رفتن به محتوای اصلی

هشدار پ‌کاکا در مورد شدت بخشیدن به حملات خود در «سراسر ترکیه»

هشدار پ‌کاکا در مورد شدت بخشیدن به حملات خود در «سراسر ترکیه»

جمیل باییک که روز دوشنبه ۶ اردیبهشت در مصاحبه با شبکه جهانی بی‌بی‌سی سخن می‌گفت، تأکید کرد که پ‌کاکا «نه تنها آماده است تا نبرد خود را در کردستان افزایش دهد بلکه آماده است تا جنگ خود را در سراسر ترکیه شدت ببخشد.»

رئیس شورای رهبری پ‌کاکا هم‌چنین با اشاره به رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد که رجب طیب اردوغان «می‌خواهد که کردها تسلیم شوند و اگر تسلیم نشوند می‌خواهد که همه کردها را بکشد. او این را آشکارا می‌گوید و گفته خود را پنهان هم نمی‌کند.»

آقای باییک افزود: «قصد ما این نیست که از ترکیه جدا شده و کشور دیگری تشکیل بدهیم. نمی‌خواهیم ترکیه را تجزیه کنیم. ما می‌خواهیم در داخل مرزهای ترکیه و در سرزمین خود آزادانه زندگی کنیم … مبارزه ما تا زمانی که حقوق بنیادین کردها پذیرفته شود ادامه پیدا خواهد کرد.»

رئیس شورای رهبری حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌کاکا، در ادامه تأکید کرد که «تا وقتی نحوه برخورد ترکیه به همین منوال ادامه پیدا کند کردها هم تا آخر راه از خود دفاع خواهند کرد و پ‌کاکا هم بدون شک شدیدتر خواهد جنگید.»

از سال پیش که آتش‌بس دوساله بین دولت ترکیه و پ‌کاکا نقض شد نیروهای دولتی ترکیه کارزار شدیدی را علیه پ‌کاکا در جنوب شرق این کشور آغاز کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئی‌جمهوری ترکیه، در ماه جاری گفت که در نبردهای این مدت اخیر، ۳۵۵ نفر از نیروهای امنیتی ترکیه و بیش از پنج هزار نفر از اعضای پ‌کاکا جان باخته‌اند؛ این آمار هرچند هنوز به طور مستقل تأیید نشده است.

در شهرهای مختلف ترکیه طی ماه‌های جاری یک رشته انفجار نیز رخ داده‌است که اتهام آن متوجه گروه پ‌کاکا است و در همین حال یک گروه تازه و تندروی هوادار حقوق کردها به نام «شاهین‌های آزادی کردستان» مسئولیت انفجار دو بمب در آنکارا را برعهده گرفته است.

حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌کاکا، در سال ۱۹۸۴ برای دست یافتن به حقوق بیشتر برای کردهای ترکیه نزاعی خونین را علیه دولت ترکیه آغاز کرد که ۴۰ هزار کشته برجای گذاشت.

بنیان‌گذار پ‌کاکا، عبدالله اوجالان که در زندان به‌سر می‌برد، از ماه مارس ۲۰۱۳ اعلام آتش‌بس کرد اما از سال گذشته اعتراض کردها به نحوه برخورد دولت اردوغان با مسئله کردهای سوریه بار دیگر آتش تنش‌ها میان پ‌کاکا و دولت اردوغان را شعله‌ور کرد.رادیو فردا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید