رفتن به محتوای اصلی

واکنش مجلس به تحصن مربیان پیش دبستانی

واکنش مجلس به تحصن مربیان پیش دبستانی

واکنش مجلس به تحصن مربیان پیش دبستانی،سقف سنی استخدام را افزایش دهید

به گزارش خبرآنلاین، این مربیان پیش دبستانی، پس از اطلاعیه‌ سازمان سنجش و آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون استخدامی، در اعتراض به بی توجهی دولت به استخدام بدون برگزاری آزمون از روز گذشته در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

در همین حال؛ در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان از وزارت آموزش و پرورش خواستند که به این موضوع توجه کند.

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس در پاسخ به  تذکر مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود درخصوص حل مشکل مربیان پیش دبستانی گفت: مجلس از همه اختیارات خود برای حل مشکل مربیان پیش دبستانی استفاده می‌کند.

در همین حال؛ مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری گفت: مربیان پیش دبستانی ۴۸ ساعت است که مقابل مجلس حضور دارند و حتی شب گذشته عده ای از این افراد که از شهرستان ها به تهران آمدند، مقابل مجلس اسکان کرده بودند.

در ادامه محمدرضا باهنر که ریاست ساعات انتهایی جلسه امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر لاهوتی گفت:‌ روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش با این افراد وارد مذاکره شدند و ما در حال حاضر از همه اختیارات خود استفاده می کنیم تا مشکل این قشر از جامعه حل شود.

انتقاد از نحوه برگزاری آزمون استخدامی معلمان

همچنین نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس بر ضرورت هرچه سریع‌تر معلمان پیش‌دبستانی از سوی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی در نطق میان دستور امروز خود در مجلس افزود: دو روز متوالی است عده‌ای در بیرون مجلس فریادی از سر حق خواهی سر داده‌اند و به انتظار نشسته‌اند و چه تلخ و سخت، شب را به صبح رسانده‌اند، نیروهای خرید خدمات، آموزشی و پیش دبستانی‌ها؛ مقرر شد این روزها وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی معتمد و کارآمد مورد نیاز، تعداد ۳۷۰۴ نفر، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون به صورت پیمانی استخدام کند اما این شرایط پذیرش، دچار اشکالاتی است، اولا اعلام کسری شما بصورت رسمی حدود ۷۷۰ هزار ساعت یعنی حدودا ۶۵ هزار نفر است، شما زحمت حدود ۵۶۳۷ مدرسه زیر ۷ نفر و ۷۴۷۶ مدرسه ۱۵-۸ نفره یعنی ۱۳۱۱۳ مدرسه زیر ۱۵ نفر دانش آموز را متقبل می‌شوید آیا می توانید این کلاس‌ها و مدارس را تعطیل کنید آیا با جذب حدود ۵۰۰۰ نفر مشکل حل می‌شود؟

وی یادآور شد: در قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ مصوب ۱۹/۷/۹۱ وزارت آموزش و پرورش موظف شد حداکثر ظرف مدت ۲ سال کلیه نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی خود را از طریق آزمون در اولویت استخدام قرار دهد، به عبارتی دیگر این گروه‌ها باید در یک آزمون با یکدیگر رقابت کنند تا از شانس و فرصت مطلوب‌تری برای ورود برخوردار باشند اما عملا با این روند پیش رو این فرصت از آنان سلب گردید و با عمل ضریب حتما بیست درصد قابل جبران نیست، نود درصد آنان با شرایط سنی اعلام شده از ثبت‌نام نیز محرومند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: این آزمون به نام عده‌ای و به کام عده‌ای دیگر برگزار خواهد شد، در این آزمون استان ها به دو دسته تقسیم شدند که منافات با عدالت دارد برخی استان‌ها صد در صد نیروی بومی جذب می‌کنند و برخی ضریب ۴/۱ نمره مکتسبه را لحاظ می‌نمایند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشنهاد می کنیم اگر قرار است فریاد رسای عزیزان نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی شنیده شود نخست آنکه سقف سنی برای این گروه‌ها ۵ سال اضافه شود و دوم اینکه باید به طرح حق التدریسی رأی مثبت داد.

رأی مجدد مجلس به فانی به امید حل مشکل فرهنگیان بود

همچنین عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر حل مشکلات حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی، گفت: مشکل این عزیزان که سال‌هاست پناه به مجلس آورده‌اند باید با تدبیر و رعایت قوانین و مقررات بین آموزش و پرورش و مجلس حل شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش با رأی بالا مجدداً در سمت خود ابقا شدند و این حرکت مجلس به این امید حل مشکل معیشت فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته است. همه برای هرگونه کمک آماده‌ایم و دولت تدبیر و امید هرچه زودتر دستور صدور ابلاغ با کف ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان را صادر فرمایند چراکه در کشور ما ابلاغ ریالی بالای ۱۵ میلیون تومان هم داریم.

جلسه مشترک سه کمیسیون‌ برای حل مشکل مربیان

در همین حال؛ عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل جلسه کمیسیون‌های آموزش، برنامه و اجتماعی برای حل مشکل مربیان پیش دبستانی خبر داد: این جلسه در خصوص طرح یک فوریت الزام جذب حق‌التدریسی‌ها برای آموزش و پرورش است.

مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام

این در حالی است که امروز خبری منتشر شد که نوید بخش حل این مشکل خواهد بود و آن اینکه وزیر آموزش و پرورش به برخی پرسش‌ها درباره ضوابط آزمون استخدامی آموزش و پرورش پاسخ داد و گفت: از طریق ۲۰ درصد افزایش نمره آزمون با احتساب سوابق خدمتی مربیان پیش دبستانی، اولویت‌هایی را برای این گروه قائل شده‌ایم.

علی اصغر فانی در حاشیه گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی، در پاسخ به پرسشی درباره سهم مربیان پیش دبستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و همچنین نحوه شرکت کارکنان دولت در این آزمون، اظهار کرد: “استخدام”، تابع مقرراتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین می‌کند.

وی افزود: شما تصور کنید یک داوطلب در سن ۴۰ سالگی باشد و یک دوره یک ساله پس از قبولی در آزمون در دانشگاه فرهنگیان بگذارد؛ وی باید ۳۰ سال خدمت کند، بدیهی است فرد ۷۱ ساله نمی‌تواند به خوبی ارائه خدمت دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی با مدرک لیسانس ۳۰ سال و با مدرک فوق لیسانس ۳۵ سال تعیین شده است، اظهار کرد: درباره مربیان پیش دبستانی نیز باید گفت شرایط بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش و پرورش قرار گرفته است.

فانی ادامه داد: اولویتی را برای مربیان پیش دبستانی تعیین کرده‌ایم تا بر این اساس هر نمره‌ای که کسب می‌کنند متناسب با سنواتی که با آموزش و پرورش در سال‌های گذشته همکاری داشتند، درصدی به نمره‌شان اضافه شود که سقف آن تا ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه این تاثیر ۲۰ درصدی در نمره آزمون همان اولویتی است که برای مربیان پیش دبستانی قائل شدیم، گفت: مصوبه مجلس هم همین است که در هر آزمون استخدامی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، مربیان پیش دبستانی در اولویت باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا امتیازاتی برای کاهش سن فرهنگیان حق‌التدریس و قراردادی آموزش و پرورش برای آزمون در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: ما درباره این موضوعات تابع مقررات استخدامی کشوریم. ضابطه استخدامی کشوری دارای سقفی است که سازمان مدیریت به ما اعلام کرده و ما آن را رعایت می‌کنیم. برخی دوستان گاهی اوقات تصور می‌کنند آموزش و پرورش جزیره‌ای جدا از کشور است در حالی که این وزارتخانه نیز بخشی از مجموعه حاکمیت و دولت است و ما تابع ضوابط استخدامی کشور هستیم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید