رفتن به محتوای اصلی

انتقاد از دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی در مورد مولانا کوهی
11.12.2019 - 18:40

از ایران گلوبال تقاضا می کنم این مطلب را با عکس های همراه منتشر کنند. خیلی متشکرم. یارمحمد گمشادزهی

 این روزها در فضای مجازی و بعضی از تلویزیون های مذهبی مستقر در کشورهای عربی بحث دستگیری مولانا فضل الرحمان کوهی امام جمعه پشامگ و انتقاد نا بهنگام  دو تحصیل کرده و فعال شناخته شده بلوچ از عملکرد گذشته استاد کوهی بسیار داغ شده است. به نظر بنده شاید انتقاد این دو بزرگوار در جای خود درست باشد. اما از نظر زمان بندی و طرح آن در زمانی که مولانا کوهی در زندان است مناسب نیست و این انتقاد به هردوی این فرهیختگان بلوچ وارد است و امیدوارم از انتقاد بنده نرنجند. بیش از دو سال است که دکتر دوشوکی این تلویزیون ها را به باد انتقاد گرفته و آنها را تلویزیون های تکفیری طرفدار داعش قلمداد می کند و در اثبات ادعا های دشمن تراشانه خویش ویدئوهای مستند هم منتشر کرده که باعث سکوت دو ساله این تلویزیون ها شده بود.

 

بعد از انتقاد, بی موقع آقای دکتر دوشوکی در تلویزیون انترنشنال از مولانا کوهی, این تلویزیون ها فرصت را غنیمت شمردند و با سرعت و شدت تمام شروع به تخریب و انتقام گیری کردند. تا آنجایی که تلویزیون های مدعی توحیدی و مذهبی و پایبند به اخلاق اسلامی و دینی بودن, تخته گاز با الفاظ بسیار زشت و زننده مثل فاحشه و بسیاری از الفاظ سخیف دیگر که نباید از زبان هیچ انسان محترمی بیرون بیاید به مخالفان و منتقدان خود حمله کردند. فحاشی, لجن پراکنی قبیح و دشمنی کور این کانال های مذهبی بسیار بدتر از صحبت های قابل نقد آقای دکتر دوشوکی و دکتر حسین بر بود. این خود نشان می دهد که این افراد فارس مذهبی اهل سنت نیز دست کمی از آخوندهای لجن پراکن و چاله میدانی شیعه جمهوری اسلامی ندارند و برای تخریب مخالف خود حاضرند داخل هر گندچاله و مستراحی بشوند تا مقداری ..... بسوی رقیب پرتاب کنند.  به همین دلیل در تلویزیون حتی از زنان ظاهرا لوده و سلیطه (اگر نگویم ف.......) بر علیه مخالفان استفاده کردند. درست همان کاری که جمهوری اسلامی می کند. دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی را تکفیر کردند که این دو کمونیست و ضد مذهب هستند. یعنی درست مثل جمهوری اسلامی از هر حربه و شگرد و شیوه انگ و اتهام و فحاشی استفاده کردند.

 

و اما انتقاد به دکتر دوشوکی و دکتر حسین بر هم وارد است. در زمانی که مولانا کوهی در زندان است, نباید در چنین شرایطی کارنامه گذشته مولانا کوهی مطرح می شد و فقط باید از حق آزادی بیان او دفاع می کردند. برای آن دسته از خواننده های این مطلب لازم است که توضیح بدهم چرا کارنامه مولانا کوهی قابل نقد است. اما نه در این زمان.

 

در تلویزیون استانی سیستان و بلوچستان یک سریال پر بیننده بلوچی است که اکثر هنرمندان آن زنان و مردان بلوچ می باشند. از نظر مولانا  کوهی حضور زن بلوچ و اهل سنت در برنامه تلویزیونی خلاف شرع و خلاف فرهنگ بلوچ است. باید اذعان کرد شوربختانه بلوچستان به دلیل عقب ماندگی تاریخی و فرهنگ استثماری یک جامعه سنتی مذهبی و طبقاتی است که در راس آن طبقه خان و سردار و حاکم در کنار "علمای دین"  قرار دارند. از نظر ء منحط و ارتجاعی و ضد انسانی عوامل عقب مانده, طبقه "اُستا" بعبارت آنها, در طبقه پائین قرار دارد. به همین دلیل ایشان با توهین گفته بودند که هیچ بلوچ اصیلی در سریال ظاهر نمی شود, مگر آنکه از طبقه "اُستا"  باشند که در این سریال ظاهر شده اند. این شدیدترین نوع خوارپنداری و تحقیر و توهین طبقاتی و نژادپرستانه در بلوچستان است. که طبیعتا محکوم است. اما این حرف الان گفته نشده بلکه سال پیش گفته شده. آیا دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی سال گذشته در خواب بودند و الان که مولانا در زندان است متوجه شده اند که باید به او حمله کنند؟ این از انصاف به دور است.  

 Missing media item. 

اگرچه این ادعای مولانا بسیار سخیف, زشت, تحقیرآمیز , غیر قابل پذیرش و متعلق به ماقبل تاریخ وهابیت و سلفی گری ء منحط از نوع داعشی است که شدیدا توهین آمیز می باشد. اما ایشان ظاهرا عذرخواهی کرده اند. وانگهی  تلویزیون های تکفیری که توسط وهابیت عربستان که بزرگترین حامی مالی ارتش ضد بلوچ پاکستان و عامل کشتار وحشیانه هزارن بلوچ بیگناه در بلوچستان شرقی می باشد حمایت مالی بیدریغ می شوند, از این نوع تفکر در بلوچستان, افغانستان و پاکستان و سومالی و سودان و غیره شدیدا حمایت می کنند. برخی از زنان و دختران بازیگر این سریال بعد از حملات سخیف و زشت داعش گونه این ملای متعصب به گریه و زاری افتاده بودند. متن زیر توسط یکی از بازیگران فرهیخته زن بلوچ از این سریال است (که بعد از آن توسط طلبه های مدرسه دینی مولوی کوهی در روستای کوچک کوهستانی بنام پشامگ مورد حمله و توهین قرار گرفت که شما چرا به بزرگترین عالم جهان اسلام توهین کرده اید)

Missing media item. 

Missing media item.

 نه تنها در جامعه بلوچستان کسی را شجاعت ایستادگی و مقاومت در برابر فتواهای قرون وسطایی و من درآوردی این نوع ملاه های تکفیری نیست, بلکه برخی به اصطلاح فرصت طلب دو روی ظاهرا سکولار دو دره هم با فرصت طلبی متعفن با این نوع تبلیغات ضد مدرنیته و ضد انسانی یا همرایی می کنند و یا سکوت را پیشه می کنند تا مبادا توسط تلویزیون های تکفیری دعوت نشوند. در نتیجه انتقاد دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی وارد است. اما زمان طرح آن در این شرایط ناوارد و غیرقابل قبول است. چون مولانا در این شرایط از مردم تظاهر کننده حمایت کرد. ولی حمله او به زنان و مردان بلوچ در گذشته اتفاق افتاده. مولانا کوهی بر اساس دکترین وهابیت و داعشی با زینت و آرایش زنان هم شدید مخالف است. این مطلب مثل بسیاری از مطالب دیگر در سایت او منتشر شده است.

Missing media item.

یکی دیگر از موارد مطرح شده بر علیه مولانا که وارد است اما مدتی پیش اتفاق افتاده این است : وقتی که یکی از هنرمندان بلوچ سریال بلوچی پر بیننده شنبل و شاهی به کلاس اول مدرسه ابتدایی می رود, مولوی کوهی خواهان برکناری (کیفر و کردار) رئیس آموزش و پرورش می شود که چرا اجازه داده یک مرد در مقابل دختر بچه ها سخنرانی و شعرخوانی کند.

این مطلب از صفحه خود او می باشد:

Missing media item. 

این نوع نگاه یعنی حضور یک مرد در کلاس دختر بچه های هفت یا هشت ساله خلاف شرع اسلام و فرهنگ بلوچ است نیز یک نگاه داعشی و سلفی است و مردود می باشد و باید محکوم گردد. سند و مدرک این ادعا در سایت خود مولانا کوهی است. اما باز هم این حادثه در گذشته رخ داده و نه الان.

 

مسائل و نمونه های فراوان دیگر سخت گیری های مذهبی و نگاه تند بنیادگرایانه  مکتب دیوبندی در مورد مولانا کوهی مطرح شده است که بعضی از آنها درست است و بعضی دیگر ثابت نشده. مثل این که ایشان گفته اند هر بلوچ وابسته به بسیج عشایری به سوریه برود و برای بشار اسد بجنگد, اولا طلاق زنش از نظر شرعی محرز است و زنش بر او حرام می باشد و اگر در سوریه کشته شود صدردصد جهنمی خواهد بود. اما اگر مجاهدین بلوچ به مخالفین بشار اسد مثل جبهه النصره یا جبهه الشام و یا بقیه گروه های جهادی در سوریه بپیوندد, این حکم جهاد فی سبیل الله را دارد و اگر کشته شود شهید است و به بهشت می رود.

 

در این مورد ایشان خود را جای تکفیری ها قرار می دهد و حکم طلاق صادر می کند. در صورتی که حتی خود پیامبر حکم طلاق برای کافرانی که بر علیه خود حضرت و لشکر اسلام می جنگیدند, هرگز حکم طلاق صادر نکرده. اما ایشان خود را حتی در قرن بیست و یکم از پیامبر (ص) بالاتر می داند و حکم قتل و تکفیر و طلاق صادر می کند. این نوع زیاده روی ها باید محکوم شود. ولی نه الان که مولانا در زندان است.

 

ولی در حین حال دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی با طرح انتقادات در این شرایط که ایشان در زندان است بهترین فرصت طلایی برای انتقام جویی و تخریب غیراخلاقی را به امثال یک خبیث خراسانی در کنار سه بلوچ بیچاره و بی خاصیت می دهد که فحش هایی را بدهد لایق مادر و خواهر خودش بود. و خودش را رهبر ما بلوچها معرفی کند. استاندار ما یک خراسانی است و این بی حیای  کاسه لیز کاسه داغ تر از آش برای بلوچستان هم خراسانی است. یک بلوچ در فضای مجازی نوشته بود:  این کثافت داعشی را من از زاهدان می شناسم. این فقط برای پول کار می کند. مدتی هم با اداره حراست آموزش و پرورش چابهار کار می کرد. و معلم بود و جاسوس شیخ الحدیث مولانا چابهاری را به اطلاعات می کرد. این را همه می دانند. الان هم در ازای دریافت پول برنامه برای شبکه های افراطی مذهبی برنامه اجرا می کند

 

یا مثلا ملای بیسوادی که حتی به مخاطبین و تلفن کنندگان برنامه خودش فحش های زشت می دهد و جلوی تلویزیون آب می خورد و تف می اندازد. یکبار در تلویزیون گفت که تف کردن قبل از آب خوردن سنت رسول الله است. فرصت برای این ملای بیچاره و افراطی و بی ادب هم فراهم شد تا به دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی حمله و تکفیر بکند و بگوید آنها کافر کمونیست هستند. یعنی دقیقن همان کاری که جمهوری اسلامی ملعون و خبیث به مخالفان خود نسبت می دهد.

 

موضعگیری دکتر ایوب حسین بر و دکتر عبدالستار دوشوکی در مورد مولانا کوهی بی موقع و نابهنگام است. اما موضعگیری آنها بر علیه این تلویزیون های فحاش مذهبی افراطی در هر زمانی می تواند مطرح باشد. هدف اصلی این تلویزیونها دریافت پول از وهابی های سعودی و اماراتی و سلفی ها و پر کردن جیب خودشان است. اینها دلشان برای امثال مولانا کوهی ها یا مولانا عبدالحمیدها نمی سوزد. بارها علمای بلوچستان توسط همین تلویزیون های فحاش تحت اتهامات کذب و زشت مثل "ملاهای حکومتی" مورد حمله قرار گرفته اند. حالا با دغل و دروغگویی تظاهر به طرفداری از مولانا کوهی می کنند تا انتقام خود را از مخالفان خود بگیرند. این همان روش کثیف و پست جمهوری اسلامی است که بر علیه مخالفان خود بکار برده و می برد.

 

 آن ملای بیسواد نیز بارها از کشتار هزاران ذکری بلوچ به دلیل متفاوت بودن مذهبشان دفاع کرده و همیشه افتخار می کند که خانواده او این قتل عام بلوچها را بخاطر دین مرتکب شده . اینها  قبل از ظهور داعش هزاران بلوچ ذکری را بنام دین قتل عام کردند و همان کاری را با بلوچها کردند که داعش با ایزدی های کرد در شمال عراق کرد. من جای این ملا بودم شرم میکردم. خفه خون می گرفتم. اما آخوند جماعت شرم و حیا سرش نمی شود.

 

اگر شما از همه اینها که در امارات و مالزی و کشورهای عربی زندگی می کنند بپرسید با چه پاسپورتی در امارات زندگی می کنند؟ اماراتی ها که مثل ترکیه پناهندگی سازمان ملل را قبول ندارند. شما باید با پاسپورت معتبر کشورخودتان ویزا بگیرید. سفارت بی شرف جمهوری اسلامی پاسپورت همه اینها را به راحتی تمدید می کنه. آیا این عجیب و مشکوک نیست؟

 

در پایان بعنوان یک بلوچ تحصیلکرده باید بگویم که امثال آن خبیث خراسانی یا دیگر مجریانی العوضی و جنوبی و فارس,  دوست و دلسوز بلوچ نیستند. اینها همان اندازه با بلوچ دوست و غمخوار هستند که داعش با مردم اهل سنت افغانستان است. هدف اینها سواستفاده احساسات مذهبی بر علیه خود ما است. اینها بلوچ مذهبی را در مقابل بلوچ سکولار قرار می دهند تا بلوچ سکولار را نابود کنند. اینها می خواهند بلوچ همچنان مذهبی و دیوبندی و افراطی و سنتی باقی بماند تا توسط وهابیت خبیث و نیروهای پولدار سلفی در کشورهای عربی استثمار شود. اینها خبیثانه و بی شرمانه از هر فرصتی برای ایجاد نفرت و دعوا بین بلوچها استفاده می کنند. اینها چند بلوچ مزدور را هم استخدام کرده اند. درست مثل جمهوری اسلامی که پاسدار بسیجی بلوچ بر علیه بلوچ استخدام می کند تا بلوچ را در برابر بلوچ قرار بدهد. اکنون نیز این فارس ها  و خراسانی های کثیف و خبیث در تلویزیون های افراطی تحت نام اهل سنت به بلوچها توهین می کنند و بلوچ را در مقابل بلوچ قرار می دهند. به این فارس های بی شرف باید گفت کور خوانده اید. همانطور که فارس های شیعه و افراطی نتوانستند تحت عناوینی مثل بلوچ تجزیه طلب یا بلوچ ایروونی آنها را در مقابل یکدیگر قرار بدهند, شما هم نمی توانید با تمسک به یک انتقاد دو دقیقه ای تلویزیونی, بلوچ مذهبی را در مقابل بلوچ سکولار قرار بدهید. این کار کثیف شما به همان اندازه محکوم است که کار جمهوری اسلامی برای رو در روی یکدیگر قرار دادن بلوچ سنی و بلوچ شیعه ناموفق بوده. اگر دکتر دوشوکی و دکتر حسین بر برای خاطر یک انتقاد محکوم هستند, باید شما خبیث ها و ملعون ها را بخاطر استعمال کلمات زشت نظیر فاحشه و  . . . . بر علیه تحصیل کردگان بلوچ هزار برابر محکوم کرد. به اربابان وهابی و عربستانی خود بگوئید, درسته که تعداد خیلی کمی از بلوچها سخت احساساتی و مذهبی هستند که ممکن است احساساتی بشوند, ولی اکثر بلوچها گول فارس و خراسانی (چه شیعه چه سنی) را نخواهد خورد.  اگر دلسوز بلوچ هستید چرا کشتار روزانه بلوچها در پاکستان توسط ارتش خبیث داعشی پاکستان را محکوم نمی کنید. ارتشی که توسط عربستان و امارات تقویت و تغزیه می شود. چرا امارات را محکوم نمی کنید که دو بلوچ بیگناه را به پاکستان استرداد کرد تا توسط ارتش پاکستان اعدام شوند. چرا عربستان سعودی را محکوم نمی کنید که یازده بلوچ بیگناه را به جرم مواد مخدر اعدام کرد. حنای شما مزدوران خبیث عربستانی در نزد بلوچ رنگی ندارد.

یار محمد گمشادزهی

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دكتر عبدالستار دوشوكي
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.