رفتن به محتوای اصلی

انتشار مصاحبه دروغین با محمد ملکی در رسانه رژیم

انتشار مصاحبه دروغین با محمد ملکی در رسانه رژیم

 

محمد ملکی، کنشگر سرشناس سیاسی و مخالف آشکار رژیم جمهوری اسلامی، انجام مصاحبه با خود از سوی تارنمای حکومتی "انتخاب خبر" را  دروغ خواند و اعلام داشت که با این رسانه هیچگونه مصاحبه ای انجام نداده است.

تارنمای  "انتخاب خبر" در روز 4 فروردین نوشتاری را از قول محمد ملکی درباره ی پیام نوروزی علی خامنه ای منتشر کرده بود.

متن پیام دکتر محمد ملکی در این باره چنین است:

بسم الحق

اخیرا سایتی با نام «انتخاب خبر» در مصاحبه ای ساختگی، سخنانی جعلی را به بنده منتسب کرده است. دروغ بودن این سخنان برای هر کس که اندکی آشنایی با مواضع سیاسی من داشته باشد عیان خواهد بود. اینجانب ضمن تکذیب انجام هرگونه مصاحبه ای با این سایت گمنام، اعلام میکنم که تمامی این سخنان ساختگی است. بنده مواضع سیاسی و نقدهایم به نظام ولایی را در نوشته ها و مصاحبه هایم بیان کرده ام و مشخص نیست که هدف از انتشار این جعلیات چیست. شرم آور است که این مهملات توسط سایتی منتشر می شود که ظاهرا دارای مجوز فعاليت از هيات نظارت بر مطبوعات است و ظاهرا در نظام ولایی تنها چیزی که نیاز به نظارت ندارد، دروغ بافی توسط رسانه های ساخته حکومت است.

دکتر محمد ملکی
۷ فروردین ۱۳۹۵
تهران

مصاحبه ی دروغین با محمد ملکی در تارنمای حکومتی "انتخاب خبر" :

انتخاب خبر: اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ با اشاره به طرح شعار سال 1395 گفت: رهبر انقلاب بارها چه در جريان تصويب برجام و چه بعد از آن، مسئله اقتصاد مقاومتي را مطرح می كرده اند و با سخنرانی نوروزی که ایشان در حرم مطهر رضوی داشتند، اقتصاد مقاومتي بدان معنا است كه مردم ایران و کشور بايد اصولاً به خود متكي باشند و به بيگانه، كاري نداشته باشند.

دکتر محمد ملکی در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر تصریح کرد: البته سخنرانی مقام رهبری بدان مفهوم نیست که مردم ایران همه مشكلات و ناراحتي ها از جمله فقر، فساد و فحشا را تحمل  كنند، بلکه این سخنان بیانگر آن است که مردم برای رشد اقتصادی کشورمان تلاش جمعی داشته باشند.

Image removed.وی خاطرنشان کرد: با مراجعه به گرایشات دولت آقای روحانی و اقدامات قبلی شخص رئیس جمهور چه در جریان توافق هسته ای و چه پس از آن، دولت معتقد است کشور ایران باید از نظر اقتصادي با جهان ارتباط داشته باشد و به نظر می رسد بدون ارتباط و تعامل جهاني، کشور و ملت ایران قادر به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نخواهند بود.  

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تنها با تعامل و رابطه با دنیا ممکن است
این فعال سیاسی ملی مذهبی همچنین با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: با اينكه ٤ ماه از جريان تصویب برجام گذشته، اما هنوز تحريم های بین المللی و وضعيت نامطلوب معيشتي مردم  به قوت خود باقی است.

ملکی با بیان اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان در شب عيد و همینطور پرداخت ٢٠٠ هزار تومانی به بازنشستگان دانشگاه های کشورمان به جای دریافت هرساله جیره عیدانه از سوی آنها، به ورشكستگي اقتصادي ایران دامن می زند، تأکید کرد: دولت اکنون در وضعيت مطلوبی از نظر اقتصادی و بودجه ای قرار ندارد.

وی ادامه داد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تنها با تعامل و رابطه با دنیا و کشورهای خارجی ممکن است و شرایط امروز ایران از نظر جهانی فرصت خوب و مناسبی برای تحقق شعار سال به دست می دهد.

این فعال حقوق بشر اضافه کرد: امروز افراد بسیاری در این کشور با نزديك به ٢ميليون تومان حقوق حتی توان اداره زندگي خود را به دليل آنكه فقط نزديك به ١ ميليون تومان در ماه بايد هزينه دارو و درمان خود و خانواده خود را بپردازند، ندارند.

وی، خواست امروز مردم ایران را تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در پرتو تعامل و رابطه با جهان عنوان کرد و گفت: پرسش اساسی ملت در روزهای آغازین سال جدید آن است که آنها تا چه زمانی باید در برابر مشکلات موجود تحمل و مقاومت کنند.  

رئیس اسبق دانشگاه تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال را هم سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل نامگذاري كردند، اما ستادی در خصوص پیگیری شعار سال و پیام های نوروزی باید در اسرع وقت تشکیل شود چون هرساله به شعارهای سال جامه عمل پوشانده نمی شود و به وعده ها عمل نمی شود.

همه جای دنیا کشورها نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارند
دولت ها در ایران نباید فرصت سوء استفاده سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنند

به گزارش انتخاب خبر، به نظر می رسد طرح شعار اقتصاد مقاومتي از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف تكيه  كشورمان به نيروها و توان داخلي خود می باشد. از نظر ناسيوناليستي و ملي گرايي نیز تصور می شود نظر معظم له اين بوده كه اگر كشورهاي خارجي قصد سرمايه گذاري در ایران در شرايط پسابرجام را داشته باشند احتمالاً قصد داشته باشند کشورمان را وابسته به بیگانگان كنند و در این صورت، هر زمان قصد کنند مي توانند سرمايه هاي خود را از کشور خارج کنند.

دکتر محمد ملکی در همین رابطه گفت: اکنون در هيچ کجاي دنيا به اين صورت نيست که کشورها اصلاً نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداشته باشند.

وی با ذکر مثالی از کشور چین یادآور شد: با نگاهی به کشور چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی در عرصه بین المللی، این منطقه اقتصادی از دنیا که امروز با تکیه بر نیروهای داخلی و توان خود به قطب اقتصادی دنیا بدل شده است تاکنون هرگز بی نیاز از سرمايه گذاري خارجي نبوده است، چراکه این کشور چاره اي جز انجام سرمایه گذاری های خارجی و تعامل با دنیا ندارد.

این فعال سیاسی ملی مذهبی تأکید کرد: اگر بنا باشد سرمايه گذاران خارجي از موضوع سرمایه گذاری در کشورمان سوء استفاده كنند این وظیفه دولت ها است تا از چنین اقدام خارجیان و بیگانگان جلوگيري كنند و فرصت اين عمل را هرگز به آنها ندهند و دغدغه های رهبر انقلاب را در نظر داشته باشند.

آقاي روحاني قصد ندارد کشور را به بیگانگان وابسته کند
وی تأکید کرد: متأسفانه ملت ایران چنین قدرت و توانی را در دولت هاي گذشته کشورمان مشاهده نکردند.

ملکی با بیان اینکه در دولت فعلی به نظر می رسد اصلاً عقيده آقاي روحاني اين نيست که کشور را از طریق سرمایه گذاری های خارجی به بیگانگان وابسته کند، افزود: ايشان عقيده دارند كه کشور ایران بايد با جهان، تبادل اقتصادي داشته باشد.

گشایش فضای سیاسی برای منتقدان، شرط تحقق وحدت ملی 
اما آقاي روحاني سال جديد را با سردادن سرود وحدت ملی و اجرای برجام ٢ آغاز کردند. هدف ایراد پیام نوروزی آقای روحانی، رسيدگي به مسائل اقتصادي کشور و ارتباط با دنيا بوده است و تحقق شعار سال رهبر انقلاب نیز جز از طریق نیل به وحدت ملی و تعامل ایران با جهان امکان پذیر نیست.

آقاي روحاني، برجام را يك پيروزي براي ملت ايران دانستند و ايشان در پیام نوروزی خود اشاره اي به سردادن سرود وحدت ملي داشتند. حال چه ضرورتي داشته كه رئیس جمهور موضوع وحدت ملي و آشتي جريان های سياسي را در روزهای آغازین سال نو مطرح كنند؟

رئیس اسبق دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش خبرنگار انتخاب خبر گفت: اکنون در كشور ایران همانطور که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه مشاهده شد ٢ گروه سیاسی عمده به ایفای نقش می پردازند.

وی، مدعيان جریان اصلاحات و اعتدال گرایی و همچنین جریان اصولگرایی را از جمله گروه های سیاسی دانست که در جریان انتخابات اخیر حضور فعالی داشتند.

این فعال حقوق بشر با بیان اینکه آقاي روحاني باید در سال جدید مشخص کنند که چگونه و از چه طريقی قصد ایجاد وحدت ملي در جامعه را دارند، تأکید کرد: گشایش فضای سیاسی برای منتقدان، آزادی بیان دادن به مردم و آزادی رسانه ها و روزنامه ها شرط تحقق وحدت ملی در سال جاری است.

ملکی تصریح کرد: تا وقتی كه فضاي سياسي ايران باز نشود و ملت ایران قادر نباشند حرفهاي خود را بر زبان آورند و اگر نقدي از حكومت دارند در چهارچوب قانون اساسی آن را آزادانه بيان كنند، سخن گفتن از وحدت ملي، بيهوده است.

تا وقتی كه فضاي سياسي ايران باز نشود، صحبت از وحدت ملي شوخي است
اما سخنان دکتر ملکی در حالی است که آقاي روحاني همزمان با طرح مسئله برجام ٢ به واژه اي تحت عنوان «اعتدال» اشاره اي داشتند و ايشان بعد از انتخابات مجلس تأکید بسیاری بر رفع كدورت ها بين جريان های سياسي كشور داشتند. اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ در پاسخ به این سؤال انتخاب خبر که او به عنوان يكي از افرادي كه جزو منتقدين برخی سیاست های حکومتی می باشد، آيا اين توان را خواهد داشت تا در راستاي گفته های رئیس جمهور کشورمان پایبند به وحدت ملي باشد و در چهارچوب واژه «اعتدال»، آقاي روحاني و حکومت را ياري كند تا سريع تر وحدت ملي محقق شود و آشتی ملی، راهگشایي براي پشت سر گذاشتن بحران هاي اقتصادي و سياسي و اجتماعی باشد كه در حال حاضر ايران با آن مواجه است؟

این فعال سیاسی ملی مذهبی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: باید مشخص شود هدف آقای روحانی از ایجاد وحدت ملی، کدام گروه ها و جریان های سیاسی را پوشش می دهد.

وی افزود: بايد ایشان نسبت به گروه ها و جریان های سیاسی که بنا است در جریان آشتی ملی و وحدت ملی حضور فعالی داشته باشند به شفاف سازی بپردازند.

این فعال حقوق بشر با طرح این پرسش که آيا سخنان آقای رئیس جمهور شامل همين گروه ها و احزاب موجود می باشد يا اينكه واقعاً ايشان قصد دارند تا فضای سیاسی کشور را باز كنند تا هر كسي بتواند نظرات خود را بيان كند، تأکید کرد: به نظر می رسد تا وقتی كه فضاي سياسي ايران باز نشود، صحبت از وحدت ملي شوخي باشد.

دولت در راستای سخنان مقام رهبری می تواند زمینه آشتی ملی را فراهم کند
اما در سخنراني اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوي، معظم له به لزوم شنیده شدن حرف منتقدين اقتصادی اشاره اي داشتند. پیش از این نیز مقام معظم رهبری حتی مخالفان را نیز به شرکت در انتخابات دعوت کردند. به نظر می رسد رهبر انقلاب با طرح چنین بیاناتی حقوق منتقدين و مخالفان را به رسميت شناخته اند و در حول سخنان ایشان و رئیس جمهور، آشتی ملی میان جناح های سیاسی غیرممکن نخواهد بود.

محمد ملکی در همین رابطه گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود، دولت را توصيه به شنیدن حرف منتقدین کردند تا از این طریق گشایشی در فضای فعلی اقتصادی کشور صورت گرفته و حقوق مردم رعايت شود.

وی تأکید کرد: دولت در راستای سخنان مقام رهبری می تواند زمینه آشتی ملی را در بین منتقدین برخی سیاست های حکومتی فراهم کند.

اطلاق مخالف و برانداز به منتقدین حکومتی منطقی نیست
آیا منتقدين حكومتي از يك سو و دو جناح سیاسی عمده کشورمان یعنی اصلاح طلبان و اعتدال گراها و اصول گرایان از سوی دیگر، زير پرچم «اعتدال» می توانند اقدام به رفع کدورت های فیمابین کنند و زمینه ایجاد یک همگرایی ملی در راستای تحقق پیام های نوروزی رهبر انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین رئیس جمهور مبنی بر ایجاد یک وحدت ملی را فراهم کنند؟

رئیس اسبق دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش معتقد است تا وقتی كه گشایشی در فضای سیاسی کشور صورت نگیرد، وحدت ملی و آشتی ملی مورد نظر رئیس جمهور شکل نخواهد گرفت.

وی، رفع كدورت در بین جریان ها و گروه های سیاسی و ایجاد یک وحدت ملي را تابع شرايطي دانست و تصریح کرد: اینکه امروز عنوان می شود افرادی مخالف انقلاب و جمهوری اسلامی در کشور حضور دارند و از وابستگان به کشورهای خارجی هستند، منطقی نیست.

این فعال سیاسی ملی مذهبی تصریح کرد: امروز افرادی که چه در حصر و چه در زندان به سر می برند صرفاً منتقد برخی سیاست های حکومتی هستند و اطلاق مخالف و برانداز به آن ها درست نیست و چنین قصدی را نیز ندارند.

با گسترش فضای اعتدالی در عرصه سیاسی کشور سوء تفاهم ها مرتفع می شود
با عمل به اهداف و آرمان های امام و انقلاب می توان کدورت ها را برطرف کرد

ملکی تأکید کرد: با گسترش فضای اعتدالی در عرصه سیاسی کشور امیدوار هستیم سوء تفاهم ها مرتفع شود، چرا که حرف مخالفان دیروز و منتقدین امروز از همان ابتدای انقلاب معلوم بوده است.

وی با بیان اینکه منتقدین امروزین برخی سیاست های حکومتی خواستار عمل به شعارهای اولیه انقلاب اسلامی و یا پررنگ تر شدن تحقق آرمان های انقلاب اسلامی هستند، افزود: آنچه كه مردم در انقلاب ایران شعار آزادي، استقلال، جمهوري اسلامي سر می دادند و برای آن تبلیغ می شد باید عملي شود و یا بیش از گذشته شعارها برای آحاد مردم عینی تر شوند.  

این فعال حقوق بشر در پاسخ به این سؤال که آیا امروز همه حرف منتقدین، بازگشت به آرمانهاي جمهوري اسلامي است، تأکید کرد: قطعاً همین طور است و جز اين چيز ديگري نمی تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی ٣٧ سال گذشته، نقدهایي كه صورت گرفته جز اين نبوده است.

رئیس اسبق دانشگاه تهران اظهار داشت: منتقدین امروز می گویند وعده هايی كه مرحوم امام خمینی در پاريس و یا پس از آن در اوايل انقلاب اسلامی می دادند چرا عملي نگرديده و یا جنبه عینی تری نیافته است تا برای همه آحاد مردم قابل لمس باشد.

دکتر محمد ملکی تصریح کرد: حول اهداف و آرمان های امام و انقلاب می توان در خصوص وحدت ملي و رفع کدورت های فیمابین به توافق رسید.

نشانی مطلب بالا: http://entekhabkhabar.ir/visitorpages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemI…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید