رفتن به محتوای اصلی

دوستی بچه خوشگل های زیر ابرو بردار سینما با آقازاده ها
19.09.2020 - 21:46

صدرالدین حجازی بازیگر نقش خولی در سریال مختارنامه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی رکنا، از شرایط کرونایی حاکم بر جامعه هنری و آسیب هایی که این قشر متحمل شده اند می گوید.

صدرالدین حجازی، پیشکسوت بازیگری، از روزگار کرونایی می گوید، از فقرو بیماری که در جامعه امروز ما رنگ به خود گرفته است، از بی معرفتی برخی از دوستان جوانش می گوید که خود مشوق آن ها در بازیگری بوده است.

به جرات می توانم بگویم که صدرالدین حجازی یکی از با احساس ترین بازیگران این مرز و بوم است. صدایی گرم و دلنشین که وقتی صحبت از مردم سرزمینش می شود، بغض می کند و صدایش می لرزد.

بازیگر نقش خولی در سریال پر بیننده مختارنامه از سال 1345 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است و در مجموع حدود 300 فعالیت هنری در تئاتر، فیلم سینمایی، سریال،نویسندگی و... در زمانی نزدیک به نیم قرن به نام خود ثبت کرده است.

بازی صدرالدین حجازی در سریال "جشن سربرون"

صدرالدین حجازی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی رکنا، گفت که در این روزگار کرونایی حدود 6 ماهی است که در قرنطینه خانگی به سر می برد و آخرین فعالیت هنری او ایفای نقش در سریال تاریخی "جشن سربرون" به کارگردانی مجتبی راعی است. فیلمبرداری این سریال که مربوط به دوران مشروطه است در "کن سولوقون" ادامه دارد.

 

 

دوستی بچه خوشگل های سینما با آقازاده ها

بازیگر سریال روزی روزگاری در خصوص نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از هنرمندان در شرایط کرونایی اظهار داشت: "هنرمندان شامل چند قشر هستند، یک قشر از این بازیگران زیر ابرو برداشته و بچه خوشگل هایی که در سینما وجود دارند، که با آقازاده ها کار می کنند و تامین هم هستند، در اکثر سریال ها این افراد در آن هاحضور دارند و اما قشر هنرمندی که آسیب پذیر هستند، نسل ما هستند که از نظر جسمی هم خدشه پذیر هستند.

صدرالدین حجازی درادامه توضیح داد: به عنوان مثال اگر سن من کمتر بود، از کرونا نمی ترسیدم و فعایت بیشتری داشتم، یکی از مشکلاتی که وجود دارد، همین است که اگر به هم نسلی های من کار هم معرفی شود، از کرونا می ترسند، این هنرمندان اگر به کرونا مبتلا شوند نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه ارگان دیگری به آن ها رسیدگی نمی کند.

بازیگر سریال چهاردیواری، خسته و غمگین از شرایط فعلی است، در انتظار نابودی کرونا از این دیار و سرزمین است، تا سفری 2 ماهه به دور ایران داشته باشد.

نقش خولی در سریال مختارنامه

صدرالدین حجازی که نقش خولی در سریال مختارنامه را بیشتر از آثار دیگرش دوست دارد در ادامه می گوید که داوود میرباقری کارگردان توانای کشورمان، 5 نقش در این سریال را به او پیشنهاد داده است و به دلیل پر چالش بودن نقش خولی این نقش را قبول کرده است و کاملا از بازی در این سریال راضی است و در کل نقش های منفی را به دلیل همین چالش ها دوست دارد.

صدرالدین حجازی در پاسخ به خبرنگار رکنا، در خصوص این که چه زمان هایی غمگین می شود با بغض گفت: همین حالا، من به خاطرشرایطی که در جامعه حاکم است، روزی چند بار در خانه در تنهایی گریه می کنم.

خانواده صدرالدین حجازی

بازیگر سریال بانوی سردار متاهل است و دارای یک دختر (یلدا) و 3 پسر به نام های کسری، سینا و پارسا است.سینا پسر بزگ استاد حجازی خواننده، ترانه سرا و نوازنده است.کسری در امریکا زندگی می کند و امید فرزند کوچک او دانشجو است.

خوشحالی صدرالدین حجازی

اگر این شرایط تغییر کند و به صورت کلی اتفاقات بهتری در جامعه ما رخ دهد، که وقتی در خیابان قدم می زنیم با صحنه هایی از فقر و بیماری (کرونا) مواجه نشویم، من را خوشحال می کند.

شادی من فقط با مردم است، شما نمی دانید که من بامردم چه حالی دارم و در مقابل مردم با من چه حال خوبی دارند که این کرونا باعث شد ارتباطم با مردم کمتر شود.

صدرالدین حجازی که همیشه در زندگی احساسش بر منطقش غلبه کرده است، می گوید که همیشه سعی کرده منطقی باشد ولی متاسفانه احساس او همیشه پیش قدم بوده است.

این بازیگر پیشکسوت که خاطره خوشی از همکاری با ناصر تقوایی کارگردان مطرح کشورمان دارد، دوست دارد که دوباره با او همکاری داشته باشد.

دوستی صدرالدین حجازی و خسرو شکیبایی

صدرالدین حجازی با تاسف می گوید که هنرمندانی که با آنها دوستی دیرینه ای داشته است متاسفانه ازمیان ما رفته اند: خسرو شکیبایی و جمشید مشایخی که با هم زندگی کرده ایم و از بازیگران جوان با آقای کامبیز دیرباز رفاقت دارم، که جوان شایسته ای است و با فتحعلی اویسی هم در ارتباط هستم.

خاطره صدرالدین حجازی با استاد انتظامی

ما 41 نفر بازیگرهای حرفه ای و تحصیل کرده بودیم و کد بازیگری در وزارت فرهنگ و ارشاد در ادره تئاتر داشتیم که فعالیتمان را با یک اعتقاد خاصی آغاز کرده بودیم، صبح ها دم در می ایستادیم تا بازیگرانی چون آقای انتظامی، آقای مشایخی و...از آنجا رد شوند و فقط ما به آن ها سلام بدهیم و حتی آن ها جواب سلام ما را ندهند.

یک روز خسروشکیبایی وسط تمرین با خوشحالی آمد و گفت: صدرا به آقای انتظامی سلام کردم، جوابم را داد، ولی بازیگرهای جوان امروزی سلام را هم از ما می خواهند. ما توقعی جز حرمت و احترام نداریم. چه بسا بازیگران جوانی را من وارد عرصه هنر و سینما کرده ام که سالی یک بار هم از من یادی نمی کنند.

ناراحتی صدرالدین حجازی از شایعات

صدرالدین حجازی دلگیر از برخی شایعات است و این موضوع او را آزار می دهد: در گوگل همسر سابق من در 30 سال پیش را همسر فعلی من ثبت می کنند و نام من در شناسنامه صدرالدین است و به اشتباه "نعمت" زده اند، من عاشق مردم هستم و توقع ندارم این چنین اطلاعات غلط را برای من در گوگل بنویسند و این را بی مهری می بینم و دلم می گیرد ، نه فقط برای من بلکه برای همه ی هنرمندان.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رکنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.