رفتن به محتوای اصلی

تعطیلی ۱۴۰۰ واحد سنگ بری در اصفهان و بیکاری بیش از ۱۴ هزار نفر

تعطیلی ۱۴۰۰ واحد سنگ بری در اصفهان و بیکاری بیش از ۱۴ هزار نفر

وی ادامه داد: این واحد‌های صنعتی اعلام کرده‌اند که به دلیل مسائل و مشکلات و شرایطی که برایشان به وجود آمده‌است امکان فعالیت ندارند.

برکتین با اشاره به این که مشکل اصلی این واحد‌های صنعتی قانون مالیات بر ارزش افزوده‌است، تصریح کرد: در تمام کشور‌های دنیا قانون مالیات بر ارزش افزوده به معنی گرفتن مالیات از مصرف‌کننده نهایی است اما در ایران به دلیل نبود مکانیزم و زیرساخت‌های اجرای لازم مالیات بر ارزش افزوده به جای مصرف‌کننده نهایی از تولیدکننده دریافت می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان با تاکید بر این که پیچیدگی‌های زیادی در زمینه اخذ و طی شدن مسیر دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده طی می‌شود، گفت: حرف سنگ‌بری‌ها در محمودآباد اصفهان این است که برای آنها امکان دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده وجود ندارد و مصرف‌کنندگان این مالیات را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که قیمت تمام‌شده این سنگ‌بری‌ها افزایش پیدا کرده‌ و همین موضوع باعث شده‌ که آنها واحد‌های خود را تعطیل کنند، اظهار کرد: از آنجایی که مصرف‌کنندگان نهایی این کالاها مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمی‌کنند این مالیات را سنگ‌بری‌ها پرداخت می کنند که این موضوع از از ماهیت اصلی مالیات بر ارزش افزوده دور است.

برکتین با بیان این که در هر کدام از این واحد‌ها به طور متوسط ۱۰ نفر کار می‌کنند، تصریح کرد: که با احتساب تعطیلی ۱۴۰۰ واحد در حدود ۱۴ هزار نفر بیکار شده‌اند. نیروهای کار در این سنگ‌بری‌ها همگی ایرانی‌ها و خارجی‌های دارای پروانه کار هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان در پایان گفت: در حال حاضر در راستای حل این موضوع جلساتی در تهران و اصفهان بین این واحد‌ها و سازمان امور مالیاتی برگزار شده‌است که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
اقتصاد نیوز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید