 80 نفر ایرانی که در تبعید زندگی میکنند، حضور دارند. پلیس تعداد آنها را اما کمی بعد 45 نفر اعلام میکند. آنها جمعه شب گذشته در مونیخ در میدان «پرومناد» دور هم جمع شدند، تقریبن در مقابل ساختمان (کاخ) بایرن. به گفته یکی از شرکت کنندگان زن: " ما دوست داشتیم نزدیک تر به ساختمان بودیم، اما پلیس آن را ممنوع کرد". وی ادامه میدهد: " هتل را آنگونه که مشهود است بیشتر از همیشه مورد حفاظت قرار داده اند." در این شب، کنسولگری جمهوری اسلامی جهت پذیرایی برای سال نو ایرانی دعوت به عمل آورده است. این شرکت کننده زن همچنان میگوید: " ما میخواهیم این نکته را روشن کنیم که در مونیخ جایی برای چنین کار هایی وجود ندارد".

تظاهر کنندگان به مدیریت هتل ابراز کردند که رژیم انکار کننده هلوکاست، نامشروع و دیکتاتور است و آیا این هتل حاضر است که شهرت خود را به مخاطره اندازد؟

« اینه گرید فولکهارد» واکنش دوستانه نشان میدهد، هرچند با یک توضیح کوتاه. " هتل سرگرم روابط خوب با همه کنسولگری های به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی است و در انجام کار سیاسی بی طرف است. علاوه بر آن امکان فسخ قرارداد بسته شده از دیدگاه حقوقی موجود نبود. با این شرح تظاهرکنندگان بیشتر خشمگین شدند و گفتند: " فسخ قرار داد نهایتا شامل یک جریمه میشد".

آنها میخواهند دست کم حضور خود را به نمایش بگذارند. این اولین بار است که سازمان های مختلف ایرانیان در تبعید در یک آکسیون هماهنگ شرکت میکنند. سازمانهایی از قبیل « کمک مونیخ برای ایران»، «جنبش همبستگی کردستان»، سلطنت طلبان و دیگر سازمانها. در این راستا مشکل کار در موثر ساختن اعتراض نمایان میشود. بطور نمونه وقتی که سلطنت طلبان پرچم های خود را تکان میدهند، دیگران در اصل نمیخواهند که در کنار آنان در عکس دیده شوند.

122 اسم خوانده میشوند. افرادی که در تظاهرات بر علیه انتخابات محکوم و سپس اعدام شده اند. در همین حال، در سمت دیگر میدان « مهمانان» از راه می رسند، تعداد آنان به 100 نفر میرسد. حضور خبرنگاران جایز نیست و بیشتر از آن نمیتوان خبر تهیه کرد.

گزارش از:

اشتفان هاندل

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید