رفتن به محتوای اصلی

دعوت از عموم روشنفکران و مورخین مارکسیست

دعوت از عموم روشنفکران و مورخین مارکسیست

در چند روز گذشته جزوه "پنهان در پشت خود" نوشته آقای عباس سماکار به صورت پاورقی در سایت اخبار روز منتشر شد. اساس و بهانه اصلی این نوشته نقد کتاب "یک فنجان چای بی موقع " من بود که روایت من از یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران و به ویژه تاریخ جنبش چپ در ایران، پرونده دانشیان و گلسرخی" مرتبط بود. تصور من براین بود که کتاب من نقطه پایانی و روشنگر ابهامات آن پرونده باشد تا با نوشته های تازه اقای سماکار آشنا شدم. 
پاسخ سریع من به این نوشته ها به دلیل سیاست های سایت اخبار روز منتشر نشد که مستقیماً برای برخی چهره های شناخته شده چپ ارسال کردم و در وبلاگ خود منتشر و قابل دسترس عموم. این بار امیدوارم سایت اخبار روز و بر بنیان مقدماتی ترین اصول حرفه ای این نوشته را به عنوان پاسخ من درج کند: 
"من امیر حسین فطانت از عموم روشنفکران و مورخین مارکسیست دعوت میکنم تا کمیته حقیقت یابی برای روشن شدن هر گونه ابهام و تحریف تاریخ تشکیل دهند تا امروزه روز و با وجود تسهیلات ارتباطی و گفتگو و مصاحبه با بازیگران هنوز زنده این رویداد تاریخی که به نوعی آینه ای است از شهامت ها و رذالت های روشنفکران یک ملت برای همیشه پاسخ داده شود. من هیچگونه انگیزه شخصی در این دعوت ندارم، موضوع تاریخ ملت ماست. عمر ما و نسل ما رو به پایان است میراثی برای جوانان خود به جای گذاریم، حقیقت را. " 

امیر حسین فطانت 
گواتاویتا ۲۵ مارس ۲۰۱۶

توضیح اخبار روز: بعد از درج نخستین قسمت کتاب آقای سماکار در اخبار روز، آقای فتانت جوابیه ای بر آن نوشتند که لحنی بسیار تند، تحقیرآمیز و همراه با دشنام داشت. اخبار روز به ایشان اطلاع داد که چنین متنی با ادبیات معمول در سایت مغایرت دارد و از ایشان خواسته شد که لحن نوشته ی خود را تعدیل کرده و برای انتشار ارسال دارند. آقای فطانت جواب دادند اخبار روز خود این تغییرات را وارد کند. طبیعی است که اخبار روز چنین مسئولیتی را نمی پذیرد و لذا نوشته ی ایشان در اخبار روز منتشر نشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
اخبار روز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید