رفتن به محتوای اصلی

سخنی کوتاه با آقای جلال ایجادی و همفکرانشان
04.07.2020 - 21:17

آقای جلال ایجادی تا حالا به ریشه های این موضوع فکر کردید که چرا همیشه جامعه فارسی تمام ناکار آمدی های خود را به گردن ملتهای های دیگر می اندازد؟ و بر عدم توانائی خود سرپوش می گذارد. شما در هر جائی این کلمات بگوشتان می خورد: اگر عرب، ترک مغول، انگلیس، آمریکا و شوروی نبود، ما چنین بودیم و چنان!! حالا ایران پیشرفته تر از ژاپن و آلمان بود، فکر نمی کنید دون کیشوتوار در آرزوی چیزی هستید که واقعیت عینی و مادی ملموسی در ایران نداشته و ندارد، بلکه بیشتر جنبه خود ارضاعی برای روشنفکران ایرانی دارد، مطمئن باشید، اگر ایران نفت نداشت از کشور افغانستان هم عقب مانده تر بود، ( مگر وجود حمامهای خزینه، سقاخانه، امامزاده و روبنده خانمها در ایران یادتان رفته؟ ) حداقل برای درک سندیت گفته من، بروید فیلم محلل ساخته آقای نصرت کریمی را بارها و بارها نگاه کنید، تا موقعیت فرهنگی و اجتماعی واقعی جامعه تهران قبل از درآمد عایدات نفتی، دستان بیاید.

در ۸۰ - ۷۰ سال اخیر تنها قدرت نفت و عایدات نفتی توانسته تکان مختصر و آنهم روبنائی بسوی مدرنیته در ایران بوجود بیاورد، واقعیتی است که جامعه ایران بعلت بلعیدن به یکباره مدرنیته دچار سوء هاضمه گردید و نتیجه آن تهوع انقلاب ۱۳۵۷ بود که ۹۸/۴ درصد مردم ( نتیجه رفراندوم ولایت مطلقه فقیه ) بدنبال رهبری افتادند، که افکار ماقبل تاریخ داشت، و این هیچ ربطی به هوش و ذکاوت و یا برتریت نژاد ملت فارس ندارد، چرا دچار ایده آلیسم پارانویائی و متعاقبا به خود بزرگ بینی مبتلا می شوید؟ حتی رژیم کنونی هم به مرض خودبزرگ بینی مبتلاست و با آرزوی ساختن بمب اتم می خواهد برتریت ملت فارس را برخ جهانیان بکشد و با اینکه عربستان زادگاه اسلام است، ولی رژیم با عربها هم همانند شماها دشمنی می ورزد، آنها هم دقیقا مثل شماها ۲۴ ساعته شعار مرگ بر این و مرگ بر آن می دهند و خود را از هر خطائی مبری می دانند، و در خفا بهترین رابطه مستعمرگی اقتصادی با چین و روسیه دارند و چین را مشتری راهبردی خود می نامند، و حتی سنگ قیر و سنگ توالت و آفتابه اشان را هم از چین وارد می کنند در ضمن من بارها و بارها در مورد مفهوم استعماری کلمه ملت ایران در مقالات مختلف توضیحات مفصلی دادم، ولی از قرار معلوم همانند شیخان متعصب حاظر نیستید حتی یک سطر از آنها را بخوانید، و با ذهنیت ٭٭ بر شکاک لعنت ٭٭ تا اسم سازاخ به چشمتان می خورد، همانند برخورد با یک مرتد و ملحد، از خواندن آن منصرف می شوید، و با گفتن اعوذ بالله بر مشرک لعنت، از کنار آن رد می شوید، من در مقاله : ((( استفاده از کلمه ٭٭ ملت ایران ٭٭ تجاوز آشکاری است به حقوق ملتهای غیر فارس در ایران ))) در لینکهای زیر ریشه های دیدگاههای روشنفکران ایران را بوضوح توضیح داده ام، البته مطمعنم، بعلت تعصب شدید، قطعا از خواندن آنها امتناع کرده و خواهید کرد، چون تا بحال هیچ نظری در رد و یا قبول آن در زیر نوشته هایم، چه از شما و چه از دیگر همفکران شما با اکانت خود در این سایت مشاهده نکرده ام، البته با نامهای بی نام و نشان فراونی مواجه شدم که چیزی جز توهین، تحقیر، تهمت و تهدید، منطق دیگری در نوشجات آنها بچشم نمی خورد. آیا به علت عدم درک شما از مصیبتی که جامعه فارسی بر سر دیگر ملتها و در راس آن ترکها آورده اند، واقعا وقت آن رسیده است که ما هم همانند شما ها و بر اساس برخوردهای دشمنانه شماها، ما هم به شماها به چشم دشمن نگاه کنیم؟ و بر اساس گفته ناپلئون بناپارت عمل کنیم : زمانی که دشمنت در حال اشتباه کردن است هیچ وقت مزاحم او نشو.
https://iranglobal.info/node/64879
https://iranglobal.info/node/79471
Missing media item.
در تصویر سمبولیک، درخت کشور ایران در آینده، از نظر دید فرهنگی یک فارس زبان که بصورت سلیس بزبان مادری خود حرف می زند، قسمت سر سبز درخت ایران را می بیند و ملتهای غیر فارس و در راس آن ترکها که محروم از زبان مادری هستند و بزور حکومتهای حاکم فارس و بخاطر پیوند زبانفارسی با نان شب آزربایجانیها، بزور زبان فارسی در مغز کودکان ترک چپانده شده و با اکراه همراه با لهجه، فارسی حرف می زنند، قسمت پژمرده درخت ایران را می بینند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سازاخ

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.