رفتن به محتوای اصلی

چه کسی دروغ می‌گوید؟

چه کسی دروغ می‌گوید؟

مناظره زنده تلویزیونی نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آتشی که احمدی نژاد بر پا کرد، از جمله افشاگری خود به خودی علیه نظامی است که سی سال است به خورد مردم ایران داده است که ما نمایندگان خداوند روی زمینیم. دیالوگی که احمدی نژاد باب آن را گشود، رو شدن سرطانی است که بر دامن جمهوری اسلامی افتاده است و حتی اگر با هیاهوی همیشگی صدا و سیما و با مسکنّ های موقتی لاپوشی شود، اثر خود را بر این نظام پوسیده مملو از فساد خواهد گذاشت. این مکر الهی است که نادانی چون احمدی نژاد برای چهار سال حکومت بیشتر، حاضر می‌شود جریانی لخت و عور از تخریب را علیه کسانی به راه بیاندازد که نظام بر آن‌ها متکی است اما جالبتر از همه تایید و حمایت قدرتمندترین مرد سیاسی-مذهبی ایران یعنی آیت الله خامنه ای از این جریان و افراد است.

ساده لوحی است اگر بخواهیم به این بپردازیم که احمدی نژاد راست می‌گوید یا دروغ، موسوی یا کروبی کدام راست می‌گویند و کدام دروغ. موضوع را بایستی از نگاهی دیگر دید.

احمدی نژاد در اولین مناظره زنده تلویزیونی خاندان رفسنجانی را به فساد مالی متهم کرد. او علی اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که به دلیل بسته شدن منافع مالیش، سه بازیگر را به میدان فرستاده است تا احمدی نژاد را شکست دهد. موضوع از چند احتمال خارج نیست.

1. احمدی نژاد دروغ می‌گوید. در این صورت کوه ادعا، انباشتگی نهضت انتظار برای ظهور امام زمان، مظهر عدالت و مهرورزی و هزاران بت دیگر که احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای او ساخته اند فرو می‌ریزد. در این صورت احمدی نژاد حاضر شده آبروی افراد را در جلوی چشم مردم ببرد تا باز بر سر قدرت باقی بماند.

در این احتمال کار به اینجا متوقف نمی‌شود. قوه قضاییه هم زیر سوال می‌رود. مگر عباس پالیزدار چه گفت؟ او هم همین حرف‌ها را زد و دیدیم چه بر سر او آمد. قانون در برابر همه یکسان است پس چطور است که احمدی نژاد راست راست راه می‌رود و کماکان خبری از واکنش قوه قضاییه نیست؟ عباس پالیزدار فردی ناشناخته بود که اگر دادگاهیش نمی کردند حرفش به گوش کسی نمی رسید. اما احمدی نژاد چه؟

2. احمدی نژاد راست می‌گوید. که در این صورت موضوع پیچیده‌تر می‌شود. هاشمی رفسنجانی کیست؟ رییس مجلس خبرگان، مجلسی که قرار است بر کار رهبری نظارت کند. حال در راس چنین مجلسی فردی فاسد قرار گرفته است و ویژگی فساد هم معلوم است که چیست. کسی که دچار فساد مالی شد همه چیز را به پول می‌فروشد و اساسا کاری چون نظارت و انحرافی چون فساد مالی در یک کاسه نمی‌گنجند. وقتی کسی مثل رفسنجانی با این فساد مالی به ریاست مجلس خبرگانی انتخاب می‌شود که اعضای آن همه از روحانیون ارشد نظام هستند، روحانیونی که همه در اطراف خود یک سیستم اطلاعاتی و خبر رسانی دارند و نمی‌توان متصور شد که از وضعیت رفسنجانی بی خبر بوده‌اند، تنها نتیجه ای که می‌توان گرفت این است که اکثریت این روحانیون یا نادانند و یا خود فاسد.

صلاحیت هاشمی رفسنجانی را چه کسی تصویب کرده است؟ او برای کاندیدا شدن در مجلس خبرگان، توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است. همان شورای نگهبانی که هزاران نفر را با تیغ نظارت استصوابی خود رد صلاحیت کرده است. هاشمی رفسنجانی با این فساد مالی عظیم، چگونه توانسته از این فیلتر سفت و سخت عبود کند؟ جواب معلوم است، لابد اعضای شورای نگهبان هم با او دم خور هستند. چه کسی اعضای این شورا را منصوب می‌کند؟ رهبری نظام. این نکته را در اینجا داشته باشید تا چند خط بعد باز به سراغش بیاییم.

اگر احمدی نژاد راست می‌گوید، قوه قضاییه باید جل و پلاسش را جمع کند و برود. اگر قوه قضاییه نتوانسته به پای رفسنجانی بپیچد، به معنای آلوده بودن خود آن قوه است. رییس قوه قضاییه را باز رهبری تعیین می‌کند.

هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. فساد مالی در چنین شخصی، در این زاویه از همه دردناک‌تر است. سیاست‌های کلی نظام در این مجمع تصویب می‌شود. برخی قوانین مملکت نیز که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان است، در این مجمع تصویب می‌شود. همه و همه این موارد، با نظارت فردی انجام می شود که احمدی نژاد او را متهم به فساد مالی شدید می‌کند. سرنوشت من و تو و آینده مملکت دارد در جایی رقم می‌خورد که رییس آن اینچنین در فساد فرو رفته است. نکته این است که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط رهبری منصوب می‌شود.

احمدی نژاد از فرزند ناطق نوری هم نام برد و او را نیز به فساد مالی متهم کرد. ناطق نوری چه کسی است؟ او رییس دفتر نظارت و بازرسی رهبری است. خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

در جمهوری اسلامی همه چیز به رهبری ختم می‌شود. قدرت انباشته شده در دست رهبری نقطه تمایز این نظام با همه نظام‌های دیگر است و آن جایی است که زمین به آسمان وصل می‌شود و نظام جنبه تقدس و الهی به خود می‌گیرد. اگر حرف‌های احمدی نژاد راست باشد، علی خامنه‌ای در طیفی از مبادرت به خطای فاحش تا وجود فساد شدید در خودش قرار می‌گیرد. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که علی خامنه‌ای مدام از احمدی‌نژاد حمایت می کند.

اما در مناظره دوم احمدی نژاد اتفاق جالب‌تری افتاد و آن موضوع 300 میلیون تومانی است که کروبی از شهرام جزایری گرفته است، مطلبی که خود کروبی هم آن را تایید کرد. شهرام جزایری الان محکوم شده و در زندان است. این چه قوه قضاییه و چه عدالتی است که کروبی می‌تواند 300 میلیون پول مشکوک را از کسی بگیرد، حتی اگر آنطور که خودش می‌گوید صرف امور خیریه کند اما هیچ اتهامی به او نچسبد؟ این چه گونه نظارت استصوابی است که کروبی بتواند کاندیدای ریاست جمهوری هم بشود و تایید صلاحیت هم بگردد؟ اگر شهرام جزایری آنطور که می‌گویند فردی فاسد بوده است، چگونه امکان دارد 300 میلیون پول را به کسی، آن هم نه فردی معمولی که کسی به نام کروبی بدهد و چشم داشتی هم نداشته باشد؟ سوال اساسی‌تر اینست که آیا موضوع شهرام جزایری به کروبی ختم می‌شود؟

البته طرف مقابل احمدی‌نژاد هم بیکار ننشسته است. صحبت گم شدن وجوه بسیار سنگین در دوره‌های مختلف مسئولیت احمدی نژاد، از زمان شهرداری تهران تاکنون است. صحبت واگذاری وام‌های بی حساب و کتاب و کلان به اطرافیان اوست.

موضوع فقط فساد مالی نیست. این طرفی‌ها پرونده کردان را رو می‌کنند و آن طرف، احمدی نژاد مدارک تحصیلی خاتمی و همسر موسوی را به رخ می‌کشد. در نظام الهی جمهوری اسلامی آن‌چنان به جان هم افتاده‌اند که نمیفهمند روی شاخه نسشته و دارند آن را از بیخ می‌برند تا احمدی نژاد و هاشمی و کروبی و موسوی و رضایی و همه باهم با سر به زمین بخورند.

و خدا می‌داند که در پس پرده و در خلوت مسئولان جمهوری اسلامی چه می‌گذرد. پای همه این افراد در پیش هم گیر است. همه از هم خبر دارند و این دلیل آنست که کسی صدایش در نمی‌آید. به جای آن که در تله دنیای رقابت بین این چهار نفر فرو افتیم، می‌توانیم موضوع را از بیرون ببینیم و ببینیم که به نام حکومت الهی در چه منجلابی فرو رفته است. ممکن است آنطور که می‌گویند، احمدی نژاد به دلیل نوع گویش محکم‌ترش و گرفتن ژست افشاگرانه، که مورد اقبال عموم مردم است، باز هم رای بیاورد. ممکن هم هست رای نیاورد. اما آتشی که او بر خرمن جمهوری اسلامی انداخت آن را تا انتها خواهد سوزاند، هر چند اگر تا مدتی زیر خاکستر بماند. صحبت از دروغ گویی یا راستگویی احمدی نژاد نیست. او چه راست بگوید و چه دروغ، این نظام است که دارد به همه ما دروغ می‌گوید.

http://kanoonetahlilesiasi.blogspot.com/

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید