رفتن به محتوای اصلی

گزارش نیوزویک از آینده سیاسی روحانی

گزارش نیوزویک از آینده سیاسی روحانی
نتایج برجام احساس نشود صدای احمدی نژاد شنیده می‌شود

انتخاب:

نیوزویک در گزارشی درباره اینده سیاسی روحانی می نویسد: ۱۲ ماه تا برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران و مواجه دیگر حسن روحانی با رای دهندگان برای حضور در یک دوره چهارساله دیگر در این سمت زمان باقی مانده است. برای فکر به اینکه حسن روحانی چقدر برای انتخاب مجدد شانس دارد البته خیلی هم زود نیست.

به گزارش انتخاب، روحانی در مسیر ۶ ماهه انتقادات سیاسی قرار دارد که صحنه را برای رقابت های سال آینده تعیین می کند: اجرای پر از مانع برجام، انتخابات پارلمان جدید و مجلس خبرگان. همچنین چالش بر سر بودجه که تا عمق مسیر آینده جمهوری اسلامی ایران راه دارد.

آیا روحانی با رقب عمده ای در سال ۲۰۱۷ مواجه خواهد شد؟ آیا هیچ یک از آنها برای آمریکا دردسرساز می شوند؟

برجام دستاورد روی کاغذ روحانی به شمار می رود. اجرای برنامه جامع اقدام مشترک از ابتدای ژانویه با موانع بسیاری همراه بوده است. علاوه بر این، شرکت های جهانی برای همکاری با بخش کسب و کار ایران مردد هستند و باقی ماندن تحریم های غیرمرتبط با برنامه هسته ای ایران علیه این کشور استانداردهای مالشی بین المللی را به چالش کشیده است. تکنوکرات ها در دولت روحانی می دانند که بسیاری از این مشکلات در نتیجه سالها مدیریت اقتصادی اشتباه در این کشور است.

این در حالی است که نگرانی هایی از این بابت وجود دارد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران خواستار بازگشت به عرصه ریاست جمهوری شود. حمایت از کاندیداتوری مجدد وی ضعیف است،در حالی است که بسیاری از اصولگرایان و تندروها اخیرا نیز بر اقدامات وی در زمینه سوء مدیریت اقتصادی صحه گذاشته اند اما در صورتی که مردم در ایران تا سال آینده نتایج برجام را احساس نکنند پوپولییسم احمدی نژاد می تواند اثرگذار باشد.

در کل می توان گفت که ترازنامه روحانی مثبت است. روحانی همچنان برای حفظ پایه های جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند و به دنبال تغییر آن نیست. یکی از دلایل اصلی اینکه وی مخالفات قابل توجهی را ابراز نمی کند این است که وی حاکمیت را در این کشور تهدید نمی کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
انتخاب

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید