رفتن به محتوای اصلی

حق السکوت ندهید

حق السکوت ندهید

شما سرفرازان , سربلندان , قربانیان تجاوز , ملت همه با شما هستند . حق السکوت ندهید.

“عده‌ای از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند”.

(بخشی از نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی 8 مرداد 88)

بارها و بارها از این گونه جنایتها شنیدیم , آرزو کردیم که شایعه باشد , دلمان خواست که دروغ باشد , دست آخر گفتیم که انشاءالله گربه است . و اکنون این کروبی است که از اینهمه انبوهی دژخیمی و دژخوئی به فغان آمده است .

در سال 2002 پسر دوازده ساله ای از یک قبیله کم درآمد در ده میروالا از فرمانداری مظفرگر پاکستان بدست چند نفر از مردان قبیله ثروتمند ماستوی بلوچ در همان ده ربوده شد و به او تجاوز کردند و برای آنکه روی جنایت شان سرپوش بگذارند گفتند که آن پسر با دختر هیجده سال ای از قبیله شان زنا کرده است . خانواده پسر , پدر و دختر بزرگ و چند نفر دیگر رفتند تا فرزندشان را از دست آن تبهکاران رها کنند . شورای ریش سفید ها جلسه کردند . خانواده پسر پذیرفتند که آن دختر هیجده ساله با این پسر و یک دختر از خانواده پسر هم با یک مرد از سوی دیگر ازدواج کنند . در راه بازگشت بودند که چند نفر مسلح راه را بر آنان بستند و مختاران بی بی , دختر بزرگ خانواده که آموزگار قرآن در ده بود را به ضرب تفنگ گرفتند و با خود به طویله ای بردند و دسته جمعی به او تجاوز کردند . او را نیمه برهنه به پدرش تحویل دادند . در آنجا , در پاکستان و بویژه در آن منطقه بسیار طبیعی است که آن دختر همان لحظه یا فردا خودش را آتش بزند و یا جور دیگری خود کشی کند . ولی این بار این دخترچنان نکرد . بر پیکار با جنایت کاران برخاست .

جمعه پیش نماز ده در خطبه های نماز آن کاررا نکوهش کرد و از خانواده قربانی خواست که پیگیر این جنایت باشند . یک خبرنگار محلی آگاه شد و آنرا برملا کرد . چندانی توجه جلب نشد تا که مجله تایم , بی بی سی و روزنامه نیویورک تایمز آنرا گزارش کردند و حتا نیکلاس کریستوف به آنجا رفت و رپرتاژ مشروحی تهیه کرد . نگاه جهانیان به آنجا دوخته شد.. دولت پرویز مشرف پانصد هزار روپیه داد که او ساکت شود . مختاران با آن پول مدرسه ساخت . گرچه جان خود و خانواده اش پیوسته تهدید شد ولی او از پای ننشست . جانیان را دستگیر کردند و شش نفر از آنان به اعدام محکوم شدند که در بازیهای حقوقی چندین بار رای نقض شد و تائید شد. کتاب خاطرات او در فرانسه رتبه سوم در لیست پرفروشترین کتابها شد . آن زن بی هیچ تجربه ای در کارهای سیاسی و دسته جمعی با این از خودگذشتگی و دلاوری اش شهره جهان شد و جایزه های بسیاری برای دلیری آن زن به او دادند و او هم با آن درآمد ها هم مدرسه را بزرگتر کرد و هم پناهگاهی برای زنان تجاوز شده و بی پناه فراهم آورد . پرویزمشرف رئیس جمهور کودتاچی وقت از دادن گذرنامه به او برای شرکت در نشست های بین المللی خودداری کرد که ادعا میکند که برای به اصطلاح حفظ آبروی پاکستان بوده است . هیلاری کلینتون , سناتور آنزمان معترض پرویزمشرف شد و جهانیان فشار را افزونتر کردند تا که محدویت ها به کنار رفت . امروز آن زن از چهره های شهره جهان و از قهرمانان حقوق زنان است.

با کاری که او کرد نه تنها داد خود را ستاد و تبهکاران را تسلیم دادگاه کرد و هشداری به همه تبهکاران دیگر داد بلکه به زنان میهن اش یاد داد که تا بر نیاشوبند در بر همان پاشنه خواهد چرخید و آنان همچنان همیشه هستی شان به غارت حیوان صفتان خواهد رفت.

ما فاصله بسیاری با آن گونه خوی های قرون وسطائی داریم که قربانیان این دست جنایتکاران را بد و آبرو باخته بدانیم . این در عربستان اتفاق افتاد که زن جوانی را که شش نفر به او تجاوز کرده بودند به شلاق محکوم کردند.

در این دو ماه گذشته ایرانیان و بویژه جوانان با چیرگی بی کم و کاست شان به تکنولژی ارتباطات , یوتیوپ , فیس بوک , تویتر و دهها رسانه دیگر شگفتی جهانیان را بر انگیختند . بسیار گفته شد که ایرانیان پیشرفته ترین , آموزش دیده ترین و مدرن ترین های منطقه هستند . چنین مردمانی با آن شیوه های عقب مانده میانه ای نباید داشته باشد .

شما سربلندان , سرفرازان , قهرمانان که قربانیان تجاوز , این بی آزرم ترین و ددمنشانه ترین جنایتها شده اید، بدانید که همه ملت با شما هستند . قلبشان با شما می تپد , درد و رنجوری شما همگان را به درد دچارکرده است . ما همگی سوگوارانیم . حتا یک دم مباد که خود را آبرو باخته بدانید که شما آبروی ملتمان هستید. مگر نه اینکه وقتی یک زندانی پس از تحمل شکنجه از زندان که بیرون می آید احترام همگان را دارد و یک سرو گردن از دیگران بالاتر است و ریز به ریز جنایتها که بر او رفته شرح میدهد و حتا مینویسد . پس شما که قربانیان شکنجه ای هستید که صد ها بار از آن نوع شکنجه های متداول هولناکتر و سختتراست بیگمان خود را باید چند سرو گردن فراتر و بالاتر از دیگران ببینید . شما بهای گزافی را در زیباترین راه , در پیکار برای آزادی , برای رهائی ملت تان پرداخته اید . پس درود بر شما . پس افتخار بر شما . پس هزاران سلام و تحیت و احترام پیشکش شما .

بسیار عزیزان : همه میدانیم که هر لبی از قربانیان که بسته میشود لبخندهائی بر لبهای کثیف و خون آشام آن جنایت پیشگان می آورد . و هر لبی که باز میشود و آنچه که از فرومایگی و پستی آن ددان گفته میشود , نفس کشیدن را بر آنها حرام میکند . از آن گذشته هیچ میدانید که هر گزارشی از این دد منشی ها دهها و شاید صدها انسان دیگر ا از این دست ستم ها میرهاند و جانیان را به مکافات زشتکاریهایشان میرساند . پا پیش بگذارید . لب باز کنید . آن دیوان میخواهند که شما با سکوتتان به آنها حق السکوت بدهید . آنان را ازاین اخاذی شرم آورمحروم کنید .

و شما خانواده ها و نزدیکان این عزیزان : همچنانکه که اگر فرزندتان با سر شکسته و چهره خونین به خانه می آمد , که بسیار آمد ند , شما آنها را با مهر سرشار تیمار کرده و میکنید . پس با این قهرمانان که صد ها بار آسیب دیده تر هستند با مهر سرشارتر برخورد کنید و به افسانه ای بنام آبروی خانوادگی باور نداشته باشید . آبروی خانواده در دفاع از حق لگد مال شده فرزندتان است در پیکار برای سپردن این دیو ها به عدالت است . همه مردم پشتیبان شمایند و به دیده ستایش بر شما و فرزندتان می نگرند.

وشما و ما مردم : این کوچکترین کاری است که ما در برابر این اسطوره های پیکار برای آزادی میکنیم که تا آنجا که میتوانیم خود را در درد و رنج این عزیزان سهیم بدانیم و آنان را پیوسته گرامی بداریم و مهرمان را و احترام مان را هرگز از آنان دریغ نداریم . اگر بر این باوریم که ما ملت آگاه و بالنده ای هستیم راهش همین است که چنان با یگانگی پشت اینان بایستیم که با افشای آنچه که از این حرامی ها بر آنان گذشته است درخت ناپاک ستم را چنان از سرزمین پاکمان بزدائیم که دیگر هیچ دیو و ددی یک دم بخود جسارت دست اندازی بر عزیزانمان را و آزادی مان را به دل ناپاکش راه ندهد .

هم اکنون که کروبی پشت این قربانیان ایستاده است ماهم صف هایمان را پرشکوه تر پشت او و آنان درست کنیم و دست در دست همدیگر اهریمن را برای همیشه از میهنمان برانیم .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
سایت مرتضی نگاهی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید