رفتن به محتوای اصلی

ترامپ-ماکرون

ترامپ-ماکرون

کاخ الیزه روز شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد که رئیس جمهوری فرانسه برای پی گیری رایزنی‌های هفته های اخیر و همچنین آماده کردن زمینه ها برای مشورت های دیپلماتیک در روزهای آینده خواستار این گفت‌وگوی تلفنی شده بود.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ درباره مسائل سوریه، ایران و درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت وگو کرده‌اند. در این بیانیه اشاره‌ای به گفت‌وگوی دو طرف درباره مسائل تجاری نشده است.
کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای بامداد شنبه ۱۱ اوت/۲۰ مرداد اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره طیف گسترده‌ای از مسائل تجاری و امنیتی، اعم از اوضاع ایران و خاورمیانه گفت‌وگو کرده‌اند.
یادآور می شویم که دونالد ترامپ، شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی رو به رو شده و اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

امانوئل ماکرون در اقامتگاه تعطیلات تابستانی در " بِرِگانسون" در جنوب فرانسه فعالیت های شدید دیپلماتیک خود را پی گیری می کند و با رهبران مختلف جهان گفت و گو و رایزنی می کند.

ماکرون روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت و گو کرد. در این گفت و گو رئیس جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین خواست تا به نفع اولگ سنتسوف، سینماگر اواکراینی در بند که اعتصاب غذا کرده، مداخله کند.

در گفتگوی تلفنی با پوتین، امانوئل ماکرون همچنین به مدت زیادی  در باره پرونده سوریه و خصوصاً اوضاع جنگی و شرایط ضروری و انسانی برای بازگشت پناهندگان سوری گفتگو کرده است.

 

Image removed.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فرانسه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید