رفتن به محتوای اصلی

سپز و سفيد و قرمز

سپز و سفيد و قرمز

مردم ایران مناسبترین روش و زمان را برای نشان دادن اعتراض خود به بهانه تقلب در انتخابات برگزيديند و در اين ميان خشم ٣٠ ساله خود را نيز نسبت به سركوبهاي رژيم نشان دادند - و چه بهانه اي بهتر از این میتوانست در کوتاهترین زمان بدين سرعت فراگیر و غمومي شود و اميد آن میرود که هر روز گسترده تر شود. رژيم دد منش جهموري اسلامي در سه ده گذشته بی‌ وقفه حقوق سیاسی و اقتصادی و اجتماعي مردم را با حبس و شلاق و اعدام پاسخ داده و اينك آنان كه باد كاشتند با طوفان مردمي روبرو گشتند .

رژيم ديگر نميتواند اين اعتراضات را به پاي دشمنان بريزد زيرا بسياري از اينان كساني هستند كه رژيم را در كل قبول داشتند و تنها مايل به اصطلاح آن بودند كه ديگر كار از اين هم گذشثه و همگآن با شعار مرگ بر ديكتاتور به جنگ نظام تا خرخره مسلج برخاستند . در اين ميان مردمان كوچه و بازاري كه از ظلم و ستم به جان آمده اند نيز پاي در ميان گذارده و به صف معترضين پيوسته اند تا هر كس به رسم خويش صداي اعتراض خود را به گوش مقامات و جهانيان برسانند.

مردم با برگزیدن رنگ سبز که اتحاشان رابه نمایش میگذارند و با توجه به رنگارنگ بودن جامعه ایران که متشکل از اقوام گوناگون است و همچنين با در بر داشتن مذاهب مختلف - بي شك با بالا گرفتن شعله خشم آنان و عميقتر شدن سريع شكاف در بالاترين سطح روحانيون و دولتي كه در حال رخ دادن است - رنگهاي ديگر همچون سفیدو قرمز نیر به رنگ سبز اضافه خواهد شدو پرچم ایران برودي این بار بدون رطيل جمهوري اسلامي بر فراز بامهای ایران به اهتزاز در خواهد آمد. خورشید آزادی از پس ابرهای سیاه و خونين ایران اندک اندک چهرهٔ گرم خود را جلوگر می‌کند و رنگین کمان آزادی در آسمان ایران در حال كمانه است .

طي اين چند روزه مردم دنيا با چشماني بهت زده شاهد درنده خويي مردان سياه پوش و چاقو بدست ماموران رژيم بودند كه چگونه مردم بی‌ دفاع ما را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار ميدهند ، ماموران همچون سگهاي هار به جان همه افتادند وهر روزه ازآنان قرباني ميگيرند- و ديري نخواهد پاييد كه اين سگ هار با مرضي كه اينك به مغز وي رسيده از پاي در آيد.

با شخصی‌ مذهبی‌ که اهل عراق است صحبت می‌کردم. وی با كنجكاوي اوضاع ايران را از من پرسيد . ضمن گفتگو به نکتهٔ جالبی‌ اشاره کرد که" سیاست همواره به فساد آلوده است و اگر مذهب را با سیاست در آمیزیم نتیجه‌اش همین است که در ایران مي يبينم".

و اینک مردم ايران با تجربه تلخي كه از ادغام دين و سياست دارند ميروند تا دست به يك جراحي بزرگ تاريخي برنند و اين دوقولوي به هم چسبيده نا ميمون را كه نه مادر زاد بلكه بر حسب اشتباه ثاريخي خود و با فريب خميني به هم چسبيدند را از هم جدا كنند. و اما احمدي نژاد با وقع نگذاشتن به خواستهاي مردم- چند روز پيش اين طغيان را به هيجان فوتبالي تشبيه كرده بود كه بزودي فروكش ميكند ولي ديگر اجل تيم رژيم سر رسيده. بازيكنان تازه نفس و پر از خشم ايراني آنچان برق آسا به دروازه تيم حريف يورش ميبرند و آنچنان فرصت دفاع را از آنان گرفته كه تيم ملا يان با سردر گمي و از هم پراكندگي روبروست و هر آن احتمال فرار آنان ميرود . صداي رعدآساي جوانان كه بي مهابا و با دست خالي به مقابله با ملايان برخواسته اند از خيابانها و بامها خواب را از آنان ربوده . الله و اكبري كه زماني خود ملايان را بر سر كار آورد اينك به ضد خود تبديل شده و اين ها - يعني حزب اللهي هاي دست پرورده اين رژيم - ميروند كه با اين شعار و با اتحاد باور نكردني كار را يكسره كنند. پيكره سراسر پوسيده نظام آخوندي هر آن با دو شقه شدن از بالا روبروست . هر تيري كه به سمت مردم شليك ميشود در واقع تيري است كه ملايان به دليل بالا گرفتن اختلافات خود به چانب يكديگر شليك ميكنند و با حاد تر شدن اين اختلافات ديري نخواهد پاييد كه پايه هاي نظامي آن از هم دو پاره شود و آنان در بالاترين سطح نظامي و دولتي با توپ و تانك و مسلسل به جان يكديگر بيفتند . بي شك با پيوستين بسياري از مقامات روحاني به مردم به همراه احزاب سياسي- و اعتصابي سراسري و با از دست دادن كنترل فكري رژيم- كنترل بر اوضاع به زودي از دست آنان در خواهد رفت و هر يك به سويي پا به فرار ميگذارند. اين را نبايد به حساب پيشگويي گذارد- اين واقعيتي است كه از زبان بسياري از ايرانيان ميشنويم و اين تنها زباني است كه ملايان فريبكار خواهند شنيد. .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید