رفتن به محتوای اصلی

اسلام سنی شیعی و خلفای خامنه ای، اردوغانی و البغدادی اش،
12.10.2019 - 00:42

جای هیچ گمان بی هوده ای وجودندارد که پشت اردوغان به پشتیبانی پوشیده امپریالیسم آمریکا و یاران ناتوئی او، و همچنین با سکوت بخشی از کشورهای منطقه، همگامی خامنه ای ضدکرد و ضدبشر، و دیگر دله دزدهای مذهبی سنی و داخلی همسو بااردوغان همراه بوده و زیر پایش بیاری همه آنهای هموند با سرمایه سالاری جهانی سفت تر شده و به تبع آن وی جرأت شبیخون از کردهای تاریخساز را دوباره یافته است. وگرنه مگر می شد او بتواند چنین گستاخی آدمخوارانه ای داشته باشد؟ و از سوی جامعه جهانی آگاه و کوبانی دوست که آنها از مبارزه بی آمان کردها علیه داعش شگفتزده و سرشار همبستگی با آنها بوده اند بی پاسخ بماند!؟ اروپائی ها پیوسته داسته اند که اردوغان، این تبهکار سنی "دکان مذهب" با ماجراجوئی هایش که قصد آن جز بازسازی تراژدیک امپراتوری عثمانی نیست، این کله پوک را هرگز شایسته عضویت در جامعه ی خویش ندانسته اند. اما سیاست دولت های راست رنگین اروپائی چطور؟ بی گمان بی تأیید و بی یاری آنها و سرکرده جهانی شان ترامپ راسیست، اردوغان نمی توانست چنین بی پروا دست به نسل کشی در شمال شرقی و شمال سوریه برده و چندش برانگیزتر از همه اینکه: شورای امنیت پس از آغاز فاجعه، تازه خواستار بازگشت ترکیه به دیپلماسی بشود که شده است. آنهم در شرایط مسخره ایکه رنیس ناتو شتابان بدیدار اردوغان رفته و پوتین و ترامپ نیز مخالف محکومیت اردوغان توسط شورای امنیت سازمان جهانی کشورهای متحد هستند. چراکه نشستویژه شورای امنیت برای بررسی چرائی و محکومیت شبیخون نظامی ترکیه به سوریه که روز پنجشنبه در پشت درهای بسته برگزار شد، آن مشورت نتوانست رأی به محکومیت ترکیه بدهد! کلی کرفت نیز پس از پایان نشست شورای امنیت به خبرنگاران گفت: نبود راهکاری برای حافظت از جان و زندگی مردم آسیب‌پذیر کرد، و همچنین نبود برنامه ای تضمینی تا که داعش در این بازی نتواند از این یورش مرگبار ترکیه در جهت بازسازی خود سوء‌ استفاده کند، اهرمی وجودندارد، و این بازی بازتاب هائی درپی خواهدداشت.

 

اینک با کشته شدن نخستین سرباز ترکیه ‌ای در جنایت ضدبشری به اصطلاح "چشمه صلح" پاشا اردوغان و تهدید ریاکارانه ی ترامپ به بازگرداندن سربازان آمریکایی به منطقهی شمال، و همزمان بازتاب رسانه ای وزیر دفاع ترکیه که اعلام کرد یکی از سربازانش کشته و 3 سرباز دیگر زخمی شده‌ اند از یکسو، و از دیگرسو وزارتخانه دفاع اردوغان هم از کشتن 277 تن در یورش نظامی 3 روزه کردها خبر داده است. دامنه ی این نسل کشی با چنین آغازی بیشتر تداعی گر نسل کشی ارامنه است که آق پارتی آن جنایت ضدبشری را هنوز انکارمی کند. به گفته ی پزشکان بدون مرز: حمله ترکیه سبب بسته شدن بیمارستان‌ها شده و سازمان جهانی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که عملیات ترکیه علاوه بر آواره کردن هزاران نفر زن و بچه و سالمند، باعث تعطیلی شماری از بیمارستان‌ های اصلی در شمال سوریه شده است. یورونیوز

 

و جالب است بدانیم که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دو روز پس از لشگرکشی ارتش کشورش به شمال سوریه گفته است که: مسئولیت نگهداری اسرای داعش با ترکیه خواهدبود. پیشتر از آن ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز، با محکوم کردن دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه گفته بود که هیچ طرح یا برنامه‌ ای برای فرار احتمالی اسرای داعش از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد، در شمال سوریه وجود ندارد! یعنی چه؟ پرسیدنی ست که آیا در این میان امر پوشیده ای هست که آنها می دانند و نمی خواهند افشاشود! و آیا خلافت عثمانی برنامه ای برای بازگرداندن داعش ندارد که اردوغان وسیله اش شده است؟ مگر همین دیروزها نبود که نیروهای قربانی و گمراه داعش از سراسر کشورهای سنی در مسیر سازماندهی شده و بیاری لجستیک ترکیه، و با پشتیبانی سرراست اردوغان آنها توانستند بسادگی وارد مناطق پیشین خلافت البغدادی شوند و شدند؟ البته که چنین بود و همچنین تکرارش هم اگر مورد توجه جهانیان هوشیار، نوعدوست و مسالمتجو قرارنگیرد متصوراست.

 

فراموش نکنیم که 11000 زن و مرد مبارز کرد در رودروئی ناگزیر و رهائی بخش خود با داعش ساخته و پرداخته سرمایه سالاری امپریالیسم آمریکا و نوچه اش اردوغان و فامیل سعودی ها و...جان خود را از دست دادند. و امروز هم کردها دوباره می باید با یاور و خلیفه ی پشتیبان داعش که همین پاشا اردوغان باشند یکباردیگر برای حق زندگی خود مقاومت کنند و برای زنده ماندن بجنگند؛ و این سرگندگی اردوغان و جنایت ضدبشری آق پارتی و یاوران راست جهانی این ابله خودکامه براستی بر پشیانی خونین تاریخ جهان و خلیفه سالاری عثمانی جدید برجسته و فراموش نشدنی نقش خواهدخورد. اردوغان نیز بسان نسل کشی داعش شیعی خمینی قتلعام 67 را رقم زد، همانگونه که داعش سنی البغدادی وجدان بشریت نوعدوست را زخمی کرد و آنها را به دفاع از انسانیت در برابر بربریت خلافت او به پشتیبانی از کوبانی ها کشاند. جالب تر اینکه همین امروز و در پس و پشت هر ماجراجوئی ملیتاریستی و لشگرکشی این خلیفه های شیعی سنی و ... در منطقه، و در گستره ی جهان، همیشه جای پای گمراهسازی افکار مردم جهان وجوددارد تا غارتگری و انباشت ثروت بیمارگونه این چرکآبه های سرمایه دار را پهان کنند تا که آسوده تر دارائی ملت ها تلنبار کرده و کوس رسوائی آنها شنیده نشود. به دله دزدی سرکرده ی سرمایه سالار ترامپِ فاشیست بنگرید که چنین برملاشده است: دادگاه تجدید نظر، دوباره علیه ترامپ رأی داد! با رای دادگاه تجدیدنظر ترامپ چاره‌ای جز پذیرش احضاریه برای ارائه اسناد مالیاتی‌ اش ندارد. جولیانی وکیل ترامپ نتوانست دادگاه منطقه‌ ای دی . سی را متقاعد سازد و بنابرین ترامپ می باید اسناد مالیاتی 8 سال اخیرش را سرراست روی میز دادگاه بگذارد. دادگاه تجدیدنظر همچنین اعلام کرد از احضاریه ترامپ برای ارائه اسناد مالیاتی ‌اش به کنگره حمایت می‌کند و این احضاریه را معتبر و قابل اجرا می‌داند. شاید ترامپ تلاش کند تا موضوع را با دیوان عالی کشور مطرح کند، اماپیش از آن دیوان عالی خود را از هرگونه دخالت در احضاریه کنگره کنارکشیده است. آیا دادگاه در برابر قدرت سرکردگان سرمایه که ترامپ نماینده ی آنهاست استقلال قضائی خود را قربانی سیاست راست نخواهدکرد؟!

 

و همچنین دین دولتی و خلیفه اش خامنه ای نیز اینروزها با دم اش گردو می شکاند؛ چراکه این نسل کشی اردوغان بسود دوجانبه ی خلفای مطلق شیعی سنی ست. چراکه هرکدام پشتوانه ای برای سرکردگی نیروهای مذهبی خویش در سوریه و عراق می یابند که پیشتر و با کنترل روژاوا امکان پذیر نبود و توان کافی مانور نداشتند، و حالا ای بسا خواهندداشت و یافت؛ و از دیگر سو کردهای منطقه و بویژه کردهای ایران را بهتر و بیشتر مورد سرکوب و ستم  قرارخواهندداد. آنهم در شرایطی که یک شبه انقلاب در عراق براه افتاده و نیروی انتظامی عراق و توده های بپاخاسته پشت به رژیم ایران کرده و همینک علیه ترفند اربعین و فرستادن زائران به عراق با مخالفت ایستاده اند و این سازماندهی گمراه کننده ولایت از اربعینرا محکوم و رد می کنند و بارها هشدارداده اند که همگی زاءران می باید درین روزهای نبرد مردم با دولت به ایران برگردند، چون آنها دیگر دولت وابسته ی عراق به ایران را نمی خواهند و اجازه نمی دهند بیش از این مورد سوء استفاده رژیم حاکم بر ایران قرارگیرند! مردم عراق بیدارشده و به اهداف رژیم ولائی و حزب الله او در منطقه پی برده و سازش ناپذیر در مسیر جدائی اهداف شیعی ایران با اهداف شیعی خود بوده و مرزبندی با آنها و سرکرده ولایت، و با حزب الهی های ولایتمدار را دارند و این دیگر یک حقیقت آشکار است که شیعان عراقی از حکومت ولائی و ماجراجوئی های او بیزار و نفرت دارند و آنرا در جنبش ها و خیزش های کنونی خود بروشنی نشان دادند. و همزمان به دست داشتن سپاە قدس در سرکوب قیام شیعه پی برده و آنرا محکوم کرده و به این دخالت آشکار معترض می باشند. و شگفتا که این روزها کینه کور از ایرانیان، بجای" نیروهای تبهکار سردار قاسمی و سپاه پاسدارش" در میان مردم شیعه عراق بسیار بالاگرفته است و باید راهکاری مسالمتجویانه برای مردم دو کشور جست.

و حیرانگیزتر از همه اینکه هنوز از دید جهانیان نگران از لشگرکشی ارتش پاشا اردوغان چندان نگذشته است که در رسانه های جهانی دیدیم و شنیدیم: بمبگذاری داعش علیه کوردهای سوریه در قامشلی و "دولت اسلامی" (داعش) مسئولیت حمله با بمبگذاری در خودرو در شهر سوری قامشلی را برعهده گرفته است. و خبرگزاری رویترز هم می ‌نویسد که آژانس خبری "اعماق" که مواضع داعش را اعلام می ‌کند، در گزارش اش ضمن تأیید این حمله افزوده که هدف این حمله شبه ‌نظامیان کرد بوده‌ است که در پی این بمبگذاری مسئولان کرد گفته ‌اند: در پی این حمله سه شهروند کشته و نه تن دیگر زخمی شده ‌اند؛ آنها با انتشار بیانیه‌ ای ‌افزوده اند که از زمان لشکرکشی ترکیه به شمال سوریه، داعش بر فعالیت‌های تهاجمی خود افزوده است. و پرسش! چرا در منطقه ی محصاره شده ایکه زیر کنترل ارتش های آمریکا، روسیه، سوریه، عراق و ایران و...است، چگونه این تروریست های داعش توانسته اند به این زودی و سادگی دست بر بمب گذاری برند؟ جز بیاری پدرخوانده ی خود "خلیفه اردوغان" آیا چنین بازتاب دقیق و شتابناکی علیه کردها می توانست میسر و متصورباشد؟! بیائید باهم و با همه ی توان خود به افشاگری برنامه های نظامی امپریالیسم آمریکا، ناتوئی ها، دخالت نظامی دینداران دولتی و از جمله ولائی و دیگر یاران و دست اندکارانی از نوع پوتینی و نتانیاهوئی و سعودی ها بپردازیم.

بهنام چنگائی بیستم مهر 98 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام چنگائی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.