رفتن به محتوای اصلی

منطقه فوق سری ۵۱؛ بشقاب پرنده، موجودات فرازمینی و هشدار ارتش آمریکا
محل نگه داشتن موجودات فرازمینی ؟
19.07.2019 - 11:07

منطقه فوق سری ۵۱؛ بشقاب پرنده، موجودات فرازمینی و هشدار ارتش آمریکا

  •  
گروهی معتقدند موجودات فرازمینی ساکن منطقه ۵۱ هستندحق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionگروهی معتقدند موجودات فرازمینی ساکن منطقه ۵۱ هستند

نیروی هوایی آمریکا از مردم خواسته است تا از نزدیک شدن به محوطه موسوم به منطقه ۵۱، یک منطقه نظامی فوق سری در ایالت نوادا خودداری کنند.

چرا گروهی از مردم روی این منطقه حساسند و دلیل این حساسیت چیست؟ این گروه از افراد معتقدند موجودات فرازمینی، در این محل حضور دارند و بشقاب پرنده‌های سقوط کرده در پایگاه نظامی منطقه نگه‌داری می‌شوند.

نزدیک به یک و نیم میلیون نفر روی فیسبوک به دعوتی پاسخ مثبت داده‌اند که قرار است طی آن جمعیت انبوهی وارد این پایگاه فوق سری شود.

دولت آمریکا تا سالیان سال منکر وجود منطقه ۵۱ بوده است.

بانیان این رویداد در فیسبوک از مردم دعوت کرده‌اند تا ۲۰ سپتامبر جلوی این محوطه تجمع کنند و از آنجا وارد پایگاه شوند.

اما سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این زمینه هشدار داده و به واشنگتن پست گفته است مقام‌های مسئول از چنین دعوتنامه‌ای درفیسبوک با خبر هستند.

این سخنگو در پاسخ به واکنش احتمالی در قبال افرادی که تلاش کنند وارد منطقه ۵۱ شوند گفت نمی‌تواند در باره طرح‌های مشخص و اقدامات امنیتی صحبت کند اما او به افرادی که در صدد ورود به این منطقه فوق سری هستند، هشدار داده و گفته است این منطقه، در اختیار نیروی هوایی آمریکا است که از آن برای آموزش نیروها استفاده می‌شود و این نیرو، "آماده دفاع از آمریکا و اموال آن است."

برخی کاربرانی که در فیسبوک از حضور خود در این رویداد خبر داده‌اند می‌گویند با آن به عنوان شوخی و جوک برخورد می‌کنند و قصدی برای حضور در این رویداد را ندارند.

اما با توجه به اظهارات سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، به نظر نمی‌رسد مقام‌های مسئول به این رویداد به عنوان شوخی نگاه می‌کنند.

چه فرضیه‌هایی در باره منطقه ۵۱ مطرح است؟

مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور مشخص نیست چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شودحق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionمانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور مشخص نیست چه استفاده‌ای از پایگاه منطقه پنجاه و یک می‌شود

افرادی که به تئوری‌های توطئه باور دارند می‌گویند دولت آمریکا در باره موجودات فرازمینی و بشقاب پرنده‌ها اطلاعاتی در اختیار دارد ولی این اطلاعات را در دسترس همگان نمی‌گذارد.

این افراد بر این باورند که پایگاه منطقه ۵۱ که وجود آن در سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان جاسوسی آمریکا به رسمیت شناخته شد، محل نگه داشتن موجودات فرازمینی است که در اختیار دولت آمریکا قرار دارند. آنها می‌گویند بشقاب پرنده‌های سرنگون شده هم در این پایگاه نگهداری می‌شوند و البته دولت آمریکا این مسایل را تکذیب می‌کند.

انواع فرضیه‌ها در باره این پایگاه از سال ۱۹۸۹ آغاز شد، از زمانی که مردی به نام باب لازار در مصاحبه با یک تلویزیون آمریکایی گفت که او فیزیکدانی است که در این منطقه کار کرده است.

باب لازار گفت او در طرح پیاده کردن یک بشقاب پرنده حضور داشته و اسناد دولتی در باره حضور موجودات فرازمینی روی زمین را خوانده است.

باب لازارحق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionباب لازار نفر وسط در مراسم نمایش مستندی در باره منطقه فوق سری که در نتفلیکس به نمایش در آمده

باب لازار سند و مدرکی در مورد حرف‌هایی که می‌زد نداشت و هیچ سندی هم در باره مدرک دانشگاهی‌اش در رشته فیزیک موجود نبود اما اظهاراتش قطعا باعث انتشار انواع و اقسام داستان‌ها در باره منطقه ۵۱ شد.

توماس بولارد، نویسنده کتاب افسانه و معمای بشقاب‌پرنده‌ها می‌گوید:" بعد از این که اطمینان میان دولت و جامعه بر سر ماجراهای ویتنام و واترگیت از بین رفت، رازول و منطقه ۵۱ وارد فرهنگ لغات عامه شدند و از آنها برای بیان دو رویی (مقام‌های) رسمی استفاده می‌شود."

رازول شهری در نیومکزیکو است که برخی می‌گویند در سال ۱۹۴۷ یک بشقاب پرنده در نزدیکی آن سقوط کرد. ارتش آمریکا گفت آنچه سقوط کرد یک بالون هواشناسی بود.

فیلم‌های زیادی در مورد منطقه پنجاه و یک و حضور موجودات فرازمینی در آن ساخته شدهحق نشر عکسALAMYImage captionفیلم‌های زیادی در مورد منطقه پنجاه و یک و حضور موجودات فرازمینی در آن ساخته شده. (فیلم علمی-تخیلی و کمدی پل ساخته گرگ موتلا یکی از آنهاست)

دولت آمریکا در دهه نود میلادی اذعان کرد آنچه که سقوط کرد یک بالون تجسسی برای آزمایش هسته‌ای بوده اما به رغم این توضیحات، بسیاری هنوز مجدوب این حادثه هستند و تئوری‌های توطئه بسیاری در مورد آن منتشر شده است.

منطقه ۵۱ کجاست؟

صحرای نواداحق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionمنطقه ۵۱ در صحرای نوادا است

منطقه ۵۱ بخشی از یک پایگاه نظامی در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی لاس‌وگاس در نوادا است.

دولت آمریکا آن را منطقه محدوده آموزش و تست نوادا می‌خواند که بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز است.

مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور مشخص نیست چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شود.

ورود به این پایگاه برای مردم عادی کار بسیار دشواری است. ورود و حتی نزدیک شدن به آن ممنوع است و گارد مسلحانه از آن به طور دایم مراقبت می‌کند.

همچنین ورود به حریم هوایی این پایگاه بدون مجوز ممنوع است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
بی بی سی فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.