رفتن به محتوای اصلی

اقای دادستان! بیش از این، بیداد مکن!

اقای دادستان! بیش از این، بیداد مکن!

اقای محسن اژه ای دادستان کشور با سه ویژگی شناخته می شود:اول این که حکم ترور پیروز دوانی را صادر کرد. دوم،عیسا سحر خیز را گاز گرفت و سوم این که احمدی نژاد گفت که او را به این دلیل از وزارت اطلاعات کنار گذاشتم که پیر زن هشتاد ساله ای را به جرم انقلاب مخملی به سلول انداخت!اینک این شخص بسیار با درایت و دادگر و باکفایت در جایگاه دادستان نشسته و شهروندان را به اقدام بازدارنده تهدید می کند.

هنوز کلام او به پایان نرسیده که در اجرای سیاست بازدارندگی علیه دانشجویان،به خانه های دانشجویان ریخته و به گونه ای با انها رفتار می کنند که گویا قرار است تروریست ها را غافلگیر نموده و از اقدام تروریستی باز بدارند!به راستی که روزگار عجیبی است!

از یک سو 5 تن از شهروندان را بدون دلیل به اعدام محکوم می کنند. از دیگر سو در کردستان جوانی که حکم اولیه اش 10 سال بوده را به سرعت به اعدام محکوم و حکم را به اجرا در می اورند. ده ها شهروند دیگر را در این گوشه و ان گوشه ی کشور و با اتهامات نا مشخص از چوبه های دار اویزان می کنند. در عین حال ده ها فعال سیاسی و اجتماعی را بازداشت می کنند که مثلا از تظاهرات مسالمت امیز 16 آذر جلوگیری نمایند. از طریق پیامک،مردم را تهدید می کنند که 16 آذر در تظاهرات شرکت نکنند و این در حالی است که مدعی هستند در 13 آبان فقط 5000 نفر دست به تظاهرات زده اند!

حکومت برای پیشگیری از تدوام تظاهرات و اعتراضات،فقط یک راه را بلد است. بگیر و ببند و صدور حکم اعدام و امثال ان. ولی ایا به راستی سرکوب چاره ساز است؟ ایا به راستی رهبری تظاهرات سبز ها در دست چند فعال شناخته شده ی سیاسی و دانشجویی است؟ بازداشت اعضای ادوار ،تحکیم و دانشجویان و دانش اموختگان لیبرال و سایر گروه های سیاسی شناخته شده،اگر موجب توقف تظاهرات بود که در ابتدای اعتراضات بیش از 4000 نفر بازداشت شدند، پس چرا موجب توقف اعتراضات نگردید؟

اگر اقدام پیشگیرانه این است که گروهی از فعالین سیاسی را بدون دلیل بازداشت کنید، خوب است بدانید که باز هم سخت در اشتباه هستید .همچنان که در بازداشت هاله ی اسفندیاری دچار اشتباه استراتژیک شدید.

ایا بازداشت او مانع از این شد که در مقابل تقلب شما چند ملیون به خیابان نریزند؟دیواری کوتاه تر از کوشندگان سیاسی و دانشجویی که در این کشور دم تیغ شما هستند،نیافته اید؟ اگر چنین است همه ی ما را بازداشت کنید تا برای شما روشن شود که در 16 آدر صد ها هزار نفر به خیابان ها خواهند ریخت. به راستی باور کرده اید که جنبش سبز با این بازداشت و سرکوب،متوقف خواهد شد؟ هنوز در نیافته اید که این بار توده های ناراضی مردم به حرکت در امده اند؟

باید چند صدهزار نفر را بازداشت کنید تا بلکه بتوانید برای مدتی کوتاه از اعتراضات جلوگیری نمایید. ایا چنین کاری ممکن است؟چرا نمی خواهید از تاریخ درس بگیرید و تا این اندازه مردم و خودتان را به زحمت نیندازید؟چه کسی به شما گفته است، برای پیشگیری از یک جنبش اعتراضی که در همه جا گسترش یافته است،باید سرکوب کرد؟ایا در تبریز شاهد نبودید که صد ها هزار مردمی که پیش از این به استقبال سران حکومت می اوردید تا شعار های حکومتی بدهند،در سفر اخیر رییس جمهور تقلبی در خانه ها نشسته و نیامدند؟ در حالی که وعده داده بودید صدهزار را به استادیوم خواهید اورد!

ایا پیش از این مردم را تهدید نکرده بودید و ایا تهدید نتیجه داشت؟شاید گمان کرده اید تا ان جا که ممکن است و تا زمانی که نیرو های قهریه را در اختیار دارید بر سر مخالفین می زنید،بلکه نتیجه بخش باشد. اما باید به شما هشدار بدهیم که روی دیگر سکه را نیز ببینید. هر جامعه ای تا حدی سرکوب و زور را تحمل می کند. اگر بیش از ان بر او فشار بیاورید، ممکن است منفجر شود و در ان صورت هیچ کس نخواهد توانست از خشم مردم پیش گیری کند.شما ها در تظاهرات،هر انچه توانسته اید بر سر و کله ی دختران و پسران زده و می زنید. به محض این که در تحلیل ها امد که دانشجویان رهبری این حرکت را بر عهده دارند که از طریق شبکه ی اجتماعی و از طریق اینترنت،مردم را به تظاهرات دعوت می کنند،ابتدا به سراغ اینترنت رفته و پس از ان رهبران جنبش دانشجویی را قلع و قمع می کنید؟ سخت در اشتباه هستید.اگر حتا در این کار پیروز شدید که نمی شوید،دیوار نویسی را چه می کنید؟ تظاهرات دانشجویی در دانشگاه ها و دبیرستان ها و کارخانه ها را چه می کنید؟ اعتصابات شهری و به ویژه اعتراضات مردمی در روز های محرم را چه می کنید؟

به راستی که از شدت نادانی و بی تدبیری،ملتی را به زحمت انداخته و نمی خواهید بپذیرید که از ادامه ی حکومت ناتوان هستید. ما برای پرداخت هر نوع هزینه ای اماده ایم.ما را از زندان نترسانید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
mohandestabarzadi.blogfa.com

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید