رفتن به محتوای اصلی

‏کوبانی‬ افسانه شد

‏کوبانی‬ افسانه شد
آزادیخواهان جهان از کوبانی دفاع میکنند

 

برلین

 

 

کوبانی‬ افسانه شد

کوبانی را هیچ گاه ندیده ام و به سوریه و روژ آوای کردستان هم سفر نکرده ام ، ولی کوبانی از هر شهری به من نزدیک تر است .

صدها شهر کوچک و بزرگ جهان را در هر پنج قاره جهان دیده ام ، در پنج کشور ایران ، عراق ، سوید ، استرالیا و انگلیس زندگی کرده ام ، ولی هیچ شهری در جهان ، به اندازه شهر نا دیده کوبانی به روح ، روان و فکر من نزدیک نیست.

مذهبی نیستم ، ولی برای کوبانی بی اختیار دعا کرده ام ، شب ها با فکر کوبانی می خوابم و در بیداری ، اولین چیزی که دنبالش هستم ، سرنوشت کوبانی است ، و چه بر کوبانی و گریلاها گذشته است ، زمانی که من خواب بوده ام.

کوبانی این روزها و شب ها در فکر و قلب من و ملیونها انسان شریف و آزادی خواه است ، آرزو می کنم کوبانی پیروز شود ، داعش و متحدینش نابود شوند ، و زنان و مردان کوبانی ، در نبرد روشنایی علیه سیاهی ، آزادی علیه بربریت و نسل کشی ، عدالت علیه سرکوب و بی حقوقی ، انسانیت علیه فاشیسم ؛ پیروز شوند.

کوبانی تا همین لحظه هم پیروز است . شهر کوچک کوبانی ، در مقابل داعش که ارتش دو کشور عراق و سوریه را در مدت کمی شکست داد و به مرز نابودی کشاند ، تانک و توپهای آنها را به غنیمت و هزاران ارتشی را به اسارت گرفت ، بیش از بیست روز است مقاومت می کند ، و ضربات سنگینی به داعش زده است.

کوبانی اگر سقوط هم بکند؛ در تاریخ سربلند و پیروز است . کوبانی به کردستان ، به منطقه ، به جهان نشان داد ، که چه قدرت عظیمی در مبارزه و مقاومت مردم متحد و مصمم هست.

کوبانی افسانه شد .

-----------
در فیسبوک کوبانی : 

عکس ها مربوط به حضور آنارشیست ها در کوبانی :

 علیرغم ائتلافی از چندین کشور به رهبری آمریکا علیه دولت اسلامی، مردم کُرد منطقه به تنهایی و با سلاح های سبک از کوبانی دفاع می کنند. این در حالی ست که نیروهای داعش دارای سلاح های سنگین ساخت آمریکا، روسیه، آلمان و فرانسه هستند. چند عضو واحدهای دفاع از مردم (YPG) در هفته ی پایانی سپتامبر ٢٠١۴ موشک انداز میلان، ساخت مشترک آلمان و فرانسه را از نیروهای داعش به غنیمت گرفتند و به یک نماینده ی پارلمان آلمان به نام یان فان اکن نشان دادند. در واحدهای دفاع از مردم فقط نیروهای کرد حضور ندارند، عرب ها، ترکیه ای ها، مسلمانان، ایزدیان، مسیحیان و خداناباوران نیز در این واحدها عضو هستند.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که کوبانی منطقه ایست که انقلاب کردهای سوریه برای خودگردانی یا کنفدرالیسم دمکراتیک برای خاورمیانه در ژوئیه ٢٠١٢ مطرح شد، انقلابی که اهدافی همچون دفاع از اقلیت های قومی، مذهبی و برابری زن و مرد را می خواهد.

 اکنون هزاران تن از نیروهای مختلف سوسیالیست، سندیکالیست، انقلابی زن و مرد و آنارشیست از ترکیه برای یاری به مقاومت به کوبانی می روند.

یوسف می نیسد:

زن و مرد و دختر و پسر، همگی تفنگ به دست منتظرند تا جانوران اسلامی داعش به شهر وارد شوند و خانه به خانه و تا آخرین نفس بجنگند.
چند ماه است که جلویشان ایستاده‌اند و الان هم یک هفته است که با حضور سنگین نظامی داعش نگذاشته‌اند وارد شهر بشوند. با این حال آن‌ها دم دروازه‌ی شهر رسیده‌اند. تانک‌های‌شان به دیوارها و خانه‌ها شلیک می‌کنند و وحشت‌آفرینی می‌کنند. در این دنیای به هم پیوسته که قرار بود در آن بنی‌آدم اعضای یکدیگر باشند، کوبانی به تنهایی ایستادگی می‌کند. با این حال همین امروز یا فردا ممکن است داعشیان وارد شهر بشوند. آن‌ها به قصد کشتار و برده گرفتن و تجاوز به مردم و مصادره اموال و سرزمین‌شان آمده‌اند. اینجا کره زمین است، سال 2014 میلادی، خاورمیانه!

 اینجا مردمی بی‌پناه تنها در شهر کوچک خود نشسته‌اند و سپاه قتل و تجاوز و غارت آن‌ها را محاصره کرده است.
می‌بینید؟ این ایستادگی از برترین حماسه‌های عصر ما است. شاید هم در تاریخ چنین باشد. اما از همه این‌ها گذشته، آیا جای افسوس و بعد از آن موجب شرمندگی نیست که جهان اجازه دهد خالقان چنین مفهوم مثبت و چنین عملکرد با ارزشی به دست جانوران دولت اسلامی داعش سلاخی بشوند و جان و مال‌شان از بین برود؟ آیا جهان می‌نشیند و نگاه می‌کند تا چنین اتفاقی بیفتد؟ چگونه پس از آن می‌شود دم از نوع دوستی و بشر دوستی زد؟

همین الان که من می‌نویسم، در همین چند لحظه که اخبار را رها کرده‌ام و می‌نویسم، شاید همین الان هم دیر شده باشد. با این حال هر اتفاقی که بیفتد، تاریخ جایگاه بلند آن مردمان را از یاد نخواهد برد. و اگر جهان به آن‌ها کمک نکند، تیر زهرآلودی را به قلبش راه داده است...

حضور دهها‌ هزار کورد ترکیه در مرز سوریه به پشتیبانی از کوبانی ....
سیاستمداران ، پارلمانتاران و مسئولین کورد ترکیه از حاضرین این حرکت بودند

دهها هزار نفر در اروپا در حمایت از کوبانی راهپیمایی کردند

دهها هزار کردستانی به منظور پشتیبانی از کوبانی به خیابان‌ها آمدند. دهها هزار کردستانی در شهرهای برلین, کلن, فرانکفورت, هامبورگ, پاریس, استراسبورگ و مارسلیا به میادین آمده و شعار «کوبانی تنها نیست» سردادند.

در شهر برلین, پایتخت آلمان به منظور محکوم‌کردن حملات تبهکاران داعش به کوبانی, یک راهپیمایی برگزار شد که دهها هزار تن در آن شرکت کردند. نیمی از این راهپیمایان آلمانی بودند و یکصدا خطاب به آنگلا مرکل, صدراعظم آلمان گفتند:«جناب شانسولی تا کی در قبال کوبانی سکوت می‌کنی».
روز گذشته نه تنها در برلین, بلکه دو منطقه مهم آلمان «پوتسدامر پلاتز» و «الکساندر پلاتز» شاهد حضور مقاومتگران تاریخی کردها شدند. این راهپیمایی میان هر دو خیابانی که مجلس فدرال آلمان و وزارت‌های فدرال و سفارت‌های کشورهای خارجی قرار دارد, برگزار شد. در این راهپیمایی شعارهای «زنده‌باد مقاومت کوبانی» و «مرگ بر فاشیسم داعش» سرداده شد.

این راهپیمایی با پیشاهنگی کردستانیانی که 5 روز است به اعتصاب غذا دست‌زده‌اند, برگزار شد و از نیروی ی.پ.گ و ی.پ.ژ حمایت شد.
راهپیمایان به مقابل ساختمان وزارت خارجه آلمان رفتن و تحصن کردند. آنها سکوت دولت آلمان در قبال حملات به کوبانی را محکوم کردند.
یوکسل کوچ, رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کردها در اروپا که در اعتصاب غذا بسر می‌برد, در جمع راهپیمایان گفت:«ما باردیگر هشدار می دهیم که نمی توانید هماننده آنچه در شنگال رویداد, بعدها بیانیه‌ای صادر و بگویید متأسفیم. زیرا بی‌معنا خواهد بود. باید آلمان و دیگر کشورهای اروپایی سریعا در حمایت از کوبانی اقدام کنند».

تداوم مقاومت کوبانی

در کوبانی علی‌رغم حملات گسترده تبهکاران داعش با استفاده از سلاح‌های سنگین, مقاومت وارد بیستمین روز خود شد. امشب هم در شرق و جنوب شهر کوبانی درگیری‌های سنیگینی روی داد و دهها تبهکار داعش به هلاکت رسیدند. در کوبانی از اوایل مقاومت تاکنون , امشب شدیدترین توپباران‌ها صورت گرفت.
در کوبانی میان تبهکاران داعش و مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ امشب درگیری سنگین روی داد. درگیری‌ها بویژه در جبهه شرقی و جنوبی شهر کوبانی ادامه یافت. سنگین‌ترین درگیری در تپه مشتنور و حومه آن روی داد.

بنا به گزارش‌های رسیده, تبهکاران داعش سراسر امشب با استفاده از سلاح‌های سنگین از قبیل تانک و توپ به حمله دست زدند. در پی پاسخ کوبنده مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ دهها تبهکار کشته شدند.
انور مسلم, رئیس مشترک حکومت کانتون کوبانی در مورد نتایج درگیری‌های شب گذشته گفت در هر سه جبهه غروب روز گذشته درگیری‌های سنگین روی داد و هر دقیقه بیش از پیش سنگین‌تر می‌شود.

گذشته از درگیری‌ها در جبهه‌های جنوبی و شرقی, مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در جبهه غربی هم به حمله دست زدند. در روستای سفتک در ضلع غربی کوبانی, یک انبار مهمات نظامی تبهکاران داعش از سوی مبارزان ی.پ.گ منهدم شد.
بنا به گزارش‌ها, در این درگیری هم شمار زیادی از تبهکاران از پای درآمده‌اند.
بمباران‌های جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی
از سوی دیگر, جنگنده‌های کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش امشب مواضع داعش در حومه کوبانی را بمباران کردند.

جنگنده‌ها نخستین حمله را در ساعت 02:05 به وقت محلی در جبهه جنوبی به انجام رساندند. در ساعت 03:30 هم در جبهه‌های شرقی و جنوبی هم شش بار به بمباران مواضع تبهکاران دست زدند. هنوز اطلاعی دقیق از نتایج این بمباران‌ها در دست نیست.
بخاطر این بمباران‌ها, درگیری‌ها مدتی متوقف شد, آما سحرگاه امروز بازهم از سر گرفته شد.
انتظار می‌رود که مرکز اطلاع‌رسانی ی.پ.گ در مورد نتایج این درگیری‌ها در ساعات پیش‌رو اطلاعیه‌ای صادر کند

درشهرهای کلن, فرانکفورت و هامبورگ آلمان و همچنین پاریس , استراسبورگ و مارسلیای فرانسه هم دهها هزار نفر به خیابان‌ها آمده و ضمن اعلام حمایت قاطع از کانتون کوبانی غرب کردستان و محکوم کردن حملات تبهکاران داعش و سکوت کشورهای غربی, از جامعه بین‌المللی خواستند که به حمایت از کوبانی برخیزند.


در خاورمیانه‬ ای که زن را ضعیف و بدون شخصیت مستقل تعریف می کنند، این زنهای کورد در حال بازنویسی تاریخ اند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
فیسبوک کوبانی- و اخبار کوبانی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید