رفتن به محتوای اصلی

شیوع جهانی کرونا؛ مرکل: ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت آلمان احتمالا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند

شیوع جهانی کرونا؛ مرکل: ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت آلمان احتمالا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پیش از این گفته بود که بستن مرزهای این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا راه‌کار مناسبی نیست و با شیوه همسایه‌اش، اتریش برای ممانعت از ورود گردشگرانی که از ایتالیا سفر می‌کردند مخالفت کرده است.

آلمان تاکنون هزار و ۲۹۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. به گزارش موسسه روبرت کوخ همچنین دو تن بر اثر این بیماری جان داده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان پیشنهاد کرده تا برنامه‌هایی که بیش از هزار مشارکت‌کننده دارد لغو اعلام شود.

مقامات اتحادیه اروپا به لندن نمی‌آیند

ویروس کرونا بر گفت‌وگوهای دولت بریتانیا با سران اتحادیه اروپا هم سایه افکنده است. این گفت‌وگوها که به مذاکرات پسا برگزیت شهرت یافته برای رسیدن به توافقی با محوریت روابط آینده بریتانیا با دیگر اعضای اتحادیه اروپا است.

مایکل گاوو، عضو کابینه بریتانیا خبر داده که دور بعدی گفت‌وگو‌های پسا برگزیت احتمالا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد.

گزارش‌ها حاکی است که دولت بریتانیا به نمایندگان پارلمان گفته "نشانه‌هایی" وجود دارد که اتحادیه اروپا خواستار تعویق مذاکراتی است که قرار بود ۳۰ مارس در لندن آغاز شود. آقای گاوو در این رابطه گفته: "ما امروز از بلژیک مطلع شدیم که احتمالا نگرانی‌های ویژه‌ای درباره سلامت عمومی وجود دارد."

این گزارش تنها ساعاتی از پس از آن منتشر شده که نام نادین دوریس، معاون وزیر بهداشت بریتانیا به عنوان اولین عضو پارلمان مبتلا به کووید ۱۹ اعلام شد.

تاکنون ۶ مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا فوت کرده و شمار مبتلایان به ۴۵۶ تن رسیده است. همچنین یک زن ۵۳ ساله بریتانیایی در اندونزی به دلیل ابتلا به همین بیماری درگذشته است.

Image removed.حق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionیکی از تماشاچیان مسابقه اسب‌دوانی در چلنتنهام انگلستان دست‌هایش را ضدعفونی می‌کند.

بلژیک در مرحله آلودگی ثانویه

مقامات دولت بلژیک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا توصیه کرده‌اند تا سفرهای خارجی مدارس به تعویق بیافتد و تا حد امکان کارمندان از خانه کار کنند. آنها همچنین خواستار لغو گردهمایی‌هایی شده‌اند که در آن بیش از هزار تن حضور دارند.

بلژیک در حال حاضر وارد مرحله آلودگی ثانویه شده است و از شهروندان خواسته شده تا در ساعات پیک تردد، از وسایل حمل و نقل عمومی پرهیز کنند. توصیه‌های مقامات دولتی تا خودداری از دست دادن و روبوسی هم فرا رفته است.

"مرحله آلودگی ثانویه" شامل کند شدن شیوع ویروس در سراسر کشور از طریق تمهدیداتی مثل محدود کردن گردهمایی‌ها است. این مرحله‌ای پیش از فاز اپیدمی یا مرحله همه‌گیری ویروس است.

شیوع کرونا در جهان: آنچه تا امروز می‌دانیم

براساس داده‌های جهانی از آغاز شیوع کرونا در جهان تا امروز

وضعیت آمار  
کل موارد ابتلا تا امروز ۱۲۱,۲۳۸  
مرگ ۴,۳۷۸
بهبود یافته ۶۶,۹۰۸ %۵۵
مبتلا (درحال درمان) ۴۹,۹۵۲ %۴۱

توجه: محاسبه نرخ مرگ با روش ساده تقسیم تعداد موارد مرگ بر موارد ابتلا گمراه کننده خواهد بود. محاسبه میزان کشنده بودن کرونا نیاز به محاسبات پیچیده‌تر و داده‌های بیشتر دارد

منبع: سازمان بهداشت جهانی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دیگر مبتلایان به ویروس کرونا در بلژیک، صرفا در میان کسانی دیده نمی‌شوند که به کانون‌های شیوع کووید ۱۹ یا به عبارتی کشورهایی مثل ایتالیا سفر کرده‌اند. این در حالی است که بلژیک با کمبود محصولات شیمیایی که برای آزمایش ابتلا به کرونا نیاز است رو به روست. به همین دلیل شهروندان تنها در زمان بروز نشانه‌های بیماری امکان آزمایش می‌یابند.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در بلژیک ۲۶۷ مورد بوده و متخصصان بر این باورند که این عدد نوک کوه یخ است و شمار واقعی مبتلایان باید بیش از این‌ها باشد.

لغو برنامه‌های رئیس جمهوری فرانسه

همزمان با اتخاذ تدابیر فوری دولت فرانسه برای مقابله با بیماری کرونا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور دو ملاقاتش را که برای هفته جاری برنامه ریزی شده بود، لغو کرده است.

فرانسه با هزار و ۸۰۰ مبتلا به ویروس کووید ۱۹ تا اینجا مرگ ۳۳ تن را به دلیل این بیماری در آمار جهانی ثبت کرده است.

دولت فرانسه ماراتن ۲۱ کیلومتری پاریس را روز یکشنبه لغو کرد و درهای موزه لوور را بست. موزه لوور یکی از مهمترین اماکن مورد توجه گردشگران در پایتخت فرانسه است. همچنین نمایشگاه کشاورزی پاریس هم لغو شده است. در کتار این تدابیر الیویه وران، وزیر بهداشت تجمع بیش از ۵ هزار تن را ممنوع اعلام کرده است.

بیشترین موارد ابتلا و مرگ در کشورهای جهان

کشور موارد ابتلا موارد مرگ
چین ۸۰,۷۸۸ ۳,۱۵۸
ایتالیا ۱۰,۱۴۹ ۶۳۱
ایران ۹,۰۰۰ ۳۵۴
کره جنوبی ۷,۷۵۵ ۶۱
اسپانیا ۲,۰۶۷ ۴۷
منبع: سازمان بهداشت جهانی

آقای وران خبر داده که فرانسه هم در حال ورود به مرحله آلودگی ثانویه است. وزیر بهداشت این کشور توصیح داده: "این ویروس در سرزمین‌ ما در حال گردش است و هدف ما در این مرحله محدود کردن شیوع آن است."

Image removed.حق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionوزیر بهداشت فرانسه (سمت چپ) در کنار وزیر آموزش و جوانان و معاونش با کودکان در مدرسه‌ای حوالی پاریس درباره شستن دست‌هایشان به منظور جلویگری از ابتلا به ویروس کرونا حرف می‌زند.

در برخی از نقاط فرانسه مثل منطقه اویز واقع در شمال این کشور، تمامی برنامه‌های عمومی ممنوع اعلام شده و برخی از مدارس تعطیل شده‌اند. دولت فرانسه امیدوار است که این محدودیت‌ها به طول نینجامد و بتواند از شیوع کرونا در مناطق آلوده نظیر اویز جلوگیری کند.

با وجود تمامی این تدابیر، فرانسه در کنار ایتالیا به عنوان کانون شیوع کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. برای نمونه، کلمبیا تمامی مسافرانی را که از چین، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا سفر کرده باشند، قرنطینه می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید