رفتن به محتوای اصلی

لایحه ای در سنا علیه متجاوزین به حقوق بشر در ایران

لایحه ای در سنا علیه متجاوزین به حقوق بشر در ایران

تنی چند از سناتور های آمریکایی ، روز پنج شنبه بیست و دوم بهمن ماه طرح دو لایحه را علیه متجاوزین به حقوق بشر در ایران به سنای آمریکا ارائه دادند. لایحه ای برای مقابله با شخصیت های دولت جمهوری اسلامی که در خشونت های اخیر علیه جنبش اعتراضی نقش داشته اند و کمک به هواداران دموکراسی در ایران.

در این زمینه دو سناتور جمهوری خواه "جان کورنین" و " سم برونبک" طرح لایحه ای را پیشنهاد کرده اند که بر مبنای آن دولت ایالات متحده آمریکا باید به مخالفین با دولت حاکم جمهوری اسلامی کمک غیر نظامی کند.

سناتور"جان کورنین" امیدوار است که این لایحه هر چه زودتر تصویب شود تا به جنبش اعتراضی ایران و در نتیجه آزادی و دموکراسی در این کشور کمک شود.

از سوی دیگر "جان مک کین" و "جان کیل " سناتور های جمهوری خواه ،"اوان بای" سناتور دموکرات و "جو لیبرمن" سناتور مستقل طرح لایحه ای دیگر را در همین راستا به سنای آمریکا ارائه دادند.

در این طرح پیشنهاد شده است که دولت ایالات متحده آمریکا موظف است به طور قاطع و مستقیم با مسئولین نقض حقوق بشر در ایران ، با مسدود کردن دارایی های آنها و عدم صدور روادید با این افراد برخورد کند.

همچنین در این طرح از باراک اوباما ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواسته شده است تا لیستی را با اسامی این افراد تهیه کرده در اختیار وزارت امور خارجه و وزارت دارایی قرار دهد تا نامشان با قرار گرفتن بروی سامانه های اینترنتی برای جهانیان فاش شود.

"جان مک کین"در این زمینه متذکر شد که:" آمريکایی ها از نظرمادی و معنوی متعهد هستند که به کوشش و تلاش مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دمکراسی کمک کنند.در این مسیر محروم ساختن متجاوزین به حقوق بشر در ایران از دسترسی به سیستم مالی آمريکا پیامی نیرومند به جهان خواهد فرستاد تا این افراد درارتباط با عملکرد خود درسرکوب مردم ایران دوباره اندیشی کنند".

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
RFI

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید