رفتن به محتوای اصلی

تاکید دوباره اوباما بر همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه

تاکید دوباره اوباما بر همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه

باراک اوباما با اشاره به این که در سخنرانی روز گذشته خود گفته بود که کشورش آماده گفتگو با روسیه و ایران در این زمینه است، گفت خوشحالم که در همسایگی عراق و سوریه کشورهایی هستند که مایل به ریشه کنی داعش هستند.

روسیه و ایران از حامیان سرسخت حکومت بشار اسد رئیس دولت حاکم بر سوریه هستند، در حالی که ایالات متحده و همپیمانان آن خواستار برکناری اسد از قدرت بوده و می گویند او در گذار سیاسی برای پایان دادن به بحران چند ساله در سوریه نقشی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنرانی خود در نشست امروز که تحت عنوان “مبارزه با داعش و افراطگرایی خشونت بار” برگزار شد، تاکید کرد سوریه به رهبری تازه نیاز دارد که بتواند مردم آن کشور را برای مبارزه با پیکارجویان افراطی داعش یکپارچه کند.

آقای اوباما با تاکید بر این که اقدام نظامی به تنهایی برای مقابله با گروه داعش کافی نخواهد بود، گفت باید از رادیکالیزه شدن جوان ها و جذب آنها به گروه های افراطی پیشگیری کرد.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، داعش جوامع مسلمان را هدف قرار داده است، به ویژه جوامعی که در آنها نارضایتی وجود دارد و جوانانی در آنها هستند که ایمان و اعتقاد چندان قوی ندارند؛ بنابراین باید جلوی تبلیغات داعش برای جذب این جوانان را گرفت.

وی همچنین بر لزوم کنترل بیشتر مرزهای کشورهای همسایه عراق و سوریه تاکید کرد و گفت باید جلوی تردد پیکارجویان خارجی که به این گروه می پیوندند را گرفت؛ ضمن آن که مسدود کردن منابع مالی داعش نیز اهمیت بالایی دارد.

این نشست در حالی برگزار شد که رؤسای جمهوری آمریکا، روسیه، چین، ایران، روز گذشته و در نخستین روز از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی‌های خود درباره لزوم برخورد با افراطگرایی و تروریسم تاکید کردند.

روسیه نیز به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه ریاست نشست دیگری را در همین زمینه به عهده خواهد داشت. مسکو و واشنگتن با وجود اشتراک نظر در لزوم برخورد با افراط‌گرایی، اختلاف نظرهایی در برخی موارد مانند بحران سوریه دارند.

روز سه‌شنبه همچنین قرار است نشست‌های دیگری درباره تبعات انسانی جنگ سوریه و بحران پناهجویان که از پس از جنگ جهانی دوم به این سو بی‌سابقه بوده است، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید