رفتن به محتوای اصلی

روحانی: اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و .. یکجا جمع کنیم

روحانی: اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و .. یکجا جمع کنیم

این روحانی مکار که خود از سازندگان منجلابی بنام حکومت اسلامی بوده و همه سلول هایش با این منجلاب خو گرفته اند، وعده رویش شکوفه عدالت و سلامت در سیستمی که خود ام الفساد است را بمردم می دهد. واقعیت اینست که قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و .. در انحصار بخش انگل منش و ارتجاعی جامعه ایران (روحانیت شیعه) قرار دارد و از کوزه حکومت آنها همان تراود که در اوست! برای رهائی از فساد، نخست باید با منشاء تبعیض، ریا و فساد تعیین تکلیف کرد و روی ریل سکولاردمکراسی، انسان مداری و ایراندوستی حرکت کرد!

*******

گزیده هائی از سخنان حسن روحانی:

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار کرد: اگر تفنگ، پول، روزنامه، سایت و تبلیغات یک جا جمع شود حتما فساد درست می‌شود پس دنیا عقلش رسیده است که این قدرت‌ها را تفکیک کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه در گذشته به ما فشار می‌آوردند که دستگاه اطلاعاتی کشور را به یک نهاد نظامی بدهیم و ما در این زمینه از امام سوال کردیم و ایشان فرمودند چنین نظری ندارند، افزود: در آن شرایط وزارتخانه‌ای را برای اطلاعات درست کردیم تا مجلس بتواند نظارت کند و تاکید کردیم در وزارت اطلاعات نباید نیروی مسلح وجود داشته باشد تا بتوانیم آن را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه تجمیع قدرت در یکجا باعث فساد می‌شود، به دلایل وجود قوای سه‌گانه اشاره کرد و گفت: تفکیک قوا برای کنترل قدرت است و حتی بالاترین مقام کشور ما یعنی مقام معظم رهبری که فقیهی عادل است بر اساس قانون مورد نظارت و لطف خبرگان رهبری است تا در شرایطی روی صفات رهبری نظارت کند. مجلس خبرگان در زمان امام (ره) درست شده است و امام آن را امضا کرده‌اند چون بر هر قدرتی در کشور نظارت نباشد مشکل پیش می‌آید و باید راه نظارت در هر مورد را درست کنیم تا فساد ایجاد نشود.

روحانی با بیان اینکه اگر در یک کشور قبح رشوه، دزدی و فساد از بین برود باید به خدا پناه برد، گفت: آنجا که قبح شکسته شود به جایی خواهد رسید که حکم و راه خدا و حق انکار می‌شود و حتی قانون و آیه شریفه قرآن مورد استهزا قرار می‌گیرد.

گزارشاتی رسیده که زیرمیزی‌ها تبدیل به رومیزی شده

رییس‌جمهور با بیان اینکه خدا نکند به مرزی رسیده باشیم که قبح فساد شکسته شده باشد، گفت: اما گزارشاتی به گوش می‌رسد که زیرمیزی‌ها تبدیل به رومیزی شده در حالیکه در قدیم بیشتر زیرمیری مطرح بود یعنی قبح این مساله وجود داشت.

وی با بیان اینکه نباید در برابر فساد عقب‌نشینی و اعلام ناتوانی کنیم، تاکید کرد: عقب‌نشینی در برابر فساد به معنای زیر پا گذاشتن بالاترین وظیفه یعنی امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع به معنای از دست دادن نظام و انقلاب خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: ادامه و گسترش و تعمیق فساد به معنای در خطر افتادن اصل نظام و انقلاب است.

روحانی با بیان اینکه یک راه‌حل مبارزه با فساد، وجود مقررات صحیح، شفاف و کوتاه است، خاطرنشان کرد: هر چه کار مردم را طولانی کنیم در آن فساد رخ می‌دهد چرا که فساد در تاریکی رشد می‌کند پس باید مقررات شفاف باشند.

وی افزود: مجلس باید قوانین و نظارتش شفاف باشد و قوه قضاییه هم که پایان کار است باید بتواند دقیق و سالم و عادلانه عمل کند یعنی خدا نکند که فساد به قوه قضاییه برسد.

روحانی در ابتدای صحبت‌هایش ضمن گرامیداشت اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه اباعبدالله‌الحسین (ع) به عنوان مظهر ایستادگی و آزادگی در برابر ظلم‌ها و فسادها بود، گفت: قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) ایجاد صلاح و اصلاح در جامعه و مبارزه با انواع مفاسد بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و موضوعات مربوط به اصل انقلاب، موضوع مبارزه با فساد است، تصریح کرد: همواره در طول نهضت اسلامی از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد شده است و یک عامل مبارزه و دلیل حرکت مردم برابر رژیم شاه این بود که آن را رژیمی فاسد و مفسد می‌دانستند پس مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد بازسازی شود و هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: خدا نکند ما در مبارزه با فساد ناتوان باشیم چرا که به مفهوم ضعف و ناتوانی انقلاب اسلامی و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب است.

روحانی خاطرنشان کرد: موضوع فساد از دید مردم چنین است که یا مسئولان می‌دانند و در برابر فساد نمی‌ایستند پس خودشان آلوده‌اند و در واقع کل نظام و انقلاب زیر سوال است و یا اینکه نمی‌دانند و اگر می‌دانند ناتوان در مبارزه هستند پس یعنی دولت اسلامی دولتی ناکارآمد است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای فساد باشد و کار اداری با رشوه حل شود، طبقات ساختمان با رشوه مرتفع شود و جنگل و مرتع به عنوان منافع ملی کشور مورد دست‌اندازی قرار گیرد، گفت: آنچه به عنوان مزایده و مناقصه مطرح است، اگر پشت و روی پرده داشته باشد مردم از این وضعیت راضی نخواهند بود.

وی با بیان اینکه باید دولت الکترونیک را توسعه دهیم، گفت: مردم باید تمام مکاتبات اداری خود را از طریق سیستم الکترونیک قابل نظارت انجام دهند تا فساد کاهش یابد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید