رفتن به محتوای اصلی

اعلام نرخ بیکاری در اهواز و خوزستان ممنوع است

اعلام نرخ بیکاری در اهواز و خوزستان ممنوع است

انچه قبل و بعد از دولت احمدی نژاد بر  زندگی و سرنوت مردم عرب اقلیم اهواز رفت، کم نبود که این وضعیت با همان شدت و حدت بی توجعی و به حاشیه راندن انان در دولت تدبیر حسن روحانی با سرعت ادامه دارد. سیاست محرمانه عدم دادن وام  از سوی بانکها به کشاورزان عرب و جوانان عرب برای چه برای ازدواج و چه برای سرمایه گذاری کوچک که در دوران محمد خاتمی به بانکها از سوی محافل امنیتی و نظامی سپاه ابلاغ شد، و نیروهای سیاسی و حقوق بشری عرب ان را افشاء کردند، امورز از زبان نمایندگان استان افشاء میشود. این افشاگری ها به همراه دیگر افشاگری ها در خصوص به حاشیه راندن و نگاه امنیتی و سرکوب در اقلیم اهواز به حدی است، که غیر از امام جمعه ها و مسئولین حکومتی، امروز از زبان بعضی از نمایندگان خود نظام ایران نیز بیان میشود و دیگر جای شک و شبیه ایی باقی نگذاشته است.

ممنوع کردن میزان بیکاری و سطح فلاکت در استانی که 70% ثروت و پول ایران را به دلیل چاه های نفت و گاز ان، را تامین میکند، و در همان حال از فقیرترین استان های کشور است، و مردم و بخصوص جوانان ان از بیکاری و سرکوب رنج میبرند، واقعیت دیگری است که دولت روحانی با توجه به دهها وعده و وعید به این مردم اقلیم و دیگر مردم ایران جا در پای دولت های سلف خود میگذرد و فقط اکتفاء به انتقاد زبانی از وضعیت اجتماعی مردم اینجا و انجا میکند، اما عملا قدمی در راه تحقق اجرایی وعده های خود نمیکند یا نمی خواهد انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر 26 ژوئن 2014، جواد سعدون زاده رئيس مجمع نمايندگان خوزستان  عنوان کرد:  استان خوزستان بعد از استان تهران در رتبه اول وصول مالیات در کشور را دارد و این مسئله موجب وارد آمدن فشار اقتصادی فراوانی بر مردم می شود.

وی با بیان اینکه، استان خوزستان سه سال پیاپی رتبه اول وصول مالیات را داشته است و این به معنی این است که شیره جان مردم را به مدت سه سال کشیده اند، اظهار کرد: این مسئله به این معنی است که سه سال پیاپی جیب مردم خالی شده البته این کار قانونی بوده اما امکاناتی که با ملایمت بیشتری در این خصوص با مردم برخورد شود هم امکان داشت.

سعدون زاده افزود: استان خوزستان از نظر سپرده قرض الحسنه بعد از استان تهران در رتبه اول قرار دارد، گفت: اما متاسفانه بانک های خوش انصاف استان این پول ها را به مرکز منتقل و خرج نازپروده ها می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله در حالی اتفاق می افتد که یک جوان در آرزوی گرفتن یک وام پنج میلیونی برای ازدواج است.

وی با بیان اینکه، اعلام نرخ بیکاری در استان خوزستان محرمانه است اظهار کرد: ما باید به دنبال تقویت بنیه جوانان استان باشیم تا بتوانیم سربازان جدید برای ولایت داشته باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سیستم نادرست آموزش و پرورش در استان تصریح کرد: استان خوزستان یک استان جوان است همچنین میزان قبولی دانش آموزان خوزستانی در مقطع ابتدایی  29در کشور است همچنین در مقطعه راهنمایی 30 و در مقطع متوسطه 32 در کشور هست و متاسفانه این آمار نا امید کننده است.

 

وی همچنین در خصوص شهرستان های کوچک و عمدتا تازه تاسیس در استان مانند هفتکل، اندیکا، باوی و کارون گفت: این شهرستانها  فاقد زیر ساخت و امکانات اولیه برای زندگی هستند و فقط نام آنها شهرستان است. باید تمهیداتی برای پیشرفت این شهرستان ها اندیشیده شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
کنگره ملیت های ایران فدرال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید