رفتن به محتوای اصلی

اتحاد و ادامه مبارزه صلح آمیز رمز پیروزی بر خامنه ای

اتحاد و ادامه مبارزه صلح آمیز رمز پیروزی بر خامنه ای

امروز نه تنها مردم ایران بلکه رهبران غرب هم پای صحبت های بیشرمانه خامنه ای نشستند او سعی کرد که موسوی ، کروبی را از افراد نظام معرفی نماید؛ او سعی کرد که از رفسنجانی و ناطق نوری دلجویی کند و 4 کاندیدا را از افراد نظام بدند و مردم ایران را آشوبگر خطاب نماید و به آنها خط و نشان دهد و آشکارا خود را هم نظر احمدی نژاد بداند و در عین حال از بی طرفی در قضیه «انتخابات » بداند. رهبران غرب اکنون وظیفه خطیر ی بعهده دارند اوضاع ایران به روز های قبل از 22 خرداد بر نخواهد گشت ، اهمیت مسایل افغانستان و عراق نبایستی رهبر امریکا را به فکر سازش با خامنه ای بیاندازد چرا که این اقدام در لحظه حاظر، چهره امریکا را در نزد ایرانیان آزادیخواه خدشه دار خواهد کرد .

حمایت از مبارزه مردم ایران یگانه راه حل مسئله خاورمیانه است . . بنظر من یگانه راه این است که که موسوی و کروبی را تا جایی که در کنار مردم هستند را در کنار خود بداند و از این مبارزه حمایت نماید

با گذشت یک هفته از انتخابات دهمین ریاست جمهوری ایران و پذیرفته نشدن نتایج آن از سوی نامزدهای اصلاح‌طلب، امروز آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یکی از مهم‌ترین نمازهای جمعه از زمان انقلاب ۱۳۵۷ در تهران سخنرانی می‌کند تا شاید آخرین موضع خود را در این باره اعلام کند. آقای خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود که با حضور علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد، و چند تن از وزرای دولت نهم برگزار می‌شود با اشاره به تلاطم‌های گوناگون روحی و اجتماعی گفت که «همیشه دشمنان اسلام خواسته‌اند دل مسلمانان را مشوش کنند». سخنان آیت‌الله خامنه‌ای از آن رو حائز اهمیت است که وی بلافاصله پس از اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد از سوی وزارت کشور، پیش از شورای نگهبان، ریاست‌جمهوری وی را تایید کرد، اما پس از اعتراضات گسترده خیابانی با انعطاف در مواضع خود در دیدار با نمایندگان نامزدها و همچنین میرحسین موسوی که مدعی پیروزی است، همه طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد. او همچنین وعده داد که شورای نگهبان به شکایات نامزدهای معترض «بادقت» رسیدگی می‌کند. رهبر جمهوری اسلامی با این حال در دیدار با نمایندگان نامزدها محمود احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور «منتخب» خوانده و بر ضرورت داشتن فرهنگ شکست تاکید کرد. با این حال میرحسین موسوی و مهدی کروبی ترجیح دادند که همزمان با مذاکراتی که با سران حکومتی انجام می‌دهند میلیون‌ها نفر از هواداران خود را به خیابان‌ها فرابخوانند. اما تظاهرات آرام مردمی که به طرفداری از نامزدهای‌شان به خیابان‌ها ریخته و خواستار «پس گرفتن رای» خود شده بودند در برخی موارد به شدت از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی سرکوب شده است. در طول یک هفته گذشته چندین نفر در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها کشته، شمار نامعلومی زخمی و همچنین صدها نفر بازداشت شده‌اند. در آخرین قدرت‌نمایی هواداران نامزدهای اصلاح‌طلب، روز گذشته، پنج‌شنبه، صدها هزار نفر از طرفداران آنها و عمدتا هواداران میرحسین موسوی، به نشانه‌ سوگواری سیاه پوشیدند و در میدان امام و خیابان‌های اطراف آن تجمع کردند. در حالی که میرحسین موسوی گفته است «هرگز» از خواسته‌های خود کوتاه نخواهد آمد، مهدی کروبی نیز اعلام کرده است که محمود احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌داند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید